Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dag Piet,

ik ben even niet actief geweest op het forum, maar wees er zeker van, ik heb niet stil gezeten 😉.
Dat hier raadsheren of medewerkers van Tesla Benelux aanwezig zijn om nodige defensieve acties te ondernemen heb ik ook al een tijdje door.
Nog enkele weken, dan valt er een bommetje 💪
Ik herken in zekere mate ook wel wat van deze acties af en toe, alhoewel niet zo extreem als de situatie welke jij hebt meegemaakt. Hoewel ik de meeste rariteiten wel kan voorspellen (ik rijd altijd met mijn voet boven het watt pedaal in geval van phantom brakes) grijpt ie af en toe onverwacht en irritant in, hierover heb ik ook al eerder bericht op dit forum. Kritiek wordt hier veelal weggewuifd, terwijl het forum voorheen was voor het delen van zowel positieve en negatieve ervaringen, maar als iemand iets niet herkent, dan zijn het geen Tesla issues.

Ik snap alleszins jouw probleem, ik ben inmiddels zover dat mijn volgende auto in bestelling is, en dat wordt geen Tesla meer voor mij. De eerste 3 jaar heb ik er met veel plezier in gereden, maar het afgelopen jaar ben ik nu de tekortkomingen van EAP in mijn auto wel zat, zwarte schermen, systeem dat helemaal vast loopt, slecht te bereiken support (dat is heeeeeeeeel veel slechter geworden sinds de model 3 verkrijgbaar is, prima als je 10 keer zoveel auto’s verkoopt van de ene op de andere dag, maar dan moet de support afdeling ook opgeschaald worden, maar daar mag je hier dan niet over klagen, dat hoort nu eenmaal bij een emerging brand). Mail dat eMMC vervangen moet worden, maar vooral geen afspraak plannen omdat onderdelen in bestelling zijn, hoe lang duurt het om een eMMC te bestellen, ik heb hem binnen een dag binnen als ik hem privé bestel.....probleem is voor mijn auto zelfs bij Tesla bekend, ik had voor die mail al een service afspraak gepland via de app, waarbij ze de kaart remote hebben opgeschoond, maar het probleem is er nog.....maar ze kunnen idd beter wachten tot alles de geest geeft, dat is een stuk goedkoper / eenvoudiger te fixen.....en als ie het toch niet volledig begeeft, heeft Tesla toch weer wat kosten uitgespaard.

t.a.v. de melding op het scherm n.a.v. de stuur ingreep, ik snap niet dat je niet, in die hele 2 seconden die je had om de auto weer naar de goede baan te begeleiden, eerst even goed naar het scherm hebt gekeken om te kijken welke melding die gaf, voordat je de auto weer op de goede baan stuurde 😉 (deze is zeker sarcastisch bedoeld)....

succes met de zaak, ik ben ook benieuwd naar de uitkomst. Overigens heb ik van dit soort handelingen ook al meerdere malen gezien (en dan heb ik niet één en hetzelfde filmpje meerder malen gezien 😀).
 
  • Like
Reactions: OttoR
Hier op forum gelezen dat men een melding (op scherm) kreeg als de 12V accu niet meer op spanning bleef/kwam.
Zou deze melding verdwenen zijn door een software update?
Ook eens een melding van de 12V accu gehad. Nader onderzoek wees uit dat de minus pool niet goed was vastgezet. Zelf opgelost en nooit problemen meer gehad. Inmiddels 124000 km op de klok
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Ik ervaar veel problemen met internet... de handleiding en de release noties. Zijn kompleet onwerkbaar. Laatste software update 2020.48.37.2 heeft ook niet geholpen. Probleem speelt al bijna een jaar en wordt niet beter. Betreft MS 03-2017. HW3 AP2.0 en MCU1. MMC is al vervangen door SC.
zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
 
Ik ervaar veel problemen met internet... de handleiding en de release noties. Zijn kompleet onwerkbaar. Laatste software update 2020.48.37.2 heeft ook niet geholpen. Probleem speelt al bijna een jaar en wordt niet beter. Betreft MS 03-2017. HW3 AP2.0 en MCU1. MMC is al vervangen door SC.
zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
MCU1 is traag. Het werkt,
maar inderdaad is dat niet erg werkbaar.
 
Ik ervaar veel problemen met internet..
Jij probeert nog. Ik gebruik het internet al 3 jaar niet meer. Daarvoor werkte hij technisch gezien nog, maar praktisch onwerkbaar wegens te traag.
MCU is een computer. Die moet dus om de 4 jaar vervangen worden. Het is een slijtstuk. Reken eens wat je bij een ICE al aan slijtstukken zou vervangen hebben.
 
Jij probeert nog. Ik gebruik het internet al 3 jaar niet meer. Daarvoor werkte hij technisch gezien nog, maar praktisch onwerkbaar wegens te traag.
MCU is een computer. Die moet dus om de 4 jaar vervangen worden. Het is een slijtstuk. Reken eens wat je bij een ICE al aan slijtstukken zou vervangen hebben.
Je hebt gelijk dat het hopeloos is. Maar dat was het in 2013, toen alles splinternieuw was, ook al. Heb de browser in die acht jaar nog geen kwartier gebruikt, ondanks software updates, LTE upgrade, etc.
Toch geloof ik niet dat dit uitsluitend door verouderde hardware te verklaren is. Allerlei voor mij onzinnige functionaliteit, zoals spelletjes, komt aanvullend beschikbaar en doet het wel acceptabel. Het zijn dus de keuzes die Tesla maakt, leidend tot onwerkbare onderdelen, waar we last van hebben.
De oplossing zou een ‘dommer’ interface zijn, dat gewoon als extra scherm op je smartphone of tablet werkt. Geen raketwetenschap en uiterst toekomstvast.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Jij probeert nog. Ik gebruik het internet al 3 jaar niet meer. Daarvoor werkte hij technisch gezien nog, maar praktisch onwerkbaar wegens te traag.
MCU is een computer. Die moet dus om de 4 jaar vervangen worden. Het is een slijtstuk. Reken eens wat je bij een ICE al aan slijtstukken zou vervangen hebben.
Heb ik nog nooit gebruikt, al niet vanaf het begin. Mijn iPhone uit 2006 is nog sneller!
 
andaag een afspraak gemaakt voor eMMC vervanging, dat is op zich gelukt.

optie 1: hele dag wachten bij Tesla SeC
Optie 2: vervangende auto ad €121 ex BTW die je zelf mag betalen

Ben ik nu raar of is het raar dat je voor een auto moet betalen zodat Tesla een fabricagefout kan herstellen?
 
andaag een afspraak gemaakt voor eMMC vervanging, dat is op zich gelukt.

optie 1: hele dag wachten bij Tesla SeC
Optie 2: vervangende auto ad €121 ex BTW die je zelf mag betalen

Ben ik nu raar of is het raar dat je voor een auto moet betalen zodat Tesla een fabricagefout kan herstellen?
Maak de afspraak bij de SEC in Amsterdam, neem je vrouw mee en aan de overkant van de weg zit de meubelboulevard. Dan is je Tesla eerder klaar dan je vrouw. ;)
 
Wellicht beter op andere fora posten als je gewoon een “fair’ play wilt. Je wilt gewoon je probleem kwijt en dat bagataliseren, doen alle eigenaren naar mijn mening al voldoende.

Gelukkig zijn de fanboys allemaal weer netjes rondom het “vuur“ komen staan, dan kan een ieder in ieder geval goed inschatten over welke “ krachten” we het hebben. En dat deze mensen in dienst zouden zijn van Tesla, dat geloof ik niet . Maakt het wel des te triester, dat een aantal “deugridders” de toegevoegde waarde van dit forum onbetaald zo kunnen devalueren. Dat alleen al is het bewijs, dat er niet ECHT een visie achterzit, anders dan dat Tesla altijd deugt. Lijkt wel een Tesla theekransje hier!
 
Wellicht beter op andere fora posten als je gewoon een “fair’ play wilt. Je wilt gewoon je probleem kwijt en dat bagataliseren, doen alle eigenaren naar mijn mening al voldoende.

Gelukkig zijn de fanboys allemaal weer netjes rondom het “vuur“ komen staan, dan kan een ieder in ieder geval goed inschatten over welke “ krachten” we het hebben. En dat deze mensen in dienst zouden zijn van Tesla, dat geloof ik niet . Maakt het wel des te triester, dat een aantal “deugridders” de toegevoegde waarde van dit forum onbetaald zo kunnen devalueren. Dat alleen al is het bewijs, dat er niet ECHT een visie achterzit, anders dan dat Tesla altijd deugt. Lijkt wel een Tesla theekransje hier!
Gezellig toch?