Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kaart voor oplaadpunten/-palen

This site may earn commission on affiliate links.
Is er een kaart / overzicht van oplaadpunten, -palen of fast chargers langs de (buitenlandse) snelweg die in de webbrowser van de Tesla werkt en update naar mate waar je je bevindt ? Voorbeeld; ik was laatst in Willingen Duitsland en had stroom nodig om de supercharger in Kamen te halen. Nu heb ik op de gsm plugshare, chargepoint, new motion, plug surfing, oplaadpalen.nl.... Deze app's hebben allemaal wel een overzicht van laadpunten waar zij mee samenwerken of exploiteren maar ik heb gemerkt dat elke app weer andere laadpunten kent. Zo zijn er in Willingen wel een aantal punten maar volgens de ene app zijn het er twee en de andere app zijn het er ineens vier.... Daarnaast laten deze app's ook geen destination chargers zien. Ik heb de website tesla.plugshare.nl in mijn favorieten staan maar deze site update mijn locatie niet. Het zou handig zijn als er een website of app zou zijn waar de laadpunten allemaal opstaan.

Iemand die weet welke website ik in de Tesla webbrowser kan gebruiken die mij de beoogde informatie kan verschaffen ?
 
Ik heb bij A Better Routeplanner alleen maar Superchargers en destination chargers gezien, maar geen publieke palen zoals bijvoorbeeld van allego of fastned. Als die optie erop zit dan heb ik die nog niet ontdekt.

Edit: optie gevonden. Settings verder uitvouwen. Wist niet dat die optie er was. Kunt Chademo en CCS aanvinken. Ga er nu een beetje mee experimenteren, maar lijkt wel op wat ik bedoelde. Bedankt voor de tip.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Faiz71
Ik heb bij A Better Routeplanner alleen maar Superchargers en destination chargers gezien, maar geen publieke palen zoals bijvoorbeeld van allego of fastned.
Is bij mij na 110000km, en 9 roadtrips in West-Europa (2000+ km elk) op 2 keer na voldoende geweest. Die 2 keer was in de buurt van mijn logies, ik had dus wel 5 minuten tijd om op een app te kijken.
 
Is er een kaart / overzicht van oplaadpunten, -palen of fast chargers langs de (buitenlandse) snelweg die in de webbrowser van de Tesla werkt en update naar mate waar je je bevindt ? Voorbeeld; ik was laatst in Willingen Duitsland en had stroom nodig om de supercharger in Kamen te halen. Nu heb ik op de gsm plugshare, chargepoint, new motion, plug surfing, oplaadpalen.nl.... Deze app's hebben allemaal wel een overzicht van laadpunten waar zij mee samenwerken of exploiteren maar ik heb gemerkt dat elke app weer andere laadpunten kent. Zo zijn er in Willingen wel een aantal punten maar volgens de ene app zijn het er twee en de andere app zijn het er ineens vier.... Daarnaast laten deze app's ook geen destination chargers zien. Ik heb de website tesla.plugshare.nl in mijn favorieten staan maar deze site update mijn locatie niet. Het zou handig zijn als er een website of app zou zijn waar de laadpunten allemaal opstaan.

Iemand die weet welke website ik in de Tesla webbrowser kan gebruiken die mij de beoogde informatie kan verschaffen ?
Je kunt zoeken in de gewone routeplanner van Tesla. Ik geloof dat je EV charging point moet intikken.
 
IMG_5356 (1).jpg
Je kunt zoeken in de gewone routeplanner van Tesla. Ik geloof dat je EV charging point moet intikken.

Je kunt inderdaad door "chargers" in de browser in te tikken additionele laadpunten zien.Maar de info is wel erg beperkt - wie wel eens in Amsterdam is geweest weet dat er echt wel wat meer lokale laadpunten zijn -;).Was toevallig afgelopen dagen ook in Willingen en heb NewMotion en Chargemap gebruikt. Bij de touristeninformationen staan twee 11kW laders (geen 22kW zoals foutief in Chargemap). Met €50 cash als borg kan je binnen pasje ophalen en gratis laden. NewMotion-pas werkt ook - maar dan niet gratis. Maar inderdaad, met alle SuC's en DeC's (voor het eerst dat we echt een resto met een DeC hebben opgezocht) is het bijna niet meer nodig - maar blijf het wel een sport vinden om lokale laadopties te ontdekken -;). Dateert nog uit de tijd dat je wel gedwongen was...
 
Yep, en voor de rest the usual suspects:
Ik maak er overigens een sport van om zo weinig mogelijk te moeten wachten op laden, dus probeer superchargers te vermijden :). Liever laden terwijl ik slaap, werk, eet, ... :) En dan kan je ook zeggen dat je al 10000km hebt kunnen rijden zonder te moeten wachten op laden, wat netto beter is dan elke paar dagen naar de lokale Shell rijden om de bak vol te gieten op 5 minuten.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik maak er overigens een sport van om zo weinig mogelijk te moeten wachten op laden, dus probeer superchargers te vermijden :)
Waar kom jij zoal? Ik heb nog nooit ergens moeten wachten aan een SuC. Machelen doe ik wel enkel om 6:30 's morgens. Lijkt mij in België de enige risicolocatie niet?
Verder al veel km in in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italië gedaan. Bijna altijd alleen aan de SuC.
Ik vind net de 'niet-Tesla-locaties' risicovol. Ze zijn bezet, ge-ICEd, werken niet of zijn net van die provider waar je geen pas voor hebt.
 
Waar kom jij zoal? Ik heb nog nooit ergens moeten wachten aan een SuC. Machelen doe ik wel enkel om 6:30 's morgens. Lijkt mij in België de enige risicolocatie niet?
Verder al veel km in in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italië gedaan. Bijna altijd alleen aan de SuC.
Ik vind net de 'niet-Tesla-locaties' risicovol. Ze zijn bezet, ge-ICEd, werken niet of zijn net van die provider waar je geen pas voor hebt.
hij bedoelt dat je moet wachten als de wagen aan de supercharger staat. Ik laad ook liever op plaatsen waar ik moet slapen/eten/werken/verblijven. Uiteraard is superchargen noodzakelijk bij doorreis. In andere omstandigheden probeer ik die te vermijden tenzij het niet anders kan.
 
hij bedoelt dat je moet wachten als de wagen aan de supercharger staat. Ik laad ook liever op plaatsen waar ik moet slapen/eten/werken/verblijven. Uiteraard is superchargen noodzakelijk bij doorreis. In andere omstandigheden probeer ik die te vermijden tenzij het niet anders kan.
Had het idd anders begrepen.
Echter, ik ‘wacht’ niet aan de SuC, ik werk, eet, surf, socialize.
 
Inderdaad, ik laad liever terwijl ik wat anders doe, dan dat ik wat anders zit te doen omdat ik toch moet wachten tot de batterij geladen is. Ik heb dat laden aan superchargers snel afgeleerd als je regelmatig rond 17u nabij Diegem passeert. Ik ben helemaal mee dat superchargers ideaal zijn voor lange afstanden, maar ik probeer liefst op bestemming ook te laden en zo superchargers te vermijden.
 
  • Like
Reactions: Karim DB