Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapotte Tesla, dramatische service

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap werkelijk niet waarom er zoveel negativiteit heerst hier.
Natuurlijk zijn mijn afsleepkosten door iemand betaald, net als de gratis supercharger stroom. En de afschrijving op de auto waar mensen gratis proefritten mee maken. Tesla is trots op hun “industry leading margins“ dus als iemand goed is in mensen laten betalen dan is het Tesla wel. En dat mogen ze ook net als ieder ander.

De volgende keer als een kind een ”gratis” stukje worst krijgt bij de slager zal ik de mensen in de zaak ook even bijpraten dat gratis niet bestaat en dat deze onkosten door ons, de betalende klanten, moet worden opgehoest. Eens kijken hoe dat de sfeer beïnvloed 😙
Dat kind loopt niet te beweren dat het vlees beter is omdat hij een stukje gratis krijgt.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.

Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.View attachment 927680View attachment 927680View attachment 927680
Dag Marieke Waltmans, ik had u een pb gestuurd aangezien wij dezelfde storing hebben en ellenlange wachttijd. Heeft u deze ontvangen? Mvrg. Marieke den Haak
 
Klote, maar uit de garantie betekent precies dat, uit de garantie.
Kan je van alles van vinden, maar het is gewoon zo, ook bij andere merken.
Het gaat niet om de garantie. Het gaat om de service die er niet is. Dat ik moet betalen is niet erg. Maar om mensen lompweg te laten staan? En om vervolgens zeven weken lang te moeten wachten op een onderdeel?
 
De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.

Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.View attachment 927680View attachment 927680View attachment 927680
Hoi Rob, bedankt voor je snelle bericht! Wat fijn om te horen dat het voor jullie gemaakt is! Wij rijden nog steeds in een andere auto die we zelf hebben moeten regelen. Wij wachten nu 8 weken en iedere keer wordt de datum verzet, omdat het onderdeel niet binnen is. Ze bieden ons nu aan een deelreparatie om de kachelmotor werkende te houden. We zijn dan ook benieuwd of jij dit ook gehad hebt of dat wel het kapotte onderdeel vervangen is. Wij waren toen het gebeurde op pad in Maastricht en kregen te horen dat we over de 80000 km waren en dus zelf iets moesten regelen. We hebben nu al 4 data gekregen en de volgende is 16 juni, maar wij zijn niet vol goede moed meer... Met vriendelijke groet, Marieke
 
Tja, wij wachten al sinds 17 februari op de herstelling van onze S. Ging eerst eind mei zijn, maar ze zijn er tijdens het herstellen achter gekomen dat ze een linkerfender hadden besteld in plaats van een rechter. Weer 7 weken wachten op het - hopelijk nu wel - juiste stuk...
We zitten bijna aan 4 maanden wachten.
Ondertussen zou het best kunnen dat onze MYP al arriveert (waar we al een jaar op wachten, maar onmogelijk om iemand te pakken te krijgen bij Tesla).
 
Het gaat niet om de garantie. Het gaat om de service die er niet is. Dat ik moet betalen is niet erg. Maar om mensen lompweg te laten staan? En om vervolgens zeven weken lang te moeten wachten op een onderdeel?

Ze laten je niet lompweg staan, je sluit gewoon netjes aan in de rij wachtenden op reparatie, je bent niet de enige namelijk.
Het is druk, en technisch personeel is verdomd moeilijk te vinden, dus je kan niet zo snel uitbreiden als je misschien zou willen als organisatie zijnde.
En 7 weken wachten op een onderdeel is absurd, maar zeker niet beperkt tot Tesla, jammer genoeg.
 
Zeker niet, maar alles bij elkaar is er voor sommige reparaties een absurd lange wachttijd, en niet alleen bij Tesla.
Inderdaad. Onlangs een afspraak gemaakt voor reparatie van mijn linker portier. Wachttijd 3 maanden bij ABS schade herstel. Komt niet door gebrek aan onderdelen maar door gebrek aan personeel en drukte in het algemeen. Lange wachttijd staat dus los van Tesla maar is een algemeen probleem.
 
Zelf nu helaas weer met ze te maken na enorme panel gaps zijn ontstaan bij de achterklep.
Heb je al eens geprobeerd om bij te regelen door de stootrubbers in of uit te draaien. Die dienen daarvoor.
Ik lees over meer mensen die problemen hebben. Gemonteerd in de airco van een chinese fabriek en nu uitgezet in onze uitzonderlijke warmte.
gezien de drama kwaliteit van hun wagens
Daarover zal de meerderheid je tegenspreken. De kinderziekten van vroeger met de MS zijn er grotendeels uit. Kwaliteitscontrole is ook veel verbeterd sedert dat ze in China gezien hebben hoe het moet.
In SeC Gent vind ik het trouwens uiterst rustig altijd. Maximum 1 of 2 mensen in de koffieruimte buiten mijzelf. Bij Mercedes verloor ik indertijd al minstens een kwartier in de rij aan de balie.
 
Inderdaad. Onlangs een afspraak gemaakt voor reparatie van mijn linker portier. Wachttijd 3 maanden bij ABS schade herstel. Komt niet door gebrek aan onderdelen maar door gebrek aan personeel en drukte in het algemeen. Lange wachttijd staat dus los van Tesla maar is een algemeen probleem.
Mja, maar hier is het echt wel wachten op onderdelen bij Tesla. Herstelling gebeurt niet door Tesla maar door een onafhankelijke "alle-merken" hersteller, en die zegt dat het bij Tesla altijd dramatisch is qua after-sales (wachttijden voor stukken èn om iemand te vinden die beschikbaar is).

Ik vind mijn Tesla nog altijd een leuke auto; 4 maanden moeten wachten na een vrij eenvoudige aanrijding vind ik wat minder. En het kan dat het bij andere merken ook zo is, daar heb ik echter geen ervaring mee.
 
Tja, wij wachten al sinds 17 februari op de herstelling van onze S. Ging eerst eind mei zijn, maar ze zijn er tijdens het herstellen achter gekomen dat ze een linkerfender hadden besteld in plaats van een rechter. Weer 7 weken wachten op het - hopelijk nu wel - juiste stuk...
We zitten bijna aan 4 maanden wachten.
Ondertussen zou het best kunnen dat onze MYP al arriveert (waar we al een jaar op wachten, maar onmogelijk om iemand te pakken te krijgen bij Tesla).
We leven met je mee… het is echt allemaal veel te lang en onduidelijk…. 🤞🏻
 
En het kan dat het bij andere merken ook zo is, daar heb ik echter geen ervaring mee.
In januari is mijn auto binnen geweest om een lakschade te repareren. Kostte 4 werkdagen.

Er stonden Mercedessen en Audi's al 4 maanden op de parking van het schadeherstelbedrijf door gebrek aan onderdelen.

Parkeerschade en schade bij ongevallen regelt het SeC niet, maar moet je bij een schadeherstelbedrijf zijn, liefst eentje dat gecertifieerd is door Tesla. Geen paniek, de andere merken doen het ook met gecertifieerde schadeherstelbedrijven, maar zeker wanneer er EV's bij komen kijken heb je liever een schadeherstelbedrijf dat het nodige personeel heeft dat opgeleid is en gekeurd is om met HV bekabeling te werken, als ze onderdelen moeten vervangen rond bv de laadpoort of nabij de batterij en HV bekabeling. Daarnaast moet je, als je wil rekenen op tussenkomst van de verzekering, vaak ook nog rekening houden met hun geprefereerde lijst van schadeherstelbedrijven.

Er zijn dealers van andere merken ie onder één dak het normale onderhoud en herstekingen doen, en schadeherstel, maar da's niet altijd zo.

Lang verhaal kort: een defect aan je Tesla, dat moet geregeld worden door het SeC, en daar kunnen bij onderdelen ook lange levertermijnen door ontstaan. Bij een schade door aanrijding moet je bij een schadeherstelbedrijf zijn, en die zijn afhankelijk van Tesla voor onderdelen. En op die onderdelen kan je ook lang wachten, net zoals bij andere merken.
 
Ik herinner mij dat De Buck in Gent zelf stock hield van cruciale onderdelen.
Ik was ooit binnen de week geholpen met een nieuwe bumper.
Maar toen waren er nog maar 2 (carrosserie-) Teslamodellen.
Ik vrees dat dat nu alsmaar moeilijker wordt.


First Class in Breukelen houdt ook voorraad aan en is Tesla Certified Bodyshop.

Hebben jullie nu niks aan maar voor een volgende keer misschien al is schadevrij te prefereren natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Phil V