Eriksc
Member
Vandaag is mijn MS 75D van 2018 met 60K op de teller voor de tweede keer in 2 maanden weer met een auto ambulance naar het SeC afgevoerd.
Auto was beide keren aan dezelfde openbare laadpaal gekoppeld. Laden werd keurig gestart en stopte bij de ingestelde 80%.
Sentry Mode aan.
Na een aantal uren kon ik de auto niet meer via de Tesla app uitlezen.
Aangekomen bij de laadpaal gaf de paal een storing aan en de auto gaf helemaal geen blijk van leven meer.
Kon hem niet openen. Deed helemaal niets meer.
Berger erbij. De 12V batterij bleek volledig leeg. De eerste keer dat het zich voordeed, heeft Tesla de 12 volt batterij vervangen.
Wat de oorzaak van het probleem was, konden ze echter niet aangeven.
Na deze tweede keer, met precies dezelfde storing, heb ik bij Tesla op aangedrongen om een grondige diagnose uit te voeren. Wellicht ligt het aan de oplaadunit. Oplaadpunt thuis geeft namelijk soms ook een storing. Dat heeft echter geen nadelige invloed op het functioneren van de auto.
Wel komt het regelmatig voor dat de auto tot 80% is opgeladen zoals ingesteld en vervolgens daarna wel 10 kleine laadsessies start terwijl de 80% al gehaald was.
Komt dit probleem bekend voor? Zoja, welke diagnose is toen door Tesla gesteld?
Na 18 dagen heb ik de auto weer opgehaald bij SeC Amsterdam.
DCDC converter en 12 volt accu is vervangen.
Verder is een storing die te maken had met superchargen gerepareerd.
Hiervoor hebben ze de kabelboom naar de high voltage batterij vervangen.
Van SeC Amsterdam naar SuC Naarden gereden om laadsnelheid te testen. Kwam met 32% aan.
Laden ging helaas niet hoger dan 50kw terwijl B stal leeg was en verder weinig auto's stonden te laden.
Hopelijk werd de lage laadsnelheid door de relatieve hoge % batterij veroorzaakt en de pack die nog koud was.
Bij 68% ben ik weggereden naar huis.