Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Jatten van spiegels Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet wel de mazzeel hebben dat ze de stekkertjes niet losknippen, dan zit je wel aan de complete speigel vast en niet alleen het glas.

Overigens koste een complete spiegel voor mijn Grand Cherokee een jaar of 10 terug 600 euro bij de dealer, kon ik toen goedkoper uit Amerika laten opsturen……
 
  • Like
Reactions: job-lek
In Amsterdam ondertussen ook raak: Bijna alle Tesla's in de Cremerbuurt in West hebben geen autospiegels meer

In dit bericht wordt aangegeven dat afgeknipte draden de reparatie duur maken, wat natuurlijk logisch is.

Zijn bij jou ook de draden doorgeknipt @Maarten74 ?
Gelukkig niet de draden , het was in Eindhoven (al 40 aangiftes) en er zitten al weer nieuwe op. Zelf gehaald bij Tesla Tilburg (in SC Eindhoven pas 13 okt leverbaar) en laten monteren door de reparateur via de verzekering, zodat ik.het vergoed krijg :).
 
Beetje prijzig wel
Ook geen mooie oplossing, maar nog altijd goedkoper dan nieuwe aan moeten schaffen.
 
Mensen, haal je spiegelglas niet bij tesla zelf, even googelen. Zelfs breder zichtveld:)
€ 15,81 35%OFF | 1 Paar Auto Groothoek Spiegel Warmte Waterdicht Anti Glare Grote Vision Achteruitkijkspiegel Lens Voor Tesla Model 3 Y auto Accessoires

Afgelopen nacht was mijn Tesla aan de beurt, spiegels weg (en bij nog 5 andere auto's in de straat, alle merken, en tientallen in de wijk).
Maar had gelukkig deze als reserve al klaarliggen, dus rijd alweer vrolijk rond, bedankt voor de tip!

Je houdt wel 1 stekkertje over, voor de anti-glare functie.
 
Ik denk dat het vooral gelegenheids dieven zijn die lezen dat die glazen zoveel gejat worden, en dan denken dat ze dus veel geld waard zijn….
Ze trekken hier echt door de wijken, en elke tesla/Audi en bmw wordt ontspiegeld, soms met kap en al.

En de dag erna gaan ze verder waar ze gebleven waren, waardoor bij vrienden twee dagen achter elkaar de spiegels zijn meegenomen (net gerepareerd..)

Dat is geen gelegenheidsdiefstal meer.

Wildste verhalen gaan rond over waarom, van electronica in spiegel tot edelmetalen, maar een van de meest plausibele voor mij:

Ze gaan naar Rusland, want door sancties worden daar geen (reserve)onderdelen meer geleverd.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ik plaats hier even hulpvraag omdat het de nieuwe Model S long range betreft die ik in Januari heb ontvangen. ( had dus ook bij refresh model S dit bericht geplaatst )
Bij ons in Vught zijn tientallen auto's ontdaan van onderdelen, verschillende merken maar bij Tesla's de spiegels ( het glas ) Vraag met niet waarom qua waarde, maar speciaal voor ons balen ( Tesland had voor 100 euro set liggen maar blijkbaar past het niet op nieuwste model ), het is eigen auto ( geen lease ) en de enige oplossing van Tesla is volledig nieuwe spiegelunits hoewel er totaal geen schade is, draden allemaal keurig heel, geen krasje te bekennen. Ik heb bij Tesland meteen glas set besteld en keurig ontvangen, alleen ( ondanks hun belofte ) past het dus toch niet. De maatvoering is toch net anders. Wie o wie heeft een geniaal idee ? In de US zie ik veel upgrades met parabool spiegels en de uitwisseling is super simpel, maar het past dus blijkbaar niet. Wellicht dat experts hier meer weten ? Vr. Gr. Hanck.
 
Ik plaats hier even hulpvraag omdat het de nieuwe Model S long range betreft die ik in Januari heb ontvangen. Bij ons in Vught zijn tientallen auto's ontdaan van onderdelen, verschillende merken maar bij Tesla's de spiegels ( het glas ) Vraag met niet waarom qua waarde, maar speciaal voor ons balen, het is eigen auto ( geen lease ) en de enige oplossing van Tesla is volledig nieuwe spiegelunits hoewel er totaal geen schade is, draden allemaal keurig heel, geen krasje te bekennen. Ik heb bij Tesland meteen glas set besteld en keurig ontvangen, alleen ( ondanks hun belofte ) past het dus toch niet. De maatvoering is toch net anders. Wie o wie heeft een geniaal idee ? In de US zie ik veel upgrades met parabool spiegels en de uitwisseling is super simpel, maar het past dus blijkbaar niet. Wellicht dat experts hier meer weten ? Vr. Gr. Hanck.
Rijden in Vught tientallen nieuwe Model S en?
 
Nee, staat er ook niet, dacht ik; er zijn tig auto's van spiegels ( en Panamera koplampen ) ontdaan, ook BMW's en Volvo's verder veel Tesla's model 3 en oude Model X en S, wat ik zo kan zien heb ik de enige of een van de weinige nieuwe Model S hier in de omgeving, waar het mij nu om gaat is of er hier experts zijn die de maatvoering exact kennen va de spiegels, volgens Tesland ( vrij stellig ) had hij de juiste, maar dit blijkt niet te kloppen. En oplossing Tesla Tilburg is dat de hele spiegelunit vervangen moet, alles bij elkaar 1200 euro. Beetje gek voor twee ontbrekende spiegel glazen ??
 
Nee, staat er ook niet, dacht ik; er zijn tig auto's van spiegels ( en Panamera koplampen ) ontdaan, ook BMW's en Volvo's verder veel Tesla's model 3 en oude Model X en S, wat ik zo kan zien heb ik de enige of een van de weinige nieuwe Model S hier in de omgeving, waar het mij nu om gaat is of er hier experts zijn die de maatvoering exact kennen va de spiegels, volgens Tesland ( vrij stellig ) had hij de juiste, maar dit blijkt niet te kloppen. En oplossing Tesla Tilburg is dat de hele spiegelunit vervangen moet, alles bij elkaar 1200 euro. Beetje gek voor twee ontbrekende spiegel glazen ??
Je kan bij Tesla toch zelf onderdelen bestellen. Tesla SSO - Sign In
Was vroeger betalend, maar vorig jaar konden we ineens gratis inschrijven. Ik weet niet of dat nog zo is.
 
Je kan bij Tesla toch zelf onderdelen bestellen. Tesla SSO - Sign In
Was vroeger betalend, maar vorig jaar konden we ineens gratis inschrijven. Ik weet niet of dat nog zo is.

Dat is voor de service manuals. Parts kon je altijd al zien via Parts Catalog (Catalogs > Tesla vehicles > Model selecteren) en dan bestellen via email of misschien nu ook mogelijk via de app aangezien je kunt chatten. Zie echter voor de nieuwe Model S nog geen parts staan. Voor de vorige generatie Model S zijn de spiegel glaasjes blijkbaar ook niet los te bestellen, alleen de complete spiegel. Voor de Model 3 bijvoorbeeld dan weer wel, beetje apart.
 
Spiegels voor de nieuwe S zijn inderdaad een hele kit volgens de parts catalog:


1682237134169.png
 
  • Informative
Reactions: Phil V