Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Joy rijden

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Afgelopen week is mij model x gestolen geweest.
Nachts is de x weggehaald en 1,5 uur later weer terug gezet en smorgens een lege accu.
Ik had mijn sleutel ver genoeg weg liggen denk ik, ook heb in pincode erin zitten.


Nu zegt tesla dat ze niet kunnen zien waar die auto geweest is in die nachtelijk uren.
Wat mijn erg stug lijkt.
Auto van meer dan 1 ton en dan binnen 5 minuten open, schandelijk.

Hebben jullie weleens dit ook meegemaakt of gehoord.


grt
 
Afgelopen week is mij model x gestolen geweest.
Nachts is de x weggehaald en 1,5 uur later weer terug gezet en smorgens een lege accu.
Ik had mijn sleutel ver genoeg weg liggen denk ik, ook heb in pincode erin zitten.


Nu zegt tesla dat ze niet kunnen zien waar die auto geweest is in die nachtelijk uren.
Wat mijn erg stug lijkt.
Auto van meer dan 1 ton en dan binnen 5 minuten open, schandelijk.

Hebben jullie weleens dit ook meegemaakt of gehoord.


grt

Adding a translation (Google Translate) of the original post:
Last week my model x was stolen. At night, the x was removed and put back 1.5 hours later and in the morning an empty battery. I think I had my key far enough away, I also have a pin code in it. Now Tesla says they can't see where that car has been during those night hours. Which seems very stiff to me. Car over 1 ton and then open within 5 minutes, disgraceful. Have you ever experienced or heard this.


My reply:
Unless you had someone play a joke on you and take your car? How easy was your PIN to guess - would someone know your PIN (or, have seen you enter it, maybe when you were parked somewhere)?

Do you know if anyone nearby has cameras, maybe a neighbor? Maybe they would have seen something? It's interesting to hear that the vehicle was completely offline during that time? What X do you have? What year is it? Is it an MCU 1 or MCU 2 system?


Translated back (Google Translate):
Tenzij je iemand een grapje met je laat uithalen en je auto meeneemt? Hoe gemakkelijk was uw pincode te raden - zou iemand uw pincode weten (of, heeft u deze gezien, misschien toen u ergens geparkeerd stond)?

Weet je of iemand in de buurt camera's heeft, misschien een buurman? Misschien hadden ze iets gezien? Het is interessant om te horen dat het voertuig in die tijd volledig offline was? Welke X heb je? Welk jaar is het? Is het een MCU 1- of MCU 2-systeem?
 
Dat is onmogelijk, dit kan enkel als iemand je wachtwoord weet en via de app "Keyless driving" activeerd.

Dus, reset je wachtwoord en zorg dat niemand je wachtwoord weet.

Dan is je aanname dat hij zijn wachtwoord weet; lijkt er op dat hij gewoon een tweede hands auto heeft en de sleutels heeft gekregen zonder verdere toelichting over app, account, wachtwoord en zo. Maar ja dat is ook een aanname...
 
zeker is het een vreemd verhaal, maar alles staat op video.
Het gaat er mij meer om hoe makkelijk je dus een tesla weghaalt met pincode.
Tesla zegt dat ze niet kunnen zien waar snacht die auto is geweest, wat ik niet geloof.

Heb je aangifte gedaan van joyriding op basis van die videobeelden? Op basis van aangifte kunnen logs worden opgevraagd. Maar volgens mij staan in de logs alleen handelingen, geen posities.
 
Sorry maar dit klinkt allemaal niet echt aannemelijk.

Als de auto een pin heeft dan heeft een dief erg veel tijd nodig om ze allemaal te raden.

Of je hebt een pin uit dit lijstje gebruikt
Screenshot 2020-10-29 211558.jpg


Daarna is de dief even 1,5 uur weggeweest en heeft lekker getrapt zodat de accu leeg was. Weet niet met welke SoC je hem had weggezet. En de dief heeft er nog voor gekozen om de auto weer terug te zetten....

Dus deze dief is in staat geweest om jouw pincode te raden, beveiligingen van de auto uit te schakelen, waarbij tracking niet mogelijk was.
En na al die moeite heeft hij weer besloten om de auto weer terug te zetten. Rare manier van risico lopen...

Ik zeg iemand speelt een spelletje met je. Of je speelt een spelletje met ons.

Verder verontwaardigd zijn over de diefstal van een auto van meer dan een ton, is ook niet echt reëel, het is eerder een aanleiding.
Ik denk dat Tesla daarin verder is gegaan dan een BMW of Audi of mercedes van een ton. Die moeten namelijk de sleutel weghouden of in een metalenkist stoppen.
 
Last edited:
Sorry maar dit klinkt allemaal niet echt aannemelijk.

Als de auto een pin heeft dan heeft een dief erg veel tijd nodig om ze allemaal te raden.

Of je hebt een pin uit dit lijstje gebruikt
View attachment 603556

Daarna is de dief even 1,5 uur weggeweest en heeft lekker getrapt zodat de accu leeg was. Weet niet met welke SoC je hem had weggezet. En de dief heeft er nog voor gekozen om de auto weer terug te zetten....
Mijn sleutel lag weer genoeg weg naar mijn weten, ze zijn ook niet in de buurt van het huis geweest.
denk dat er nog 250 km stroom was


Dus deze dief is in staat geweest om jouw pincode te raden, beveiligingen van de auto uit te schakelen, waarbij tracking niet mogelijk was.
En na al die moeite heeft hij weer besloten om de auto weer terug te zetten. Rare manier van risico lopen... dat vindt de politie ook
Het is duidelijk te zien dat ze proberen de frequentie oid proberen te kraken, je zit enkele keren de lichten aan en uit gaan en hoor ook dat de spiegels uitklappen.

Ik zeg iemand speelt een spelletje met je. Of je speelt een spelletje met ons.
Ik speel geen spelletje, daar ben ik te oud voor heb ook geen kinderen.

Verder verontwaardigd zijn over de diefstal van een auto van meer dan een ton, is ook niet echt reëel, het is eerder een aanleiding.
Ik denk dat Tesla daarin verder is gegaan dan een BMW of Audi of mercedes van een ton. Die moeten namelijk de sleutel weghouden of in een metalenkist stoppen.
Zeker ben ik verontwaardig dat een auto van dat bedrag zo makkelijk gekraakt kan worden.
 
Status
Not open for further replies.