TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Jouw stem gevraagd?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Sep 7, 2016.

1. FVO

FVO Active Member

Ik heb op Laat woonwijken zelf batterijruimte creëren - De Stroomversnelling een idee gelanceerd. En ben uit de top 10 van beste ideeën getuimeld.
    Vandaar de vraag of jullie kunnen stemmen op mijn idee?
    Ik koester de stille hoop dat dit idee het tenminste tot op het bureau van het Vito of Energyville haalt om een haalbaarheidsstudie te ondergaan.

Alvast bedankt allemaal!

• Like x 3
  2. FVO

FVO Active Member

PS: en stemmen doe je door op de 5 sterretjes te klikken (uiteraard) :rolleyes:

3. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

4. Rick A.

Rick A. Member

3x gestemd.

Weet alleen niet hoe serieus je dit moet nemen als nummer 7 uit de tin foil hat hoek komt: "De tijd is rijp om de ideeën van Nikola Tesla uit de vorige eeuw van achter gesloten deuren te halen. Laat universiteiten en hun onderzoekers toe om de motoren op vrije energie te optimaliseren."

Nulpuntenergie FTW! Lol.

5. FVO

FVO Active Member

Heb hier ook net opgereageerd. Hopelijk passeert het de moderator.

6. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Geklikt!

• Like x 1
  7. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

geklikt, en op deze gereageerd.

Ik betwijfel of mijn reactie zal getoond worden....

• Like x 1
  8. Rick A.

Rick A. Member

Hij is al verwijderd uit de top 10.

9. robertvg

robertvg Active Member

Gestemd want vind het een interessant idee om uit te werken.
    Voor in Nederland kwam meteen het idee in me op om de postcoderoos regeling uit te breiden: dat je niet alleen mede kunt investeren in zonnepanelenop daken in aangrenzende postcodegebieden, maar ook meteen in batterijopslag.
    Maar toch: waarom zou het niet beter en efficienter zijn om op wijkniveau de netbeheerder een grote batterij neer te laten zetten? Dat is qua installatiekosten goedkoper dan allerlei losse batterijen met omvormers aan muren te gaan hangen, en ook is het eenvoudiger de warmte van 100 x 2.2kw af te vangen dan van 100 losse batterijen.

• Like x 2
  10. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik heb toch sterk mijn twijfels over dit initiatief.
    een minimum aan moderatie is toch nodig, maar dan zal het ook weer stormen natuurlijk.

er staan toch meerdere voorstellen, echt niet gehinderd door enige kennis ter zake....

neem nu deze : Maak gebruik van perslucht - De Stroomversnelling

als er nu één energiedrager ontzettend inefficiënt is; dan is het toch perslucht.

• Like x 1
  11. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Er zijn natuurlijk altijd argumenten voor schaalvergroting en centralisatie. Je vergeet nog dat particulieren per definite tegen consumentenprijzen (incl. BTW en forse marges van de tussenhandel) kopen en netbeheerders tegen OEM of producentenprijzen aanbesteden. (Ik las dat de Australische detailhandel 100% marge bovenop de Teslaprijzen voor de energie-opslagsystemen rekent. Komt de installatie etc nog bij!)
    Maar het is natuurlijk complexer dan dat, doordat het niet uitsluitend over de energiekosten gaat, maar ook over de belastingheffing via de tarieven. Daardoor onstaat ruimte voor -sec genomen- inefficiente oplossingen, die toch rendabel zijn op consumentenniveau. M.a.w. als de energietarieven maar hoog genoeg worden, wordt het vanzelf rendabel om 'zelfvoorzienend' te worden.

12. Desiré

Desiré Member

Goed dat ik dit nog even terug las want ik was al aan het zoeken, maar heb geklikt. Succes verder.

• Like x 1
  13. FVO

FVO Active Member

@S-19910 Ik troost mezelf met het feit dat die ideeën niet verder dan die website geraken. En heb er zelf ook al verschillende duidelijk gemaakt dat ze niet realistisch zijn.

14. FVO

FVO Active Member

Klopt, en daardoor zullen overheden hun belastingstructuren gaan moeten herzien.

15. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Ik zal mijn klik van gisteren dan ook maar bevestigen, want ik zie dat je er een "like" mee kunt verdienen:p

• Funny x 1
  16. FVO

FVO Active Member

Is een "Funny" dan ook goed? :D

17. FVO

FVO Active Member

Ik denk dat de moderator heeft ingegrepen door "de vrije energie van N. Tesla" zelf te verwijderen :D
    ( kan het nergens meer vinden)

• Like x 1

Share This Page