Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Onderstaand verhaal kan ik in veel draadjes kwijt maar om de, al dan niet terechte, nieuwe stortvloed aan klachten van MindBender in het juiste draadje te krijgen doe ik het hier.

De aan/uitknop zit bij de Tesla in de zitting, hoe bedenken ze het...:cursing:

Mijn ouders gingen 2 weken geleden met de auto van mijn moeder, een nieuwe X3 naar Schiphol ivm een bezoek van een paar dagen aan mijn broer in Stockholm. Ivm de storm vertrok werd hun vlucht gecanceld op dinsdagmiddag. Woensdag vroeg in de ochtend konden ze om 05:30 uur:scared: met een volgende vlucht mee naar Stockholm. Die dag regende en waaide het nog flink maar de vlucht ging gelukkig door. Bij het parkeren op P3 had mijn vader moeite de auto op slot te krijgen en de verlichting bleef branden. Ook in deze auto gaat alles bijna vanzelf(je bent daar niet met 5 vinkjes klaar, eerder 25) Uiteindelijk was hij op slot maar de lampen branden nog. Ivm de druk om het vliegtuig te halen en het vermoeden dat het branden van de verlichting een "follow me home" systeem was maar gauw in de bus gestapt.

2 dagen later gebeld door de alarmcentrale dat er een sabotage melding op de BMW was binnengekomen. Gevraagd of ze niet ff konden kijken of de auto er nog stond omdat deze voorzien is van een voertuigvolgsysteem, helaas, voor het laatst gezien ten tijde van het sabotage alarm. Op de vraag hoe dit nou mogelijk was kregen mijn ouders te horen dat dergelijke wagens nogal een in een container met afgeschermde wanden gerold werd en daar na niet meer zichtbaar is voor GPS....:eek: Ongerust belde ze mij met bovenstaand verhaal en of ik ze eventueel van Schiphol kon halen die zondag mocht de auto er niet meer staan.

Nieuwsgierig als ik was ben ik die zaterdag al gaan kijken met de reservesleutel. Auto stond er gelukkig onbeschadigd en op slot echter accu volledig leeg. De verlichting bleek op aan ipv automatisch te staan… ANWB er bijgehaald en met zijn booster de auto gestart. Moest m maar een halfuurtje laten draaien en dan zou het wel in orde zijn. Echter na 10 seconden sloeg hij spontaan af. Met geen mogelijkheid kregen we hem weer aan de praat. Weer met Zweden gebeld, alarmcentrale gebeld of zij m op afstand geblokkeerd hadden maar dat bleek niet het geval. Dan zou ook de startmotor niet meer rondgedraaid hebben. Een uur van alles geprobeerd, vraag ook uitgezet bij de interne helpdesk van de ANWB. Deze suggereerde mbv een diagnoseapparaat het motormanagement uit te lezen, nog een extra draadje bij de accu losgemaakt, mocht allemaal niet baten. Na een uur een 2[SUP]e[/SUP] ANWB wagen erbij, 1[SUP]e[/SUP] was inmiddels leeggestart. Ook deze vriendelijke collega heeft van alles geprobeerd. Vroeg op een gegeven moment of er wel brandstof inzat. Ik merkte op dat dat echt een giller zou zijn:biggrin:, een lege accu en een compleet lege tank, dat zal toch niet waar zijn? Den eigenwijze ANWB-er gooide er toch maar een jerrycan in. En warempel dat fossiel van 2 maanden oud startte meteen…:frown:

M’n pa bij terugkomst gezegd dat ie wel heel veel mazzel heeft gehad dat ie z’n vlucht gehaald had. Niet alleen z’n lampen laten branden maar ook nog vergeten te tanken:mad:. Hij snapte er niks van. Ze hadden voor vertrek nog getankt en waren alleen anderhalf maal naar Schiphol gereden. Het tankklepje was niet geforceerd of beschadigd daarom leek brandstofdiefstal niet aannemelijk. Ook zou het erg knap geweest zijn als m precies tot de laatste druppel leeg hadden weten te pompen.

2 dagen later komt ie bij me terug met het vermoeden dat ie m misschien wel is vergeten uit te zetten…..:redface:

Tja dat is ie in z’n Tesla niet meer gewend.:rolleyes:
 
Had ik ook met een loaner Passat, ik, stapte uit en dacht wat hoor ik toch?
Was de motor :redface:

Omdat ik dagelijks in beide auto's rijd is dit doorlopend het geval. Grappig is niet alleen dat ik vergeet de auto uit te zetten (is overigens ook een elektrische) maar ook dat ik instap en wil wegrijden of sullig zit te wachten tot hij gestart is nadat ik de rem heb ingedrukt. Is zelfs gebeurd dat mijn (bijna vijfjarig) dochtertje die toen voorin mocht zitten de startknop indrukte en mij aan zat te kijken waarom ik dat niet deed.

Autorijden is een hele opgave:)
 
En werkelijk geen idee wat ik moest doen toen ik op lokatie aan kwam.

Ruitenwisser uit/ aan. Stopknop indrukken! Kon niet eerst in P met de pok. Is er ergens een handrem? Uitstappen. Moter loopt nog. ( eerst in P dan pas STOP). Je voelt je net een ..meisje!
 
M’n pa bij terugkomst gezegd dat ie wel heel veel mazzel heeft gehad dat ie z’n vlucht gehaald had. Niet alleen z’n lampen laten branden maar ook nog vergeten te tanken:mad:. Hij snapte er niks van. Ze hadden voor vertrek nog getankt en waren alleen anderhalf maal naar Schiphol gereden. Het tankklepje was niet geforceerd of beschadigd daarom leek brandstofdiefstal niet aannemelijk. Ook zou het erg knap geweest zijn als m precies tot de laatste druppel leeg hadden weten te pompen.

2 dagen later komt ie bij me terug met het vermoeden dat ie m misschien wel is vergeten uit te zetten…..:redface:

Tja dat is ie in z’n Tesla niet meer gewend.:rolleyes:

Geweldig verhaal en heel herkenbaar.
Super service van de ANWB trouwens.
 
Sinds paar dagen gaan de spiegels niet meer naar aangepaste stand (naar beneden om velgen te kunnen zien) bij achteruit rijden. Geprobeerd opnieuw in te stellen, de functie on/off gezet maar niets werkt. Iemand dit ook meegemaakt?

ja, als ik me goed herinner was de oplossing: auto in R zetten, R spiegel naar beneden stellen in gewenste hoek, profiel opslaan. Gaat dan als het goed is weer terug naar normaal in D. Was mij gebeurd kort na een update. (voor elk profiel herhalen)
 
Sinds gisteren klapt de achterklep bij het sluiten in één keer dicht, in plaats van dat ie het laatste stukje dicht getrokken wordt. Las volgens mij ergens op het forum dat iemand dit probleem ook had, maar weet niet meer precies wie/waar...
 
Sinds gisteren klapt de achterklep bij het sluiten in één keer dicht, in plaats van dat ie het laatste stukje dicht getrokken wordt. Las volgens mij ergens op het forum dat iemand dit probleem ook had, maar weet niet meer precies wie/waar...
Ik schreef daarover een paar dagen geleden, heb donderdag een afspraak staan dus ben benieuwd. Klapt ie bij jou altijd in één keer dicht, of gebeurt het net als bij mij random?
 
Ik schreef daarover een paar dagen geleden, heb donderdag een afspraak staan dus ben benieuwd. Klapt ie bij jou altijd in één keer dicht, of gebeurt het net als bij mij random?

Het lijkt idd random. Het begon toen de klep niet dicht kon ivm bagage die uitstak. Daarna is ie een aantal keren in één keer dichtgeklapt en een aantal keren 'normaal'. Ben benieuwd wat ze donderdag zeggen.
 
Het viel mij afgelopen weken ook op dat de klep in één keer dicht lijkt te vallen waar ik voorheen altijd nog een geluid hoorde van het dichttrekken van de klep. Kan me nauwelijks voorstellen dat dit met en software update te maken heeft dus ben ook wel benieuwd of meer mensen dit ervaren en of het iets is dat ik zou moeten melden als de auto voor onderhoud naar het SeC gaat.