TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Juice Booster op neuter-probleem-socket

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by billytcherno, Jan 6, 2015.

1. billytcherno

billytcherno Member

2. spotless

spotless Member

Een TMC-lid eigenaar van de Juice Booster (nogmaals dank aan hem) is het bij mij een paar maanden geleden komen testen (ik heb het neuter probleem) en het scheen te werken. Ik moet wel vermelden dat door werkzaamheden op straat wij niet in staat zijn geweest om de Juice Booster aan de wagen te verbinden, maar de lichtjes op de booster waren van de juiste kleur wat wel een goede teken was ;)

3. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

#3 fivari, Jan 7, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 13, 2016
    JoeNe is bij mij in Herent zijn Juice Booster komen testen op een enkelfasige aansluiting met neuterprobleem: die werkte wel voor de MS maar niet voor mijn Renault Zoe. De Zoe is erg kritisch wat het aangeboden net betreft.
    Zelf heb ik een noodoplossing die het neuterprobleem ook voor de Zoe oplost. Wanneer ik die noodoplossing toepaste bij de Juice booster kon ik mijn Zoe wel opladen, maar stond er 135V op de metalen kast van de Juice Booster hetgeen enige "prikkeling" gaf.

Omdat ik zelf met een plastic box werk en de aarding niet aan die box koppel (zou ook weinig zin hebben), doet dat probleem zich bij mijn oplossing niet voor.
    Mij oplossing werkt trouwens voor de MS ook zonder de noodoplossing voor het neuterprobleem. Het volstaat de ground check te desactiveren. Ook dat konden we testen met de MS van JoeNe.

Amateurfilmpje over de werking van mijn fivari-charger.

4. Maarten

Maarten Active Member

Dat vrijwillige euthanasie-gedoe geeft wel een beetje erg veel inspiratie daar in België...:wink:

5. Wolfke

Wolfke Member

Zijn we intussen 100% zeker dat de Juice Booster helpt bij mensen met het neuter probleem?

6. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Ge moogt gerust zijn!
    De Tesla MS kan enkelfasig met een Juice Booster of met een Open EVSE, zoals mijn eigen lader, of de EVSE-lader van Dirk, op een netwerk met neuterprobleem geladen worden.

7. RudiDL

RudiDL Member

Ik gebruik de Juice Booster regelmatig in mijn appartement aan de kust. En daar is 100% zeker het neuterprobleem (3 fase driehoek netwerk zonder neuter). Ik heb zelf een 230Volt/32Amp stopcontact geïnstalleerd. Tesla Laden lukt perfect met de JB.

Share This Page