TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Kapotte LEDs 3e remlicht

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PaulW5, Mar 8, 2015.

1. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Ik heb in mijn auto (dec 2013) al bij aflevering gemeld dat derde remlicht een aantal LED kapot waren. Afgelopen donderdag zag ik een aantal Tesla's met grote hoeveelheid kapotte LEDs, gisteren in Hilverum (van Laren richting Kortenhoef) een blauwe Tesla met grote hoeveelheid kapotte LED's. (even zonder kenteken, geleverd 17-12-2013 19 inch wielen en een blonde dame achter het stuur)
    Deze thread even als reminder voor iedereen of zelf even te controleren of ze allemaal nog heel zijn. Wellicht kunnen we of Tesla inlichten als we auto zien en daar kenteken melden. Ik vind het namelijk echt een afbreuk doen aan de auto, als er zo'n half gare 3e remlicht in een Tesla voorbij komt.....

2. dvroegop

dvroegop Member

Het is mij ook al opgevallen. Vorige week ook een zwarte Tesla bij station Amersfoort: een aantal defecte leds in het remlicht. Het ziet er gelijk heel armoedig uit. Zonde! De ellende is dat je dat als bestuurder zelf niet ziet....

3. Jamas

Jamas Member

Tesla heeft wel hele goedkope ledjes in China gekocht :wink:

4. Glitch

Glitch Member

Ik heb dit zelf ook bij meerdere Teslas gezien en het ook aan Tesla gevraagd echter geen antwoord van gekregen als het vaak voorkomt of niet. Het nadeel is dat je gehele achterruit eruit moet om die leds te vervangen, hadden ze iets beter over kunnen nadenken omdat benaderbaar te maken.

5. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Heb het ook al twee keer gezien. 1x bij vorige e-rally toen heb ik de rijder even gemeld, de andere laatst in het voorbijrijden gezien, geen kans om te melden.

6. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

Inderdaad de onze dec 2013 is ook net vervangen inderdaad gehele achterruit moet er uit. Is een slechte serie geweest iets van 800 auto's in die tijd (sevice centre Duiven). De LED zijn trouwens nog wel goed maar de contacten waar ze in zitten niet.

7. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Toevallig dacht ik eraan vandaag en heb mijn vrouw even laten kijken. Ze blijken bij mij, aflevering 29 maart 2014, allemaal nog te werken. Led lampen op zich schijnen niet kapot te gaan, vanochtend nog ergens gezien dat levensduur 20 jaar kan zijn maar dat terzijde.

8. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Hoe gaat dat dan, wanneer er zo'n 'blindeer'folie op de achterruit zit? Moet die ook opnieuw aangebracht worden?

9. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Hangt ervan af....ik heb ook mijn ramen laten voorzien van een folie. Stel dat men het raam vernielt bij het eruit halen en remlicht vervangen--> dan wel. Bij mij ging alles goed dus nergens last gehad.

10. Glitch

Glitch Member

Klopt enkel bij het breken van het raam zal de folie wegzijn, nieuw raam. Anders zetten ze het bestaande raam terug.

11. MichelB

MichelB ICE driver but TesIa fan

#11 MichelB, Mar 9, 2015
    Last edited: Mar 9, 2015
    Puur theoretische heb je gelijk en gaan ze niet kapot, let wel bij een te hoge spanning kunnen ze wel kapot.:redface:
    Vask is het gewoon een slecht contact/soldering wat de boosdoener is.

12. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Jawel, dat klopt. Hebben er thuis wel eentje kapot zien gaan omdat contact los zat en hij snel aan en uit ging een tijdje. Daar kunnen ze niet tegen.

13. gelden

gelden Active Member

Kijk, dan is het handig dat je je remlicht kunt zien in het charge scherm. Ik heb net even tijdens het rijden gekeken, en alle leds werken ;)

14. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Slimme truc!:tongue:

15. Thor

Thor Member

Regen uit en niet meer remmen..... zie er ook niks van...

16. TTheo

TTheo Member

De mijne, mei 2014, had er ook last van. Arbeidsintensief inderdaad, door die achterruit, maar een paar weken geleden prima hersteld door Tesla.

Share This Page