Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Join the hobby-club! Welke ICE hebt jij nog?

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat afgelopen week onze vakantie-auto bij ons huis in Spanje (een oude Renault Laguna diesel uit 1999) in de prak was gereden, zijn wij op zoek gegaan naar een vervanger. Ons plaatselijk contact heeft er een gevonden! Het is een nog oudere auto geworden, een Mercedes E 300d uit 1989 in zeer nette staat (een w124 voor de kenner). Is de afgelopen 21 jaar eigendom geweest van een pensionado, die eind vorig jaar is overleden.

Een drie liter 6 in lijn diesel zonder turbo, lekker onthaasten! :D

View attachment 639623
Die rij jij niet op, die zijn onverwoestbaar.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Doordat je max toegestane snelheid in Nederland meteen teruggaat naar 90 valt het extra verbruik reuze mee, ik schat 10% tot 15%.
In bijvoorbeeld Frankrijk, waar je met deze combi gewoon 130 mag, zal dat anders zijn :)
:p dat vermoed ik ook. Ik heb een enkele maal met mijn Tr3 op de trailer gereden. Ik kwam dan uit op zeker 20% extra. Maar dat waren wel kleinere stukken met regelmatig optrekken.
 
Niet de enige cabrio hier, maar wel een lekkere afwisseling met straight six, schakelen, zit op vangrail hoogte, old fashioned sound generator en een fris hoofd...
IMG_0123.JPG
 
  • Like
Reactions: MLKRMR
Ik heb momenteel de Renault Modus uit 2008 die ik van mijn mama heb gekregen vlak voor ze overleed vorig jaar. Ook de Skoda Fabia uit 2017 van mijn grootvader die ik nu probeer te verkopen. Daarvoor was mijn wagen een Ford Streetka (een vinnig roadstertje) uit 2003. Wat hield ik van die auto... Helaas begonnen de kosten té hoog op te lopen.
 
Al 5 jaar een Model S, maar als boodschappen/naar school breng autootje een Suzuki Wagon R+ uit 2003 (vergeet vooral de + niet).

Het ding kost helemaal niets, komt elk jaar weer braaf door de keuring. En voor de 2000 km per jaar die dat ding maakt helemaal prima. Zonde om weg te gooien..
 
Nadat afgelopen week onze vakantie-auto bij ons huis in Spanje (een oude Renault Laguna diesel uit 1999) in de prak was gereden, zijn wij op zoek gegaan naar een vervanger. Ons plaatselijk contact heeft er een gevonden! Het is een nog oudere auto geworden, een Mercedes E 300d uit 1989 in zeer nette staat (een w124 voor de kenner). Is de afgelopen 21 jaar eigendom geweest van een pensionado, die eind vorig jaar is overleden.

Een drie liter 6 in lijn diesel zonder turbo, lekker onthaasten! :D

View attachment 639623

Geweldige bouwreeks is dat. Ik had jarenlang de vijfcilinder, een 250TD (= station, zonder turbo). Nooit een auto gehad met zo weinig mankementen. Na 450.000 km verkocht aan drie Marokkanen uit Amsterdam-West.

Nu alleen nog een W124 300CE-24v cabrio uit begin jaren ‘90 in de schuur. Ook wel een leuk ding, maar niet zo unkaputtbar als de diesel.
 
Na een dik jaar zoeken op autoscout, een 6-tal maanden op Ferrarichat mee te lezen heb ik op 20/12/2022 het koopcontract getekend van een 348 spider uit 1995.

Als eenvoudige loontrekkende had ik het me 20 jaar geleden nooit durven voorstellen dat ik een Ferrari ging kunnen kopen. Het is dus een jongensdroom die uitkomt en kan niet wachten tot hij geleverd wordt en de mooie lentedagen aanbreken!
20221103_172613(1).jpg
 
Na een dik jaar zoeken op autoscout, een 6-tal maanden op Ferrarichat mee te lezen heb ik op 20/12/2022 het koopcontract getekend van een 348 spider uit 1995.

Als eenvoudige loontrekkende had ik het me 20 jaar geleden nooit durven voorstellen dat ik een Ferrari ging kunnen kopen. Het is dus een jongensdroom die uitkomt en kan niet wachten tot hij geleverd wordt en de mooie lentedagen aanbreken!View attachment 894696
Geweldig dat deze droom uit kan komen toch!
 
Cooool! Waar heb je hem ‘gevonden’?

Ik liep een half jaartje geleden hier tegenaan:
137212EB-99BE-48D0-90B6-0902801A243A.jpeg

Mijn jongensdroom hing niet op 1 merk of model maar was meer het ‘hebben’ van een garage met auto(s):) Dit is nu de meest ridicule die ik heb:cool: 6,3 liter, ongeblazen 8 cylinder, zo worden ze niet meer gemaakt (net als jouw Ferrari)! Nu is het hoogst haalbare een turbo 1.0 hybride (ik chargeer).
 
Cooool! Waar heb je hem ‘gevonden’?

Ik liep een half jaartje geleden hier tegenaan:
View attachment 894945
Mijn jongensdroom hing niet op 1 merk of model maar was meer het ‘hebben’ van een garage met auto(s):) Dit is nu de meest ridicule die ik heb:cool: 6,3 liter, ongeblazen 8 cylinder, zo worden ze niet meer gemaakt (net als jouw Ferrari)! Nu is het hoogst haalbare een turbo 1.0 hybride (ik chargeer).
Die hebben wel een heerlijk zware roffel qua geluid!
 
Na een dik jaar zoeken op autoscout, een 6-tal maanden op Ferrarichat mee te lezen heb ik op 20/12/2022 het koopcontract getekend van een 348 spider uit 1995.

Als eenvoudige loontrekkende had ik het me 20 jaar geleden nooit durven voorstellen dat ik een Ferrari ging kunnen kopen. Het is dus een jongensdroom die uitkomt en kan niet wachten tot hij geleverd wordt en de mooie lentedagen aanbreken!View attachment 894696
Toch een beetje jaloers hoor 😃….heb je toch een potje opzij gezet voor het wekelijks onderhoud of zit dat wel snor voor zo’n 348?