Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is mijn MS 75D van 2018 met 60K op de teller voor de tweede keer in 2 maanden weer met een auto ambulance naar het SeC afgevoerd.

Auto was beide keren aan dezelfde openbare laadpaal gekoppeld. Laden werd keurig gestart en stopte bij de ingestelde 80%.
Sentry Mode aan.

Na een aantal uren kon ik de auto niet meer via de Tesla app uitlezen.

Aangekomen bij de laadpaal gaf de paal een storing aan en de auto gaf helemaal geen blijk van leven meer.
Kon hem niet openen. Deed helemaal niets meer.

Berger erbij. De 12V batterij bleek volledig leeg. De eerste keer dat het zich voordeed, heeft Tesla de 12 volt batterij vervangen.
Wat de oorzaak van het probleem was, konden ze echter niet aangeven.

Na deze tweede keer, met precies dezelfde storing, heb ik bij Tesla op aangedrongen om een grondige diagnose uit te voeren. Wellicht ligt het aan de oplaadunit. Oplaadpunt thuis geeft namelijk soms ook een storing. Dat heeft echter geen nadelige invloed op het functioneren van de auto.
Wel komt het regelmatig voor dat de auto tot 80% is opgeladen zoals ingesteld en vervolgens daarna wel 10 kleine laadsessies start terwijl de 80% al gehaald was.

Komt dit probleem bekend voor? Zoja, welke diagnose is toen door Tesla gesteld?

Na 18 dagen heb ik de auto weer opgehaald bij SeC Amsterdam.
DCDC converter en 12 volt accu is vervangen.
Verder is een storing die te maken had met superchargen gerepareerd.
Hiervoor hebben ze de kabelboom naar de high voltage batterij vervangen.

Van SeC Amsterdam naar SuC Naarden gereden om laadsnelheid te testen. Kwam met 32% aan.
Laden ging helaas niet hoger dan 50kw terwijl B stal leeg was en verder weinig auto's stonden te laden.
Hopelijk werd de lage laadsnelheid door de relatieve hoge % batterij veroorzaakt en de pack die nog koud was.
Bij 68% ben ik weggereden naar huis.
 
Na 18 dagen heb ik de auto weer opgehaald bij SeC Amsterdam.
DCDC converter en 12 volt accu is vervangen.
Verder is een storing die te maken had met superchargen gerepareerd.
Hiervoor hebben ze de kabelboom naar de high voltage batterij vervangen.

Van SeC Amsterdam naar SuC Naarden gereden om laadsnelheid te testen. Kwam met 32% aan.
Laden ging helaas niet hoger dan 50kw terwijl B stal leeg was en verder weinig auto's stonden te laden.
Hopelijk werd de lage laadsnelheid door de relatieve hoge % batterij veroorzaakt en de pack die nog koud was.
Bij 68% ben ik weggereden naar huis.

van de week ook in Zwolle lage snelheid.
 
Het is misschien hier al wel eens voorbij gekomen, maar waar ik en mijn vrouw zich verschrikkelijk aan ergeren is de trage reactie als je wat sneller naar de auto stapt en de deur of de koffer wilt openen dan reageert hij verschrikkelijk traag (enkele seconden) voor je de deur kan openen. Dan de code ingeven duurt ook weer even voor je die kan ingeven en in drive zetten lukt soms ook niet van de eerste keer omdat hij het even niet weet wat er gebeurd. Als je alles rustig doet, kalm naar de auto stappen, rustig de deur opent gaat zitten de gordel aandoen dan de code ingeven en in drive zetten, dan doet hij het wel van de eerste keer, als je het in slow motion doet zeg maar. Maar met iemand naar de auto stappen om snel iets uit de koffer te halen... dan sta ik met een rode kop aan de koffer te frullen tot de wagen beseft wie en wat er aan de hand is.
Wie ervaart dit ook en is er wat aan te doen...

Voor de rest absoluut geen klachten en rijden doet hij fantastisch, nog nooit een wagen gehad die zo'n wegligging heeft en snel is ie ook meer dan genoeg... als hij eenmaal bij de les is dus.:rolleyes:

Mvg Tony
 
Het is misschien hier al wel eens voorbij gekomen, maar waar ik en mijn vrouw zich verschrikkelijk aan ergeren is de trage reactie als je wat sneller naar de auto stapt en de deur of de koffer wilt openen dan reageert hij verschrikkelijk traag (enkele seconden) voor je de deur kan openen. Dan de code ingeven duurt ook weer even voor je die kan ingeven en in drive zetten lukt soms ook niet van de eerste keer omdat hij het even niet weet wat er gebeurd. Als je alles rustig doet, kalm naar de auto stappen, rustig de deur opent gaat zitten de gordel aandoen dan de code ingeven en in drive zetten, dan doet hij het wel van de eerste keer, als je het in slow motion doet zeg maar. Maar met iemand naar de auto stappen om snel iets uit de koffer te halen... dan sta ik met een rode kop aan de koffer te frullen tot de wagen beseft wie en wat er aan de hand is.
Wie ervaart dit ook en is er wat aan te doen...

Voor de rest absoluut geen klachten en rijden doet hij fantastisch, nog nooit een wagen gehad die zo'n wegligging heeft en snel is ie ook meer dan genoeg... als hij eenmaal bij de les is dus.:rolleyes:

Mvg Tony

geen schrijffouten gevonden maar wel first world problems !
 
Het is misschien hier al wel eens voorbij gekomen, maar waar ik en mijn vrouw zich verschrikkelijk aan ergeren is de trage reactie als je wat sneller naar de auto stapt en de deur of de koffer wilt openen dan reageert hij verschrikkelijk traag (enkele seconden) voor je de deur kan openen. Dan de code ingeven duurt ook weer even voor je die kan ingeven en in drive zetten lukt soms ook niet van de eerste keer omdat hij het even niet weet wat er gebeurd. Als je alles rustig doet, kalm naar de auto stappen, rustig de deur opent gaat zitten de gordel aandoen dan de code ingeven en in drive zetten, dan doet hij het wel van de eerste keer, als je het in slow motion doet zeg maar. Maar met iemand naar de auto stappen om snel iets uit de koffer te halen... dan sta ik met een rode kop aan de koffer te frullen tot de wagen beseft wie en wat er aan de hand is.
Wie ervaart dit ook en is er wat aan te doen...

Voor de rest absoluut geen klachten en rijden doet hij fantastisch, nog nooit een wagen gehad die zo'n wegligging heeft en snel is ie ook meer dan genoeg... als hij eenmaal bij de les is dus.:rolleyes:

Mvg Tony

Ja herkenbaar, even snel unlocken en iets pakken is er niet bij. Ik heb het deels opgelost door NFC te gebruiken om de trunk, frunk of alles te ontgrendelen. Vanuit mijn woning tik ik tegen de bijpassende NFC tag en loop vervolgens naar de auto. Vaak is dan hetgeen ik open wil ontgrendeld / geopend. Natuurlijk kan dit ook vanuit Tesla app maar dat is een extra handeling...

Ben je echter niet thuis dan heb je hier niets aan (of je moet NFC tags plakken op iets wat je altijd bij je hebt).
 
geen schrijffouten gevonden maar wel first world problems !
Noem één issue op dit forum dat geen first world problem is...
Het is misschien hier al wel eens voorbij gekomen, maar waar ik en mijn vrouw zich verschrikkelijk aan ergeren is de trage reactie als je wat sneller naar de auto stapt en de deur of de koffer wilt openen dan reageert hij verschrikkelijk traag (enkele seconden) voor je de deur kan openen. Dan de code ingeven duurt ook weer even voor je die kan ingeven en in drive zetten lukt soms ook niet van de eerste keer omdat hij het even niet weet wat er gebeurd.
Klopt, bloedirritant. Oplossing heb ik niet helaas, het is de afgelopen maanden ontstaan. Eind afgelopen jaar werkte dit allemaal perfect.
 
Als je alles rustig doet, kalm naar de auto stappen, rustig de deur opent gaat zitten de gordel aandoen dan de code ingeven en in drive zetten, dan doet hij het wel van de eerste keer, als je het in slow motion doet zeg maar.

Zeker herkenbaar. Vooral die delay bij het in 'drive' zetten. Ik doe dat nou standaard altijd twee keer achter elkaar, en zelfs dan moet het af en toe nog een keer. Geen pijl op te trekken waarom dat nou eigenlijk is. Wel werd het consistent openen van portieren en trunk iets beter na het aanschaffen van keyfobs. Maar dat zou ook zelfbedrog kunnen zijn vanwege de aanschafprijs van die dingen.

Ach, we vergeven het de M3, maar we realiseren ons wel dat we voor de bankoverval toch echt op zoek moeten naar een andere vluchtauto :)
 
  • Funny
Reactions: Frankvr
Ik vraag me af wat jullie gemeen hebben, want ik met m'n iPhone heb dan weer nergens last van.

Wat me wel stoort is dat ik in de app eerst de Model 3 moet kiezen alvorens ie open wil gaan (de perverse luxe van het hebben van 2 Tesla's in je account) dus het kan ook zijn dat de app dan door mij is wakker gemaakt en ik de vertraging nooit ervaar.
 
Het is dus waarschijnlijk wel een Wereld Wijd Tesla Probleem... Wel bij de les blijven he Elon
NFC plakken op iets wat je altijd bij hebt.... een Tesla bv :) Maar dan kan je ook het kaartje gebruiken natuurlijk. (en ik ben niet zo'n IT wizard)
Meerdere Apple's in huis, helaas maar één Tesla.
Als het ooit beter was, dan wordt het misschien wel opgelost bij update V2037.12... of als we met de rotator naar de Tesla schuifelen...

Het zal ooit nog wel eens in een film opduiken een niet "startende" Tesla waarbij een jonge vrouw probeert te ontsnappen aan een of andere gek. (TikTok iemand)
 
Hier ook alleen iPhones, werkt bagger. Het feit dat je m wakker maakt met de app zal alle verschil maken, als de app op mijn telefoon in de voorgrond draait reageert auto ook direct.
Ik heb vorige week 1 keer gehad dat de auto traag was met reageren, en dit terwijl de app open stond en al verbinding had met de auto. Dit was wel na een periode dat de auto enkele dagen niet was gebruikt.
Verder ondervind ik geen problemen met de iphone, ook niet als ik de app op de achtergrond heb draaien.
 
Ik heb vorige week 1 keer gehad dat de auto traag was met reageren, en dit terwijl de app open stond en al verbinding had met de auto. Dit was wel na een periode dat de auto enkele dagen niet was gebruikt.
Verder ondervind ik geen problemen met de iphone, ook niet als ik de app op de achtergrond heb draaien.

+1

Nb: bij de "5S" overigens wel vaak problemen maar na aanschaf van een nieuwer model geen problemen meer. En in spaarstand (accu mobiel <20%) kan auto ook wel eens wat trager reageren..... (na aanschaf van een draadloze lader in M3 was daar buiten de Corona tijdens geen sprake meer van)
 
Vandaag is mijn MS 75D van 2018 met 60K op de teller voor de tweede keer in 2 maanden weer met een auto ambulance naar het SeC afgevoerd. Auto was beide keren aan dezelfde openbare laadpaal gekoppeld. Laden werd keurig gestart en stopte bij de ingestelde 80%. Sentry Mode aan.
Na een aantal uren kon ik de auto niet meer via de Tesla app uitlezen. Aangekomen bij de laadpaal gaf de paal een storing aan en de auto gaf helemaal geen blijk van leven meer. Kon hem niet openen. Deed helemaal niets meer.

Mijn overburen hebben dit probleem ook gehad. Ook MS75D uit 2018. In hun geval bij hun eigen laadpaal thuis die al vaker 'raar deed', maar laadpaal fabrikant kon niets vinden. Uiteindelijk auto compleet dood, 12V leeg. Tesla heeft 12V vervangen nadat een berger de auto mee had genomen.

De berger kreeg de frunk niet open en kon daarom de 12V niet bijladen. Lang verhaal kort, ik kreeg de frunk wel open en nadat er een 12V booster op aangesloten zat werkte alles ook weer. Auto kon toen ook weer zelf rijden. Enige melding die nog resteerde was dat de 12V niet geladen kon worden (ik vermoed spanning te laag)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Goedemiddag!
M3 SR+ 30K juni 2019 model geeft sinds een week een sqeeky geluid bij het sturen.. Alsof iets zegmaar licht aanloopt. Als je hard stuurt gaat het te snel om geluid te maken, maar bij geen omgevingsgeluid en rustige stuurbeweging hoor je ieewwww zegmaar. Tevens voel ik iets van dezefde resonantie in mijn pedaal. (zit waarschijnlijk mechanisch aan elkaar of in de buurt).

Meer mensen last van gehad? Op andere fora zag ik dat men wat WD40 achter het stuur spuitte en daarmee opgelost is....
 
Het is misschien hier al wel eens voorbij gekomen, maar waar ik en mijn vrouw zich verschrikkelijk aan ergeren is de trage reactie als je wat sneller naar de auto stapt en de deur of de koffer wilt openen dan reageert hij verschrikkelijk traag (enkele seconden) voor je de deur kan openen. Dan de code ingeven duurt ook weer even voor je die kan ingeven en in drive zetten lukt soms ook niet van de eerste keer omdat hij het even niet weet wat er gebeurd. Als je alles rustig doet, kalm naar de auto stappen, rustig de deur opent gaat zitten de gordel aandoen dan de code ingeven en in drive zetten, dan doet hij het wel van de eerste keer, als je het in slow motion doet zeg maar. Maar met iemand naar de auto stappen om snel iets uit de koffer te halen... dan sta ik met een rode kop aan de koffer te frullen tot de wagen beseft wie en wat er aan de hand is.
Wie ervaart dit ook en is er wat aan te doen...

Voor de rest absoluut geen klachten en rijden doet hij fantastisch, nog nooit een wagen gehad die zo'n wegligging heeft en snel is ie ook meer dan genoeg... als hij eenmaal bij de les is dus.:rolleyes:

Mvg Tony

Ik moest dit weekend verschillende keren volgende procedure doen:
1. Trunk en/of frunk openen vanuit de app
2. Instappen en wegrijden

Ik had het idee dat als je de frunk/trunk opent met de app, dat hij daarna de deur niet opent als je de klink indrukt.
Iemand die weet of dit aan mij ligt?
 
Goedemiddag!
M3 SR+ 30K juni 2019 model geeft sinds een week een sqeeky geluid bij het sturen.. Alsof iets zegmaar licht aanloopt. Als je hard stuurt gaat het te snel om geluid te maken, maar bij geen omgevingsgeluid en rustige stuurbeweging hoor je ieewwww zegmaar. Tevens voel ik iets van dezefde resonantie in mijn pedaal. (zit waarschijnlijk mechanisch aan elkaar of in de buurt).

Meer mensen last van gehad? Op andere fora zag ik dat men wat WD40 achter het stuur spuitte en daarmee opgelost is....
Op mijn X was dit een draagarm die vervangen moest worden.

Afspraak bij SeC inplannen. Ideaal maak je een filmpje dat ze het geluid al kunnen horen/zien.
 
De high voltage batterij stond op 80%. De 12 volt batterij was helemaal leeg.
Auto was aangesloten op de laadpaal. Deze gaf echter een storing aan.

Dat heb ik eerder gehoord, dat bij niet werkende laadpalen (of laadpalen die bv. wachten op vermogen) de 12V niet bijgeladen wordt en de auto dus uiteindelijk uitvalt. Misschien software bugje? Dat de auto pas 12V gaat laden zodra de onboard lader spanning heeft?