Dag allen,
mijn vrouw zoekt een nieuwe auto. Ik ben zzp-er en rijd Model S 75d via Mr. Green Lease. Mijn vrouw is bij een ziekenhuis in loondienst en rijdt prive nu een Renault Talisman. Die heeft inmiddels 120.000km gereden en de afschrijving neemt nu rap toe. Zeker 90% van wat zij rijdt is een afstand van 120km retour die ze alleen aflegt. De overige 10% is van alles en nog wat en gaan de twee kinderen vaak mee.
We willen helemaal over op elektrisch en hebben er zo'n €40.000 voor over (incl. wat de Talisman oplevert). De betere modellen als de Model 3, Polestar 2 etc. vallen dan dus helaas af vanwege de aanschafprijs.
Mijn vrouw is weg van de MINI Electric (*zucht*) maar de range van 234km WLTP is natuurlijk zeer beperkt. Ik maak mij vooral zorgen om de restwaarde, want ik vermoed dat volgend jaar al weer zo veel modellen de markt op komen die beginnen met 400km WLTP. We hebben al best wat merken bekeken (MG, Mazda MX30, VW ID.3), en mijn vraag gaat niet zo zeer over welk model want daar zit natuurlijk veel subjectiviteit in besloten.
Mijn concrete vragen zijn:
1. heeft het zin om de komende twee jaar iets te leasen om pas ergens in 2022 te kijken naar wat we gaan kopen? In die twee jaar kan de markt voor betaalbare elektrische modellen met een nette range meer volwassen worden en zal de keuzen dramatisch toegenomen zijn.
2. Of is het voordeliger om die MINI Electric nu gewoon maar zonder financiering te kopen en na twee jaar te verkopen voor een beter model wat tegen die tijd beschikbaar zal zijn?
Ik hoop dat iemand direct al de knoop ziet, ik kom er niet zo goed uit met welke variabelen wij allemaal rekening moeten houden (restwaarde, no-risk, aantal kms per jaar) en hoe we dit tegen elkaar kunnen afzetten .
Dank voor jullie meedenken!
mijn vrouw zoekt een nieuwe auto. Ik ben zzp-er en rijd Model S 75d via Mr. Green Lease. Mijn vrouw is bij een ziekenhuis in loondienst en rijdt prive nu een Renault Talisman. Die heeft inmiddels 120.000km gereden en de afschrijving neemt nu rap toe. Zeker 90% van wat zij rijdt is een afstand van 120km retour die ze alleen aflegt. De overige 10% is van alles en nog wat en gaan de twee kinderen vaak mee.
We willen helemaal over op elektrisch en hebben er zo'n €40.000 voor over (incl. wat de Talisman oplevert). De betere modellen als de Model 3, Polestar 2 etc. vallen dan dus helaas af vanwege de aanschafprijs.
Mijn vrouw is weg van de MINI Electric (*zucht*) maar de range van 234km WLTP is natuurlijk zeer beperkt. Ik maak mij vooral zorgen om de restwaarde, want ik vermoed dat volgend jaar al weer zo veel modellen de markt op komen die beginnen met 400km WLTP. We hebben al best wat merken bekeken (MG, Mazda MX30, VW ID.3), en mijn vraag gaat niet zo zeer over welk model want daar zit natuurlijk veel subjectiviteit in besloten.
Mijn concrete vragen zijn:
1. heeft het zin om de komende twee jaar iets te leasen om pas ergens in 2022 te kijken naar wat we gaan kopen? In die twee jaar kan de markt voor betaalbare elektrische modellen met een nette range meer volwassen worden en zal de keuzen dramatisch toegenomen zijn.
2. Of is het voordeliger om die MINI Electric nu gewoon maar zonder financiering te kopen en na twee jaar te verkopen voor een beter model wat tegen die tijd beschikbaar zal zijn?
Ik hoop dat iemand direct al de knoop ziet, ik kom er niet zo goed uit met welke variabelen wij allemaal rekening moeten houden (restwaarde, no-risk, aantal kms per jaar) en hoe we dit tegen elkaar kunnen afzetten .
Dank voor jullie meedenken!