Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keuze: S85 + Premium Interior of S85D

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla-ers,

Ik ben druk op weg om ook een Tesla-er te worden maar zit met een duivels dilemma:
Ik vind het grijze leer samen met de zwarte headliner van het Premium Interior package het mooiste, maar om de prijs dan enigszins te drukken zou ik dan de S85 non-D kiezen. De andere optie is om wel voor de S85D te gaan, maar de zwarte headliner (en dus het premium interior package) te laten vervallen. Zo ver ik nu heb kunnen ervaren vind ik het premium interior package maar matig waar voor z'n geld. Aan de andere kant heb ik het idee dat het verbruik van de S85 vs S85D in Nederlandse omstandigheden verwaarloosbaar is. Met het verschil in handeling heb ik geen ervaring.

Wat is jullie advies? Vinden jullie de AWD het geld waard? Vinden jullie de Premium Interior Package het geld waard?
 
Ik zou niet kunnen kiezen, beiden hebben teveel voordelen :D Eigenlijk zou je een keer in een gewone S85 en een keer in een S85D moeten rijden, dan kun je zelf ervaren hoe nuttig de AWD is. Met een beetje flink optrekken, zeker bij nat wegdek, is AWD wel goed voor je grip natuurlijk. Niet direct noodzakelijk misschien, maar wel leuker :)
 
Inderdaad gewoon proefrit aanvragen met beide types om te vergelijken. Ik ben destijds een keer of 5 naar verschillende sec gereden om bijv de next gen met de normale stoelen en icm panodak te vergelijken.
En anders zou je ook een dag een Tesla kunnen huren om het goed te vergelijken
 
ik zou voor de S85 gaan. met het premium pakket.
de extra acceleratie doe je na een poosje niet meer
De "D" maakt meer lawaai
Minder kofferruimte met de D
Ik zou de automatische achterklep niet willen missen uit het premium pakket

zelf heb ik dan ook een S85 met enkel premium pakket en auto pilot en next gen. stoelen. en mis niets van de andere opties:wink:
 
Is bij nog niet opgevallen. Maar als jij daar bij mij last van hebt komt je 10e motorwissel ook nog wel:smile:.

Hoor ik niet alleen hoor. Begreep van SeC dat ze er vaker vragen/klachten over krijgen. Maar die is wel zoals geadverteerd/gedeomonstreerd. Alleen letten de klanten daar niet op tijdens de (te korte) testrit. (dan gaat het over vermogen, range en hard optrekken)
Dat komt pas later, als ze de auto al gekocht hebben.

De eerste D die ik ooit reed had het heel sterk. De laatste, afgelopen week, was minder, maar goed hoorbaar en bij vrijwel elke snelheid.

Nu is het wel zo dat ik vaak 'stil' (dus zonder muziek/audio) in de auto zit (vooral 's ochtends).
 
Heb bij een ander ook wel eens een lichte zoem gehoord echter nog niet zoiets ergs als "de brom". Heb nu wel weer t "buffeting" probleem bij m'n nieuwe, of iets wat er veel op lijkt.
Als je alleen en zonder muziek rijdt is de kans groter dat je wat hoort. Zal ik ook eens proberen binnenkort.
 
Ik zou een 85D nemen omdat het een nieuwe generatie motor betreft die efficiënter is. Maar hij maakt idd voorin meer lawaai en je hebt minder ruimte in de frunk. De wegligging van een D is beter maar voor het uitbreken van een non-D valt ook wel wat te zeggen natuurlijk.
 
Ik zat de vorige weken ook te denken aan een nieuwe S (mijn 'oudje' heeft geen Autopilot, en dat steekt :wink:...) Ik heb deze week in Zaventem RWD vs. D vergeleken, en ook andere opties getest. Mijn conclusie was net dezelfde als die van Frank: 85RWD met next gen/premium en AP, en niets anders. Al de rest is niet echt nodig: Ultra Hi-Fi was toch al niet ultra, dus daar vind ik wel een aftermarket oplossing voor (en standaard audio is echt niet slecht - minder indrukwekkend maar niet echt minder muzikaal), panodak maakte meer windgeruis in vergelijking met vast dak dan het me ooit plezier verschafte, de gewone vering is al echt goed genoeg, en vermits je de wagen kan (laten) voorverwarmen lijkt me een winterpakket ook niet iets voor de Lage Landen.

Voor wat betreft RWD vs. D: mijn subjectieve ervaring na een uurtje D-rijden was:
- iets zwaarder stuur;
- zeker een betere wegligging (dat 'tegenpruttelen' -onderstuur corrigeren- als je snel in een bocht optrekt, was weg, maar ik vind dat bij de RWD eigenlijk best wel leuk). Maar anderzijds heeft de RWD ook al een fenomenale wegligging, ook op sneeuw en ijs - niet te vergelijken met bijv. een achterwielaangedreven BMW.
- bij hard optrekken hoor je iets meer geluid van de 'jetmotor' vooraan (weliswaar niet echt storend; heeft zelfs z'n charme)
- zoals Frank zegt is de acceleratie van 5.6 seconden al leuk genoeg en 4.4 seconden voegt daar eigenlijk niets aan toe in het dagelijks leven.

Maar toen ik gisteren mijn bestelling ging bevestigen in SeC Zaventem stelde men mij een stockwagen voor, in de kleuren en opties die ik wilde, met de "D" er gratis bij, en een levering twee maand eerder. Ik ben dus maar bezweken voor de "D". Heeft natuurlijk ook zo'n 15-20 km extra range, wat af en toe handig kan zijn, ook al moet ik er de helft van mijn 'frunk' voor opofferen... Ik zou wel nooit 5600 EUR betaald hebben voor die optie (maar weet dat velen daar anders over denken).
 
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het nogsteeds zonde dat de p85 (niet D)niet meer wordt geproduceerd. Ik vind de wegligging daarvan meer dan goed en de extra ruime frunc ideaal, met daarbij toch wel wat extra power t.o.v. de gewone s.

Kan misschien nog met een software update. Als ik mij niet vergis is de P85 verder gelijk aan de 85 (op ophanging na misschien).
 
Het enige dat ik hoor is bij flink optrekken een kort fluittoontje voorin. Maar op snelheid is er niets meer van te horen. En eerlijk gezegd, ik vind het best wel passen bij een elektrische auto.

Je kan kiezen welke motor wordt gebruikt als je rustig aan het rijden bent op snelheid. Met range mode aan de voorste en met range mode uit de achterste. Zo zou je ook met "het geluid" moeten kunnen spelen.