Edi99
Egbert Dijkstra
Lijkt me vanuit de overheid ook absoluut het overwegen waard om taxi's te verplichten elektrisch te rijden vanaf... 2020?
De (concept) verkiezingsprogramma's van Amsterdamse partijen er eens op nageslagen - wat ze zeggen over die taxi's.. VVD is groener dan GL op sommige punten - .D66 blijft schandalig ver achter trouwens, links ingehaald dor de VVD...
". De milieuzone wordt uitgebreid met personenauto's en vanaf 2025 komen alleen nog emissievrije auto'' s de stad in.. We zorgen voor een passende laadinfrastructuur die ook bijdraagt aan de energietransitie van de gebouwde omgeving.. Taxivergunningen worden vanaf nu enkel nog verstrekt aan emissievrije auto’s.. " - GL Amsterdam programmaplan 2018
"Zo willen we eigenaren van elektrische auto’s voorrang geven bij aanvragen van parkeervergunningen, 50% korting geven op
het tarief van parkeervergunningen voor de elektrische auto’s en moet het aantal oplaadpunten worden verhoogd. Daarbij zetten wij in op vergroening van de taxivloot, waarbij we in 2022 alleen nog uitstootvrije taxi’s in Amsterdam "
"Vrachtwagens, bestelwagens, taxi’s en andere professionele veelrijders moeten de komende periode aan strengere uitstootnormen voldoen om in Amsterdam te mogen rijden. Als het aan D66 ligt, mogen in 2025 voertuigen met dieselmotoren helemaal de stad niet meer in. " D66
Leuk om de VVD in Utrecht er eens naast te zetten:
"De VVD wil niet dat de gemeente een systeemkeuze maakt voor elektrisch rijden; alternatieven zoals waterstof horen ook de ruimte te krijgen. Een marktinitiatief voor een waterstofstation is van harte welkom. Het leveren van “brandstof” (benzine, waterstof of elektriciteit) vinden wij in beginsel geen overheidstaak. De VVD wil dat gebruikers minimaal marktprijzen betalen. "
Lekker liberaal! Ook waterstof - in Utrecht een brandstof zo te zien - moet alle ruimte krijgen. Wat bedoeld wordt met "minimaal" in "minimaal marktprijzen" ontgaat me eigenlijk... Misschien is dat extra liberaal -
Last edited: