Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan hulp gebruiken bij het kiezen van velgen en banden Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Hey,

Voor mijn Tesla P100 D model X zou ik graag de originele 20 inch velgen vervangen met 19 inch velgen.

Bandenmaat hetzelfde (265/50/19 en achter 275/50/19) en dit om comfortabeler te rijden, want je kent de wegen in Belgie...

Carbon velgen zullen te duur uitvallen....

Een alternatief zou 20 inch velgen zijn, zwart, maar dan moet de bandenmaat naar beneden, dus vooraan en achteraan 255/50/20.

Vermits hier op de Tesla forum kenners zijn...misschien kunnen jullie me raad geven.

Heb uren gezocht op Belgische en Nederlandse websites maar begin stilaan de moed te verliezen.

Ho ja, ik rij al 15 jaar met All Seasons banden, dus dat wens ik zou te houden.

De banden die ik nu heb zijn zomerbanden en alhoewel ik Tesla vroeg voor All Seasons werden deze niet geleverd.

Bedankt voor jullie hulp

François
 
19" op een X zou verboden moeten worden!

IMG_5332.JPG
 
Ik kan de combi X P100D en 19" allseason banden niet goed rijmen. Waarom niet ook een "gewone" X100D ipv een P? Als je acceleratie belangrijk vind zou ik verwachte dat je ook graag grip hebt. Zo niet dan is 0-100 in 4,9sec toch snel zat? Meer verschillen zijn er niet tussen de 2. Oh ja toch wel, € 52.000,=:eek:
 
Wel zoals gezegd wil ik comfortabeler rijden, vandaar.

Maar het zou prettig zijn om een correct antwoord te bekomen.

Toen ik de P100D kocht, verleden jaar, was de 100D nog niet beschikbaar.....

Met de ML, X5-40D en de X5-M50D heb ik altijd met All Seasons gereden, dus is er geen reden om te veranderen.

Toen ik de wagen kreeg begin maart 2017 was het hier -1° tot -3° en dan wordt de wagen geleverd met zomerbanden??????

François
 
En Waarom moeten 19 inch banden voor de X verboden worden.

Ze raden bij Tesla toch aan om winterbanden op 19 inch velgen te steken?