Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik de afgelopen dagen weer met het dak open rijd valt het me op dat ik een 'klunk' heb bij het wegrijden. Zou aldus SeC DH de aandrijfas zijn. De issues blijven maar komen, nog nooit zo vaak met een auto naar de garage geweest in een jaar tijd....
 
Sinds ik de afgelopen dagen weer met het dak open rijd valt het me op dat ik een 'klunk' heb bij het wegrijden. Zou aldus SeC DH de aandrijfas zijn. De issues blijven maar komen, nog nooit zo vaak met een auto naar de garage geweest in een jaar tijd....

Ik had ook voor de tweede keer een klunk, maar hij klonk anders dan de eerste keer (toen het nog in combinatie met de brom was).
Tesla: kan ook gewoon een ringetje zijn... Laten checken: en ja hoor: was kwestie van een simpel ringetje. Daarna alles weer OK. :smile:
Weet overigens niet meer. We mogen niet de garage in als men met de auto bezig is. Jammer.
 
Maandag auto brengen voor een nieuwe aandrijflijn. de brom is in 3000 km enorm toegenomen
Was eigenlijk gepland voor Juni maar kan niet meer uitgesteld worden......
Ook voor de tweede keer nieuwe ramen bij de bestuurder en bijrijder ivm krasjes.

Dat hoor je toch vaak.. Nieuwe aandrijflijn..

Ik zat gisteren in een P85D (testwagen) het dashboard hing los, het stuur vertoonde al scheurtjes in het leer. Hier en daar kraakte wat..

Dat zou toch beter moeten voor een auto van ver boven de 100k??

Alleszins geeft het weinig vertrouwen om effectief tot aankoop over te gaan :(
 
de kinderen klagen vaak in de auto dat de airco of verwarming het niet of nauwelijks doet aan de achterkant In de winter te koud, nu het warmer wordt hebben ze het vaak te warm. Dat klopt ook wel als ik mijn hand er tegen aan houd komt er niet of nauwelijks lucht uit, in tegenstelling tot de voorste airco units bij bestuurder en passagier. Is dit een bekend probleem?

En ik heb sinds kort ook als ik hard optrek dat er een "high pitch" hoorbaar is, een soort piep. bij minder accelereren is het weer weg. Is dit een probleem met de aandrijf as of klinkt dat heel anders en is dat op andere snelheden hoorbaar?
 
Piepen wat je hoort is de drive, fluit licht en gaat soms zoemen.
Althans bij mij!
Zie dat je T redelijk nieuw is, bij mij begon het suizen rond de 15.000 KMS.
Heb er nu het dubbele op zitten en het is niet erger geworden, rond de 110 is er een zachte zoem en kan dit maar nauwelijks horen, de taxi's op Schiphol daartegen klinken luid bij het optrekken, klinken als een oude elektrische SRV wagen (spijkstaal) wagen dus hoop dat het stabiel blijft en verwacht dat eigelijk wel.
Qua airco en verwarming klopt het wat je zegt, achterin is minder te beheersen dus ik zet de kachel van auto af en speel met de uitstroom mogelijkheden, alleen boven of onder zodat de stroming wat geforceerder gaat.
Weet je dat als je je voorruit ontwasemd dat door twee keren op het ruit symbool te drukken de snelheid meteen naar max gaat?
De rangemode bepaalt welke max.
 
Gisteren wel een hele bijzondere ervaring gehad. Moest niesen en terwijl ik dat deed, had ik mijn duim op de scroll-knop van het volume. Vervolgens ging het volume naar standje 11 en als ik dus terugdraaiende telkens opnieuw naar stand 11. Heb een reset gedaan en toen pas het probleem opgelost. Iemand anders dit ook meegemaakt?
 
Is er ergens een lijst van "known" issues voor de MS ; ik heb de wagen nu bijna 2 maanden en merk toch een hoop kleine prulletjes op, ik ga nu niet voor iedere scheet naar het SeC liggen bellen : (de wagen is van oktober)

* tocht aan deur bestuurderskant
* stuur staat niet helemaal in centerpositie bij 0-positie.
* wagen lijkt licht naar rechts af te wijken
* vocht in achterlicht
* dakbekleding die aan de bestuurderskant komt soms uit de afdichtingsrubber schiet
* enorm ambetant gerammel/getril dat uit de buurt van het handschoenkastje komt & verdwijnt
* piepend geluid/gerammel aan de deur& kofferstijlen (waar de riem naar binnengaat)
* getril/gepiep aan de bestuurderskant
* vanuit stop -> vertrek (bv vertrekken uit parkeerpositie) soms een vreemd geluid aan de voorste ophanging, net of je over iets groot rijdt (dacht eerst dat ik iets geraakt had)
* enorm veel interferentie van GSM op het geluidsysteem
* trilling in stuur bij stilstand (precies dat de airco-compressor trilt tegen de stuurstang)
* koffer die soms weigert naar beneden te komen bij de eerst druk op de knop
* klimaatregeling is soms het noorden kwijt; soms veel te warm in de wagen, en soms veel te koud .. (een constante temperatuur kiezen lost het probleem niet echt op)
* bluetooth gsm verkeer is onverstaanbaar aan de andere kant van de lijn (dropouts tijdens gesprek)
* 3G/GPRS/EDGE verbinding valt soms weg, waardoor de navigatie -net op het moment dat je het nodig hebt- even in "incognito" mode gaat.
* bundel van de ruitensproeiers is bijna niet af te stellen, lijkt of ze goed werken aan snelheid < 60km/h; op de autostrade lijken ze een veel te kleine hoek te sproeien
* ruitenwissers/motor maken soms een vreemd geluid
* de fitting van de passagiersdeur is niet goed, het verspringt tov rest van het interieur
* de fitting van de motorkap is niet goed, staat niet proper tov de rest van neus (hangt precies een beetje over)
* de knopjes aan het stuur hebben nogal veel speling
* de stappenregeling van het volume via het draaiwieltje is niet goed, soms draai ik er 5 keer aan en doet hij niks, en soms doet hij het prima

kommaneuken
* de fitting van het linkse paneel aan touchscreen licht niet achter de alu trim
* vreemde krassen in de chromeachterplaat op de koffer
* kleine krasjes op de achterklep
* vreemd gezoem bij acceleren (hvt1958 verwijst er al naar "Piepen wat je hoort is de drive, fluit licht en gaat soms zoemen.")



de lijst is langer dan dat ik had gedacht ;) maar .. nog altijd een bom van een wagen :)
 
Is er ergens een lijst van "known" issues voor de MS ; ik heb de wagen nu bijna 2 maanden en merk toch een hoop kleine prulletjes op, ik ga nu niet voor iedere scheet naar het SeC liggen bellen : (de wagen is van oktober)

[knip]
de lijst is langer dan dat ik had gedacht ;) maar .. nog altijd een bom van een wagen :)

Ik heb dit allemaal al eens voorbij zien komen, maar nog nooit in één auto.
Ik denk dat deze in september 2014 is gemaakt en pas geleverd is in oktober? Gna. Gna. :biggrin:

Alle gekheid op een stokje, dat is echt een lange lijst. Niettemin is het meeste volgens mij goed oplosbaar.