Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan niet meer navigeren. Iemand een idee?

Axela1865

Member
Oct 16, 2017
21
34
Netherlands
Ik heb met m’n 2014 Model S het volgende probleem. Ik krijg je de melding op het navigatie scherm dat ik een navigatie update nodig heb voordat ik kan navigeren. Maar op de software update bladzijde staat onder navigatiegegevens: uw autosoftware is up-to-date vanaf 10 Feb 14:31.
Dus er is geen nieuwe software die ik kan laden. 2 systeem herstarts hebben ook niet geholpen. Heeft iemand een ander idee?

6F43756A-F53F-4CB5-A192-D02E1F1966D2.jpeg
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,572
4,812
Belgium
Heb je al een verbinding met een wifi netwerk gemaakt?

Navigatiekaarten zijn iets anders dan software-updates, en worden via wifi gedownload. Ik ben niet zeker of navi updates zichtbaar worden als je niet met wifi verbonden bent.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,572
4,812
Belgium
Al eens geprobeerd om het scherm te rebooten? Kan zijn dat er iets mis is gelopen met het inlezen van de kaarten.

Voetrem intrappen, en beide scrollwieltjes indrukken voor ~5 seconden. En om zeker te zijn kan je ook beide knoppen boven de scrollwieltjes inhouden voor een restart van het dashboard.
 

Axela1865

Member
Oct 16, 2017
21
34
Netherlands
Al eens geprobeerd om het scherm te rebooten? Kan zijn dat er iets mis is gelopen met het inlezen van de kaarten.

Voetrem intrappen, en beide scrollwieltjes indrukken voor ~5 seconden. En om zeker te zijn kan je ook beide knoppen boven de scrollwieltjes inhouden voor een restart van het dashboard.

hi Wooter, dat heb ik idd al twee keer gedaan
 

RobPet

Member
Dec 18, 2017
252
794
Veluwe, The Netherlands
Zelfde melding heb ik een aantal maanden geleden ook gehad.
Via de app een service verzoek ingeschoten met de foutmelding. Ze hebben de kaarten op afstand opnieuw ingeladen. Hoefde niet te verbinden via wifi. Probleem kosteloos opgelost.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!

cambreVer!

Member
Jun 16, 2016
286
140
Roeselare BELGIUM
Heb ook dit probleem sinds een maand. Via de info op dit draadje heb ik dan ook maar gevraagd om de kaarten te willen laden.
Na half uurtje begon het inladen.
Van goeie service gesproken... 👌
(Hopelijk raken de problemen hiermee dan ook opgelost)
 

GerritD

Member
Dec 21, 2013
34
3
Nederland
Hier ook hetzelfde probleem met de navigatie en dezelfde melding. Na resetten MCU kan ik 1 keer navigeren, daarna opnieuw MCU resetten. Na reset zie ik de versie van navigatie data, na 1 keer navigeren wordt de versie navigatie data niet meer aangegeven. Tesla Duiven kan het niet repareren, het is niet de eMMC en ook nieuwe SD kaart voor navigatie data werkt niet. De conclusie van Tesla is dat de MCU vervangen moet worden. Dus upgraden naar MCU 2 is de enige oplossing.
 

Gtech

Member
Dec 4, 2016
534
647
Netherlands, Berkel en Rodenrijs
Hier ook hetzelfde probleem met de navigatie en dezelfde melding. Na resetten MCU kan ik 1 keer navigeren, daarna opnieuw MCU resetten. Na reset zie ik de versie van navigatie data, na 1 keer navigeren wordt de versie navigatie data niet meer aangegeven. Tesla Duiven kan het niet repareren, het is niet de eMMC en ook nieuwe SD kaart voor navigatie data werkt niet. De conclusie van Tesla is dat de MCU vervangen moet worden. Dus upgraden naar MCU 2 is de enige oplossing.
Ik had laatst exact dezelfde foutmelding. MicroSD kaart waar de navigatiekaarten op staan was bij mij overleden en het gevolg is dat de MCU de navigatiekaarten niet meer kan laden maar gelukkig is deze los te vervangen. Ik heb dan ook zelf mijn MicroSD kaart vervangen, MCU moet enkel wel even gedemonteerd worden.

 

GerritD

Member
Dec 21, 2013
34
3
Nederland
Ik had laatst exact dezelfde foutmelding. MicroSD kaart waar de navigatiekaarten op staan was bij mij overleden en het gevolg is dat de MCU de navigatiekaarten niet meer kan laden maar gelukkig is deze los te vervangen. Ik heb dan ook zelf mijn MicroSD kaart vervangen, MCU moet enkel wel even gedemonteerd worden.

Bedankt voor je suggestie. Tesla Duiven zegt 4 nieuwe SD kaarten geprobeerd te hebben en allemaal hetzelfde probleem. Vermoedelijk is de SD kaarthouder kapot.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top