Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er wordt hier gezegd dat een nieuw scherm na verloop van tijd dezelfde problemen gaat krijgen. Zelf heb ik nog niets gehoord van een ander "nieuw type" scherm of type lijm waardoor dit probleem op zo'n scherm verleden tijd is.

Vandaag was ik bij SeC Antwerpen en kreeg tevens te horen dat ze nog op het UV-apparaat aan het wachten waren als fix voor dit probleem. De communicatie hier is in iedergeval wel eenlijning over SeC's heen, zelfs internationaal, blijkt.

Ze schrijven "nieuw model" dus daar ging ik ook vanuit, maar lijkt niet het geval. Tevens heb ik gewoon een afspraak staan maar denk niet dat het door kan gaan omdat ze ook in Rotterdam nog niet in het bezit zijn van het UV apparaat.
 
Ik ging de afgelopen vakantie eens kijken of je in Duitsland die 250km/u aan kan raken. Dat ging op zich wel, alleen viel me op dat de buitenspiegels dat niet zo leuk vinden. Ze gingen enorm klapperen en ik had het idee dat ze elk moment volledig in konden klappen. Heeft iemand anders dat ook gehad?
Grappig is ook dat de snelheid ineens in het rood wordt weergegeven.
 
Ik ging de afgelopen vakantie eens kijken of je in Duitsland die 250km/u aan kan raken. Dat ging op zich wel, alleen viel me op dat de buitenspiegels dat niet zo leuk vinden. Ze gingen enorm klapperen en ik had het idee dat ze elk moment volledig in konden klappen. Heeft iemand anders dat ook gehad?
Grappig is ook dat de snelheid ineens in het rood wordt weergegeven.

Helaas zelf nooit met m'n S100D meer dan 235 er uit kunnen maken voor de vermogensbegrenzer er bij komt. Bij 235 klapperde bij mij toen niets. Was toen wel maar 5 graden dus wellicht speelde dat wel een rol.
 
Mijn luchtvering rechtsvoor maakt steeds meer geluid, eerst was het enkel op high nu ook op standard als ik over een drempel rij.

Het geluid op high klikt als een kloenk, alsof 2 lege blikken elkaar raken maar nu op standard hoor ik een metalig wrijvend geluid, denk dat de cilinders elkaar raken op standard.

Er zijn zat amerikanen met hetzelfde probleem en zij zeggen dat er een vervangend onderdeel is die dit kan verhelpen.

Tesla Amsterdam weet van niks en de monteur die mijn auto ging inspecteren nam het geluid waar maar heeft er nooit van gehoord en weet niet hoe hij mij kan helpen.

Even een wat ouder bericht naar voren gehaald. Ook bij mijn MX hoor ik sinds kort een "kloenk"-geluid als ik een drempel oprijd. Het is één van de punten die ik voor de 80.000km beurt wil laten aanpakken. Is dit probleem bij jou inmiddels opgelost?
 
Nog zo'n onbegrijpelijke misser. Geen schaal op de navigatiekaart. Lengte van een file is volstrekt onduidelijk. Zo simpel toe te voegen en ruimte genoeg. Zelfs mijn 3.5" Garmin navigatie (fiets) heeft dit. Ook jammer dat je geen details kunt zien van een file. Kan met TMC wel, maar wellicht niet met Google info.
Ben ik helemaal met je eens. De meest simpele planner heeft dit.
 
Bij de Model 3 werkt het goed hoor !
Bij de MS in ieder geval niet. Terugreis in dag en nacht met flink hoos buien en spray geeft nog steeds een zeer slechte ervaring. Interval is zelden gewoon goed. Het is zo simpel op te lossen door de sensor te koppelen aan de wisserknop. Als iemand een paar keer in 5 minuten drukt weet je dat het regen moet zijn en dus dat de wisser maar eens een patroon moet herkennen.

Bij mij in ieder geval de auto interval die bij altijd bizar laag is. Ook storend dat vaak als je de ruitenwissers naar aan zet dat hij op max even 10 of meer seconden gaat wipen. Zonder reden, gebeurd soms gewoon op een droge ruit dat je maar vlug even wat ruitenwissers vloeistof mee spuit.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Alleen jammer dat ie regelmatig aangaat als je een tunnel inrijd. Hangt volgens mij af van het type verlichting in de tunnel. Bij LED gaat het mis...
Klopt, doet ie bij mij ook regelmatig, zal eens checken of het met LED te maken heeft. Ik ben overigens van mening dat het op de Model 3 niet zo heel goed werkt, eigenlijk vaak te lage frequentie en moet regelmatig zelf tussentijds op het knopje duwen of een manual stand inschakelen.
 
Ik heb gewoon de intelligente wissers uitgezet en gebruik weer de ouderwetse interval. Het voelt niet goed, maar het werkt wel beter in de praktijk. Ik kan het alleen maar aanraden.

Ook bij de automatische grootlichtfunctie zit een vervelend dingetje. Als die grootlicht zelf uitschakelt, maar je zet zelf grootlicht er af, dan gaat die er toch nog eventjes heel kort op. Alsof je aan het seinen bent. Mag er van mij ook wel uit. Overigens heb ik deze "intelligentie" ook al uitgeschakeld, omdat het niet feilloos werkt bij mij.
 
Bij de MS in ieder geval niet. Terugreis in dag en nacht met flink hoos buien en spray geeft nog steeds een zeer slechte ervaring. Interval is zelden gewoon goed. Het is zo simpel op te lossen door de sensor te koppelen aan de wisserknop. Als iemand een paar keer in 5 minuten drukt weet je dat het regen moet zijn en dus dat de wisser maar eens een patroon moet herkennen.

Bij mij in ieder geval de auto interval die bij altijd bizar laag is. Ook storend dat vaak als je de ruitenwissers naar aan zet dat hij op max even 10 of meer seconden gaat wipen. Zonder reden, gebeurd soms gewoon op een droge ruit dat je maar vlug even wat ruitenwissers vloeistof mee spuit.
Er is geen regensensor...dus je verhaal gaat niet (helemaal) op. AP2 autos gebruiken camera's en AI voor de ruitenwissers. Zou beter moeten worden over tijd, maar is niet altijd het geval. Bij mijn Model 3 zou ik willen dat bij lichte regen, de wissers iets sneller actief worden, maar over het algemeen gaat het prima.

Wel bijzonder vind ik dat wanneer ik mijn ruiten sproei tijdens het rijden...automatisch de koplampen aangaan...ook al is het zonnig, midden op de dag :).
 
Er is inderdaad geen regensensor, maar de AI zou wel moeten kunnen herkennen dat als je regelmatig zelf extra gaat wissen (via de knop) het een indicatie is dat je het interval graag iets korter zou willen.

Maar voor mij mag het gewoon ook een stemcommando worden: "ruitenwisser interval X". Ook goed, wat mij betreft.
 
Wel bijzonder vind ik dat wanneer ik mijn ruiten sproei tijdens het rijden...automatisch de koplampen aangaan...ook al is het zonnig, midden op de dag :).

Gebeurd bij mij ook, zonder AP.. Maar ben ik wel blij mee, regelmatig is het net te schemerig en dan rij je zonder verlichting achter en dan is één tikje genoeg om hem even aan te zetten voor een periode.
 
Ook bij de automatische grootlichtfunctie zit een vervelend dingetje. Als die grootlicht zelf uitschakelt, maar je zet zelf grootlicht er af, dan gaat die er toch nog eventjes heel kort op. Alsof je aan het seinen bent. Mag er van mij ook wel uit. Overigens heb ik deze "intelligentie" ook al uitgeschakeld, omdat het niet feilloos werkt bij mij.

Bij Model 3 kun je de automatische functie uitschakelen door de hendel naar voren te bewegen (=ook even kort seinen) of de hendel naar achteren te bewegen (=uitschakelen ZONDER kort te seinen) Ik kwam hier bij toeval achter en had eerst ook wat slechte ervaringen bij het seinen tijdens uitschakelen :rolleyes: Bij Model S kan dit overigens anders zijn......:)
 
  • Informative
Reactions: TM3LR