Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan niet meer navigeren. Iemand een idee?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb met m’n 2014 Model S het volgende probleem. Ik krijg je de melding op het navigatie scherm dat ik een navigatie update nodig heb voordat ik kan navigeren. Maar op de software update bladzijde staat onder navigatiegegevens: uw autosoftware is up-to-date vanaf 10 Feb 14:31.
Dus er is geen nieuwe software die ik kan laden. 2 systeem herstarts hebben ook niet geholpen. Heeft iemand een ander idee?

6F43756A-F53F-4CB5-A192-D02E1F1966D2.jpeg
 
Heb je al een verbinding met een wifi netwerk gemaakt?

Navigatiekaarten zijn iets anders dan software-updates, en worden via wifi gedownload. Ik ben niet zeker of navi updates zichtbaar worden als je niet met wifi verbonden bent.
 
Al eens geprobeerd om het scherm te rebooten? Kan zijn dat er iets mis is gelopen met het inlezen van de kaarten.

Voetrem intrappen, en beide scrollwieltjes indrukken voor ~5 seconden. En om zeker te zijn kan je ook beide knoppen boven de scrollwieltjes inhouden voor een restart van het dashboard.
 
Hier ook hetzelfde probleem met de navigatie en dezelfde melding. Na resetten MCU kan ik 1 keer navigeren, daarna opnieuw MCU resetten. Na reset zie ik de versie van navigatie data, na 1 keer navigeren wordt de versie navigatie data niet meer aangegeven. Tesla Duiven kan het niet repareren, het is niet de eMMC en ook nieuwe SD kaart voor navigatie data werkt niet. De conclusie van Tesla is dat de MCU vervangen moet worden. Dus upgraden naar MCU 2 is de enige oplossing.
 
Hier ook hetzelfde probleem met de navigatie en dezelfde melding. Na resetten MCU kan ik 1 keer navigeren, daarna opnieuw MCU resetten. Na reset zie ik de versie van navigatie data, na 1 keer navigeren wordt de versie navigatie data niet meer aangegeven. Tesla Duiven kan het niet repareren, het is niet de eMMC en ook nieuwe SD kaart voor navigatie data werkt niet. De conclusie van Tesla is dat de MCU vervangen moet worden. Dus upgraden naar MCU 2 is de enige oplossing.
Ik had laatst exact dezelfde foutmelding. MicroSD kaart waar de navigatiekaarten op staan was bij mij overleden en het gevolg is dat de MCU de navigatiekaarten niet meer kan laden maar gelukkig is deze los te vervangen. Ik heb dan ook zelf mijn MicroSD kaart vervangen, MCU moet enkel wel even gedemonteerd worden.

 
Ik had laatst exact dezelfde foutmelding. MicroSD kaart waar de navigatiekaarten op staan was bij mij overleden en het gevolg is dat de MCU de navigatiekaarten niet meer kan laden maar gelukkig is deze los te vervangen. Ik heb dan ook zelf mijn MicroSD kaart vervangen, MCU moet enkel wel even gedemonteerd worden.

Bedankt voor je suggestie. Tesla Duiven zegt 4 nieuwe SD kaarten geprobeerd te hebben en allemaal hetzelfde probleem. Vermoedelijk is de SD kaarthouder kapot.