Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Key fob voor M3

This site may earn commission on affiliate links.

Enzo63

Active Member
Apr 21, 2021
1,567
904
NL
Wij overwegen een sleutel te kopen voor onze M3. Die loopt over 2,5 jaar uit de lease, mss dat ik nog even verleng maar met 160.000 km moet die eruit. Stel ik kies dan voor een MY, kan die sleutel fan opnieuw geprogrammeerd worden? In de shop lijkt het erop dat X en Y een andere fob hebben...
 
  • Funny
Reactions: Krisja
Overweeg je ook je banden, 12V accu, ruitenwissers en/ of filters binnen 2,5 jaar te recupereren?...
Ik lees dat de 3 en Y dezelfde sleutel gebruiken.
Haha nee.
Klopt, ik was in verwarring gebracht in de webshop.

Neem aan dat ik de sleutel straks kan herprogrammeren. Vind het best wel een investering. Er stond er nog eentje op marktplaats maar helaas, gereserveerd.
 
Ja, ik heb er een van marktplaats. Je registreert hem net zoals een nieuwe kaart sleutel.

€100 en heel fijn als je een 3rd party laadpaal hebt zonder authenticatie. Kofferbak op de sleutel inhouden == laadkabel los.

En de kofferbak alvast open doen op afstand is ook leuk / handig.
 
Wij overwegen een sleutel te kopen voor onze M3. Die loopt over 2,5 jaar uit de lease, mss dat ik nog even verleng maar met 160.000 km moet die eruit. Stel ik kies dan voor een MY, kan die sleutel fan opnieuw geprogrammeerd worden? In de shop lijkt het erop dat X en Y een andere fob hebben...
Mag ik vragen waarom je die nodig hebt.
Bij mij werkt de smartphone perfect als sleutel. Nog nooit zo gemakkelijk geweest. En je kan je telefoon niet meer vergeten.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Mag ik vragen waarom je die nodig hebt.
Bij mij werkt de smartphone perfect als sleutel. Nog nooit zo gemakkelijk geweest. En je kan je telefoon niet meer vergeten.
Tuurlijk mag je dat vragen. Toch vaker dat we bluetooth aan en uit moeten zetten. Als het regent is dat niet zo prettig. En eerlijk gezegd is het een grote wens van mijn echtgenote...
 
Tuurlijk mag je dat vragen. Toch vaker dat we bluetooth aan en uit moeten zetten. Als het regent is dat niet zo prettig. En eerlijk gezegd is het een grote wens van mijn echtgenote...
Je hebt wellicht al de app actief gezet in background?
Bij mijn vrouw (Samsung-Android). Lukt het ook niet altijd. Bij mijn Ipad gaat het probleemloos.
Idem met google home en slimme thermostaat. Die detecteren ook niet altijd of ze thuis is of niet.
Er zijn wel meerdere plaatsen bij Android waar je actief in background moet aanzetten dacht ik. Ook locatiecaptatie moet in background op staan denk ik.
Maar zoals gezegd bij de goedkope Android van mijn vrouw lukte het ook niet, maar bij haar volstaat het om de Tesla app te openen. Bluetooth aan/uit hoeft niet.
 
Je hebt wellicht al de app actief gezet in background?
Bij mijn vrouw (Samsung-Android). Lukt het ook niet altijd. Bij mijn Ipad gaat het probleemloos.
Idem met google home en slimme thermostaat. Die detecteren ook niet altijd of ze thuis is of niet.
Er zijn wel meerdere plaatsen bij Android waar je actief in background moet aanzetten dacht ik. Ook locatiecaptatie moet in background op staan denk ik.
Maar zoals gezegd bij de goedkope Android van mijn vrouw lukte het ook niet, maar bij haar volstaat het om de Tesla app te openen. Bluetooth aan/uit hoeft niet.
Ik heb een dure android en hetzelfde probleem. Daar komt bij dat de auto onder een carport staat met net wel of geen wifi. Ik kan er mee leven maar helaas. En ach, die fob verkoop ik straks vast wel weer door. Ik bel maandag nog even met Tesla om te vragen of de fob idd inwisselbaar is met een Y en of ik er ook de frunk en trunk mee kan openen. Aliexpress verkoopt fobs die alleen maar de deuren openen, an sich is dat voldoende.
 
Ik heb een dure android en hetzelfde probleem. Daar komt bij dat de auto onder een carport staat met net wel of geen wifi. Ik kan er mee leven maar helaas. En ach, die fob verkoop ik straks vast wel weer door. Ik bel maandag nog even met Tesla om te vragen of de fob idd inwisselbaar is met een Y en of ik er ook de frunk en trunk mee kan openen. Aliexpress verkoopt fobs die alleen maar de deuren openen, an sich is dat voldoende.
Ai, ook met duurdere Android. Daar zou toch een oplossing voor moeten zijn…
Dacht net om van Ipad naar Android over te schakelen.
Wifi heeft er niets mee te maken denk ik.
 
Ai, ook met duurdere Android. Daar zou toch een oplossing voor moeten zijn…
Dacht net om van Ipad naar Android over te schakelen.
Wifi heeft er niets mee te maken denk ik.
Nee, staat los van wifi. Er is een tijdje geweest, net na een update van Tesla en de overgang naar Android 13 dat het echt een ramp was, maar dat was snel hersteld, weet ook niet wie het veroorzaakte.
 
Maandag gebeld met service. Sleutel is idd voor frunk, trunk en deuren. Straks evt. ook te gebruiken voor een Y. Maandag besteld en zojuist gemakkelijk, dankzij YouTube, geïnstalleerd.
De medewerker zei dat er idd problemen met Android zijn, vanwege de vele modellen in tegenstelling tot iOS.
 
Heb op verzoek van de wederhelft ook maar de key fob besteld, hier is hij al aangekomen (nu de auto nog o_O).
Het doosje heeft een mooie 3 bovenaan, maar is dus dezelfde sleutel voor de Y. Is te programmeren als sleutel net zoals je telefoon en dus ook weer te verwijderen zodat je deze kan doorgeven.
Ik heb er voorlopig nog deze omheen, zodat je een indicatie hebt van wat welke "knop" doet:
TPU Car Smart Key Case Cover For Tesla
"Knop" tussen aanhalingstekens want de bovenzijde van de key fob is gewoon aanraakgevoelig, zonder voelbare klik.
 
Heb op verzoek van de wederhelft ook maar de key fob besteld, hier is hij al aangekomen (nu de auto nog o_O).
Het doosje heeft een mooie 3 bovenaan, maar is dus dezelfde sleutel voor de Y. Is te programmeren als sleutel net zoals je telefoon en dus ook weer te verwijderen zodat je deze kan doorgeven.
Ik heb er voorlopig nog deze omheen, zodat je een indicatie hebt van wat welke "knop" doet:
TPU Car Smart Key Case Cover For Tesla
"Knop" tussen aanhalingstekens want de bovenzijde van de key fob is gewoon aanraakgevoelig, zonder voelbare klik.
Jammer toch wel dat er geen batterij bij zit. Kekke cover trouwens!!
 
Ik heb mijn sleutel tijdens de levering van mijn Y gekocht, daar waren wel 2 batterijen in de doos....
Tijdens de levering = een voorraad model van de leverende locatie. De sleutels die verkocht worden in de shop hebben geen batterijen meer (iets met wet- en regelgeving volgens mij omtrent het verzenden van een device met batterij).