Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kerstupdate 2021 wensenlijst

This site may earn commission on affiliate links.
Dat herken ik niet. Krijg eigenlijk altijd een alternatieve route bij blokkade.
Als de blokkade gekend is door de Nav. Bij plotse afsluiting niet. Bij sommige apps kan je ingeven dat de volgende 500m versperd is en dan berekent hij een alternatieve route.

Ooit had ik het geval dat wegens de gladheid de politie een brug afsloot op een traject waar ik niet bekend mee was. Ik keerde om en negeerde de nav op goed geluk in de richting waar ik naar toe moest. Het was donker en het sneeuwde hard. Na tien minuten kwam ik terug aan dezelfde afgesloten brug uit. Sedertdien staat mijn navigatiedisplay altijd richting ‘noord’. Met ‘rijrichting’ verlies je het gevoel voor oriëntatie in het donker.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
De mogelijkheid om in Spotify tracks/artists te disliken. De 'radio' na afloop van het spelen van een album bevat heel vaak dezelfde artists die je niets vind. De selectie is trouwens ook wel erg karig, lijkt wel of ze maar 10, 15 tracks voor die 'radio' selecteren dus je zit al snel naar herhalingen te luisteren. (Realistische wens, mocht dat onduidelijk zijn :) )
Dit is de reden waarom ik van Spotify af wou en naar Tidal ben gegaan. Spotify blijft je maar nummers pushen, wat je ook doet. Dus probeer eens een maandje Tidal.
 
  • Like
Reactions: mnno
Kun je deze uitleggen? Ik denk niet dat ik 'm volg.

Volgens UNECE mag een "rijbaanverplaatsing" maar een maximaal aantal seconden duren. Als je in je Tesla het knipperlicht gebruikt om een rijbaanwisseling te initieren gaat meteen het knipperlicht knipperen. Dit is hardwired en niet te voorkomen i.v.m. de "veiligheid".

Echter, als je op AP rijdt wil je gewoon dat AP een keer zodra het kan opschuift.

Nu zeg je dus feitelijk "ga NU van rijbaan wisselen AP" maar ik zie liever "wissel van rijbaan wanneer jij vind dat het kan". Dit kun je dus nooit met je knipperlicht pookje bevestigen want dan gaat je knipperlicht knipper en zit je meteen aan de UNECE limiet vast.

Als NOA met een rijbaanverplaatsindssuggestie komt dan wil ik die dus met het AP pookje of drive pookje kunnen bevestigen. Dan kan AP er zo lang over doen als deze wil om een "gat" te vinden en daarna pas het knipperlicht activeren en verplaatsen.
 
1639905723302.jpeg

Ik wens vooral dat mijn afgeknapte achillespees vlot herstelt zodat ik op binnenkort weer ritjes kan maken met mijn “Marie-Jeanne”. Wanneer je compleet immobiel bent, lig je wat minder wakker van een gebrekkig werkende regensensor. ;)
 
Verlichting in de deurhendels.
Wat heb ik gisteren in het donker zitten zoeken naar die zwarte deurhendels op een blauwe M3... 😤
Misschien is het zelfs voldoende de binnenverlichting te laten aangaan bij naderen voertuig.
Elon...📣... are you listening?
In die toestand kan je beter een taxi nemen.
Stel je eens voor hoe het vroeger met een sleutel in een sleutelgat moest. 🥳