Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ok, mijn tenen en vingers zijn bevroren maar de wegenwacht heeft het (tijdelijk) gefixed. Was best een operatie om er bij te geraken maar die man was erg blij dat hij een Tesla te pakken had. Ze hebben overigens wel een Tesla gehad bij het hoofdkantoor, en diverse zaken gedocumenteerd hoe ze zaken moeten doen, maar dit nog niet. Maar ik had weer pech, gast rijd met wegrijden mijn voorpoort aan gort...... Pff
 
Ok, mijn tenen en vingers zijn bevroren maar de wegenwacht heeft het (tijdelijk) gefixed. Was best een operatie om er bij te geraken maar die man was erg blij dat hij een Tesla te pakken had. Ze hebben overigens wel een Tesla gehad bij het hoofdkantoor, en diverse zaken gedocumenteerd hoe ze zaken moeten doen, maar dit nog niet. Maar ik had weer pech, gast rijd met wegrijden mijn voorpoort aan gort...... Pff

bummer...

heeft-ie dan de wegenwacht gebeld om hem te depanneren ?
 
Nu heb ik meestal mijn ruitenwissers op automatisch/interval staan.

Stel nu dat er 's ochtends een laag sneeuw of ijs op de voorruit zit.

Gaan de ruitenwissers dan automatisch aan op het moment dat je in de auto gaat zitten en zou daardoor het mechaniek kunnen beschadigen ?

Dat is blijkbaar bij mij gebeurd. Ik had de auto op voorverwarmen gezet, toen bij de auto aangekomen de auto stukje naar voren gereden, uitgestapt en ben tien van bovenaf de sneeuw gaan verwijderen. Blijkbaar langs de sensor gegaan en toen hoorde ik veel lawaai. Eigenlijk best vreemd dat je met je app je whiper heaters niet aan jan zetten.
 
Oef, mijn vorige auto deed dat niet, de Tesla weet de buiten temperatuur toch.
En het zou inderdaad slim zijn de ruitenverwarming ook aan te zetten bij het voorverwarmen van de auto. Kunnen ze de achterruitverwarming ook meteen meenemen bij de volgende update ;-)
Goed idee! Misschien kunnen ze ook de stoelverwarming via de app bedienbaar maken? In combinatie met profielen zou dat helemaal handig zijn: een profiel voor wel of geen stoelverwarming, wel of geen achterruitverwarming enzovoort!
 
Goed idee! Misschien kunnen ze ook de stoelverwarming via de app bedienbaar maken? In combinatie met profielen zou dat helemaal handig zijn: een profiel voor wel of geen stoelverwarming, wel of geen achterruitverwarming enzovoort!
Ik vind dat de auto dat zelf moet bepalen... Een knop 'ik ga over x minuten weg' of 'ik ga om xx:xxh weg' moet genoeg zijn, de auto kan zelf bepalen aan de hand van temperatuur en weergegevens wat er wel of niet voorverwarmd moet worden...
 
Ik vind dat de auto dat zelf moet bepalen... Een knop 'ik ga over x minuten weg' of 'ik ga om xx:xxh weg' moet genoeg zijn, de auto kan zelf bepalen aan de hand van temperatuur en weergegevens wat er wel of niet voorverwarmd moet worden...

Ja! Ruiten voor en achter ontdooid. Binnentemp xx graden, stoelen warm en accu pre heated voor optimale range. En dan liefst in te stellen met een vertrektijd
 
Ja! Ruiten voor en achter ontdooid. Binnentemp xx graden, stoelen warm en accu pre heated voor optimale range. En dan liefst in te stellen met een vertrektijd

Ok, Renault Zoe's kunnen dat dus. Je geeft de temperatuur op en de tijd dat je wilt dat deze temperatuur bereikt miet zijn. Dan houd hij hen voor een half uur oid op doe temperatuur als je toch wat leger bent.
 
Mijn linker portiergrepen komen sinds 1ste kerstdag vaak niet meer naar buiten. En als ze dat wel doen dan kan ik de deur er niet mee openen. Net maar RSA (RoadSide Assistance, lijkt me goed hier ook een afkorting van te maken, het nr staat in m'n speeddial) maar gebeld zodat ik morgen door het SeC teruggebeld kan worden. Als workaround kon ik een complete shutdown proberen, maar dat hielp niet. Afgelopen maandag al m'n 12v vervangen, kost me allemaal een hoop tijd.
 
Mijn linker portiergrepen komen sinds 1ste kerstdag vaak niet meer naar buiten. En als ze dat wel doen dan kan ik de deur er niet mee openen. Net maar RSA (RoadSide Assistance, lijkt me goed hier ook een afkorting van te maken, het nr staat in m'n speeddial) maar gebeld zodat ik morgen door het SeC teruggebeld kan worden. Als workaround kon ik een complete shutdown proberen, maar dat hielp niet. Afgelopen maandag al m'n 12v vervangen, kost me allemaal een hoop tijd.

Laat dat Road Side maar weg. Enige wat ze doen is hem aftakelen.