Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan hulp gebruiken bij het kiezen van velgen en banden Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Hey,

Voor mijn Tesla P100 D model X zou ik graag de originele 20 inch velgen vervangen met 19 inch velgen.

Bandenmaat hetzelfde (265/50/19 en achter 275/50/19) en dit om comfortabeler te rijden, want je kent de wegen in Belgie...

Carbon velgen zullen te duur uitvallen....

Een alternatief zou 20 inch velgen zijn, zwart, maar dan moet de bandenmaat naar beneden, dus vooraan en achteraan 255/50/20.

Vermits hier op de Tesla forum kenners zijn...misschien kunnen jullie me raad geven.

Heb uren gezocht op Belgische en Nederlandse websites maar begin stilaan de moed te verliezen.

Ho ja, ik rij al 15 jaar met All Seasons banden, dus dat wens ik zou te houden.

De banden die ik nu heb zijn zomerbanden en alhoewel ik Tesla vroeg voor All Seasons werden deze niet geleverd.

Bedankt voor jullie hulp

François
 
19" op een X zou verboden moeten worden!

IMG_5332.JPG
 
Ik kan de combi X P100D en 19" allseason banden niet goed rijmen. Waarom niet ook een "gewone" X100D ipv een P? Als je acceleratie belangrijk vind zou ik verwachte dat je ook graag grip hebt. Zo niet dan is 0-100 in 4,9sec toch snel zat? Meer verschillen zijn er niet tussen de 2. Oh ja toch wel, € 52.000,=:eek:
 
Wel zoals gezegd wil ik comfortabeler rijden, vandaar.

Maar het zou prettig zijn om een correct antwoord te bekomen.

Toen ik de P100D kocht, verleden jaar, was de 100D nog niet beschikbaar.....

Met de ML, X5-40D en de X5-M50D heb ik altijd met All Seasons gereden, dus is er geen reden om te veranderen.

Toen ik de wagen kreeg begin maart 2017 was het hier -1° tot -3° en dan wordt de wagen geleverd met zomerbanden??????

François
 
En Waarom moeten 19 inch banden voor de X verboden worden.

Ze raden bij Tesla toch aan om winterbanden op 19 inch velgen te steken?

Ik geloof hier niet in. Zolang de velg EN band het gewicht kan dragen is er niks aan de hand.

Afin... en goed antwoord zal er niet komen denk ik, alleen diegene die je niet wil horen of die je niet interesseren;

François
 
Bedankt HWS, ik overrweeg 20 inch met smallere banden. Is nog goed voor het verbruik ook.

De 100 KWh batterij was belangrijk voor mij omdat ik zo'n 6-7 keer naar Frankrijk moet, en Arlon is een bouwwerf, Metz is makkelijk te bereiken in 1 keer, alsook Beaune erna.

François
 
Gewoon doen wat je zelf wilt, @F_vo.

Dat mensen 19" wielen geen gezicht vinden op een Model X, soit.

Dat mensen banden met meer grip adviseren op een auto met extreem veel koppel en vermogen, soit.

Er rijden genoeg BMWs, Porsches en AMG's met smallere banden op 18" wielen, moet je maar denken.

Dus gewoon doen die 19" velgen. Alleen zul je wel even naar de breedte van je nieuwe banden moeten kijken, willen die passen op standaard 19" Tesla cyclone velgen (zijn maar 8,5" breed, dus max 255 brede banden).

Er is overigens keuze genoeg in aftermarket/BMW velgen in steek 5x120 en 19". Even rekenen aan de juiste ET-waarde voor je Model X en je bent er.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firebird and KrisB
. Wel zoals gezegd wil ik comfortabeler rijden, vandaar.

Begrijp ik nou goed dat je daarvoor al die moeite doet om van 20" naar 19" te gaan?

Ik heb 22" onder de X en ik vind het helemaal niet oncomfortabel. In de winter rij ik 20". Maakt weinig verschil. (nog afgezien van hoe het er uit ziet, maar dat is een kwestie van smaak).

Just my 2 cents....
 
Last edited:
Art, je moest eens weten hoeveel S rijders spijt hebbenvan hun 21 inch wielen, laat staan 22 inch.
F
Begrijp ik nou goed dat je daarvoor al die moeite doet om van 20" naar 19" te gaan?

Ik heb 22" onder de X en ik vind het helemaal niet oncomfortabel. In de winter rij ik 20". Maakt weinig verschil. (nog afgezien van hoe het er uit ziet, maar dat is een kwestie van smaak).

Just my 2 cents....
 
Neen, Davandy, ik ben er niet uit.....

Wil de juiste goede keuze maken en later geen spijt hebben.

Bredere banden is meer rolweerstand, dus hoger verbruik. Maar achteraan 255 is misschien niet mooi.

Jouwe P is even zwaar als de mijne.

François