Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Join the hobby-club! Welke ICE hebt jij nog?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn andere "groene" wagen. :)

Hij rijdt amper een paar 1.000km per jaar, maar ik wil hem niet meer missen. Is een iconisch model en bijzonder handig indien we wat ruwer werk uitvoeren.
 

Attachments

  • IMG_0588.JPG
    IMG_0588.JPG
    482.8 KB · Views: 79
  • Like
Reactions: Daniel 74
Wij hebben naast de Model S alleen nog een oude (2005) Renault scenic omdat mijn vrouw graag een praktische auto heeft en mijn zoon niet in de Tesla durft te rijden. De scenic wordt alleen rond huis gebruikt en rijd zo’n 5000 km per jaar.

Ik mis wel een cabrio dus die gaat er nog bij komen denk ik.
 
In de stalling staat nog een mooie oude Alfa Romeo ICE, die ik al heel lang heb en ook niet meer weg zal doen.
Het is een GTV 3.0 V6 uit 1997, dus het duurt nog even voordat het officieel een klassier is...

IMG_2091-z.jpg


En sinds een paar jaar ook een ICE met 2 wielen en 2 cylinders, leuk voor de vakanties:

WP_20180930_09_32_21_Pro.jpg
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Hier van alles wat:
Benzine: op 4 wielen: Porsche Spyder 550 (replica) en op 2 wielen: Ducati ST4S
Diesel: Land Rover Freelander en een Series 2A uit 1966.
EV: nog diverse EV's (ik geloof een stuk of 15...), Th!nk, CityEl, Novox
Aqua: Boesch 510 Gambler 1972 met 5.7L/V8 en Vega Matador uit 1966 met 50PK Mercury
 
En sinds een paar jaar ook een ICE met 2 wielen en 2 cylinders, leuk voor de vakanties:

View attachment 427785

Ha! Eindelijk een fatsoenlijke bijdrage! Ik rijd een BMW R1200RT. Heb ooit eens geroepen dat auto's niet interessant waren zolang ze mijn motor niet konden bijhouden of duurder waren dan mijn huis.
Lang verhaal kort: er staat een Model S op de oprit :)
 
Mijn andere "groene" wagen. :)

Hij rijdt amper een paar 1.000km per jaar, maar ik wil hem niet meer missen. Is een iconisch model en bijzonder handig indien we wat ruwer werk uitvoeren.
Mooi, wel jammer dat bij de puma’s de “echte” airco (de klepjes onder de voorruit) ontbreekt!

Daar staat dan wel weer een airco tegenover die niet enkel de knieën koelt, zoals bij de td5... :D
 
Ik had ze al in het andere topic gemeld, maar hier ook nog een aantal ICE's op de stoep. De oudste van het stel heb ik al sinds eind jaren 90 in mijn bezit en is een kever uit 1951. Al 68 jaar oud, maar tuft nog altijd vrolijk rond. Ongesynchroniseerde versnellingsbak (dus dubbelklutsen), slechts 25pk (als dat er nog in zit) en een totaal gebrek aan luxe. Mooie van die oude auto's is dat autorijden nog echt werken is en dat de techniek nog te begrijpen is. Alles is gemaakt dat het kapot gaat en gerepareerd kan worden. Met lekker weer dakje open en gaan:
IMG_4433.jpg


Vorig jaar voor een roadtrip een Audi Cabriolet uit 1993 gekocht. Die hield zich zo lekker, dat we er ook maar meteen mee op vakantie zijn gegaan naar Oostenrijk en ik die regelmatig gebruik voor woon-/werkverkeer of een weekendje TT. Ik had hem dit jaar te koop gezet, maar weinig animo. Auto is niet duur in aanschaf, maar wel duur in de belasting. Die houden we dus nog maar even bij.
Audi cabriolet 08.jpg


Dan hebben we nog de BMW boxercup replica (2004), maar daar rij ik eigenlijk niet meer op. Motorrijden vind ik in Nederland niet meer echt leuk. Alles is rechtdoor, alles ligt vol met drempels en met de appende bestuurders van tegenwoordig is het nog gevaarlijker geworden. Hij staat nu vooral in de schuur, maar daar zie ik hem elke dag en geniet er dus nog steeds van.
IMG_4942.jpg

Dit is overigens een foto van mijn eerste boxercup. Die heb ik platgereden en nu staat er een identieke in de schuur.

Mijn vrouw rijdt liever niet in de Tesla en die tuft in een Peugeot 108 RG rond. Die pak ik ook regelmatig mee als ik in de stad blijf. Daar is de Tesla toch vaak een erg onhandige auto. Vooral verkeersgarage zijn een ramp met de Model S.
593A9285-HDR.jpg


In plaats van een Tesla meeting zou het wel eens verfrissend zijn om de Tesla ICE meeting te houden. Er staan echt een aantal pareltjes in dit topic die ik graag eens van dichterbij zou zien. :)
 
Fendt 203V, uit 1980, 3 liter, nu probleemloos werkend op blauwe diesel, 17 versnellingen op één pook, ruim 50 pk, geen stuurbekrachtiging wel Schnellgang.

01_Fendt 203 V via A3 Gijssel - Org foto Bonenkamp.jpg


Dit zijn de werktuigen. Alles inmiddels in Fendt alt grün en volop in gebruik nog. En wij zijn niet de enigen hier. Onderdelen moeiteloos verkrijgbaar. Best wel duurzaam en nauwelijks onderhoud nodig, meestal alleen als ik zelf iets kapot rijd.

02_All.Pimped.jpg
 
Off topic: begrijp ik uit jouw nickname dat je een sunbeam alpine series 5 hebt?
Ja, klopt. Een V uit '67. Deze zomer reed ik er voor het eerst sinds de aanschaf van de Tesla in. Vergat op de snelweg bijna om te remmen. Was nogal lui geworden...... Maar heerlijk autootje om in de zomer mee te sturen. Is inderdaad een beetje off-topic. ik zag nog iemand anders die een foto van een frog-eye als foto heeft. Misschien apart draadje opstarten; eigenaars met klassiekers.
 
669BEC96-88B4-4583-9CD1-4E8ADF686574.jpeg
Ja, klopt. Een V uit '67. Deze zomer reed ik er voor het eerst sinds de aanschaf van de Tesla in. Vergat op de snelweg bijna om te remmen. Was nogal lui geworden...... Maar heerlijk autootje om in de zomer mee te sturen. Is inderdaad een beetje off-topic. ik zag nog iemand anders die een foto van een frog-eye als foto heeft. Misschien apart draadje opstarten; eigenaars met klassiekers.
Leuk! Zijn inderdaad leuke auto’s, ik heb een series 4 uit 1964. Daarnaast nog een tweede series 4, ook uit 1964, die ik ooit nog eens zelf wil restaureren. Dit is een usa import, kuis verrot, maar met goede techniek. Voor deze restauratie heb ik inmiddels een complete body in betere staat ter beschikking. Nu alleen nog tijd vinden! :D

F28B1CAE-5E2F-4B20-BE4B-817CB74A3CCE.jpeg
669BEC96-88B4-4583-9CD1-4E8ADF686574.jpeg
 

Attachments

  • 5700D1B7-62FB-4436-A22F-279A9F9A1C35.jpeg
    5700D1B7-62FB-4436-A22F-279A9F9A1C35.jpeg
    341.2 KB · Views: 21
  • Like
Reactions: Kiprich
View attachment 637054
Leuk! Zijn inderdaad leuke auto’s, ik heb een series 4 uit 1964. Daarnaast nog een tweede series 4, ook uit 1964, die ik ooit nog eens zelf wil restaureren. Dit is een usa import, kuis verrot, maar met goede techniek. Voor deze restauratie heb ik inmiddels een complete body in betere staat ter beschikking. Nu alleen nog tijd vinden! :D

View attachment 637053 View attachment 637054
Mooi! Spaakwieltjes eronder staat wel heel goed! Ik heb een groene met gesloten wielen. Was lichte restauratie want origineel Californische auto. Tsja... tijd! Ik ben eindelijk (bijna) klaar met een Triumph TR3. Zeker 15 jaar mee bezig geweest. Ik stel voor deze conversatie voort te zetten onder een nieuw draadje :)
Sunbeam 002.jpeg
IMG_4633.jpeg
 
Mijn Tesla is 1 van de beste auto's die ik zakelijk heb gereden. Lexus was al een hele mooie ervaring, maar de Tesla is misschien wel beter door al zijn eigenaardigheden.

Naast de Tesla en een fiat 500, heb ik ook nog een Austin Healey Sprite mk1 uit 1961, met origineel Nederlands kenteken. Tesla of Healey.... sorry Tesla, maar Engelse 'kwaliteit' gaat bij mij toch op de eerste plek. Sturen en remmen doe je met je spieren, zonder bekrachtiging. Auto op slot? Er zit geeneens een deurklink op de deur, gewoon het raampje open schuiven en de deur van binnenuit openen. Bagage? Stoeltje wegklappen of een koffer achterop het rek. Airco? Na een ritje ruiken naar olie, rubber en uitlaatgassen. 0 tot 100? Soms... Als je voldoende tijd neemt. Voor mij is dit echt autorijden. De Tesla is een prachtig vervoersmiddel voor dagelijks gebruik.
20200419_150924.jpg