Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keyfob werkt niet meer

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,243
2,265
Naarden, NL
Even uitgebreid (om misverstanden te voorkomen).

Melding in auto dat batterij keyfob zwak is. Keurig! Thuis batterij verwisseld, maar (dom, dom) niet getest. Helaas volgende rit deed de fob helemaal niets. Gelukkig kan ik met de app openen en starten, maar handig is anders.
Thuis weer batterij verwisseld en nu wel getest. Deed niets. Hmmm waarschijnlijk zijn batterijen te oud ondanks dat ze volgens de verpakking tot november 2023 goed zouden zijn. Andere verpakking, weer batterij, testen en ja, hij doet het!
Helaas volgende dag: weer geen beweging in te krijgen. Dan maar twee nieuwe Panasonics besteld. Volgende dag gearriveerd, geïnstalleerd en ja, hij doet het. Volgende dag: weer geen beweging.
Brainwave: de reserve keyfob! Deed ook helemaal niets.....Twee maanden geleden was die nog in orde.

Bij Tesla afspraak gemaakt maar dat duurt nog een maand! Al hoop ik dat ze bellen en eerder langs kunnen komen.

Ik ben een beetje bang om te gaan rijden en ergens te komen waar geen internet is (denk aan garage op -4): dan kan ik niet meer wegkomen.

Iemand nog suggesties?
 
Even uitgebreid (om misverstanden te voorkomen).

Melding in auto dat batterij keyfob zwak is. Keurig! Thuis batterij verwisseld, maar (dom, dom) niet getest. Helaas volgende rit deed de fob helemaal niets. Gelukkig kan ik met de app openen en starten, maar handig is anders.
Thuis weer batterij verwisseld en nu wel getest. Deed niets. Hmmm waarschijnlijk zijn batterijen te oud ondanks dat ze volgens de verpakking tot november 2023 goed zouden zijn. Andere verpakking, weer batterij, testen en ja, hij doet het!
Helaas volgende dag: weer geen beweging in te krijgen. Dan maar twee nieuwe Panasonics besteld. Volgende dag gearriveerd, geïnstalleerd en ja, hij doet het. Volgende dag: weer geen beweging.
Brainwave: de reserve keyfob! Deed ook helemaal niets.....Twee maanden geleden was die nog in orde.

Bij Tesla afspraak gemaakt maar dat duurt nog een maand! Al hoop ik dat ze bellen en eerder langs kunnen komen.

Ik ben een beetje bang om te gaan rijden en ergens te komen waar geen internet is (denk aan garage op -4): dan kan ik niet meer wegkomen.

Iemand nog suggesties?
Ik had hetzelfde probleem, tot twee keer toe nieuwe batterijen gekocht. Gelukkig zou een week later toch een ranger komen. Wat bleek, ik was vergeten de sticker van de batterij te halen. Jack ass die ik was.
 
  • Funny
Reactions: nico180
Ik had hetzelfde probleem, tot twee keer toe nieuwe batterijen gekocht. Gelukkig zou een week later toch een ranger komen. Wat bleek, ik was vergeten de sticker van de batterij te halen. Jack ass die ik was.
Grin... Helaas bij mij geen sticker op batterijen. Bewijs is dat hij het één keer heeft gedaan met nieuwe batterij. En ik hem net nog even gecontroleerd, echt geen sticker...

Nu ook maar bij de reserve keyfob de batterij verwisseld (naar Panasonic). En ja hoor hij doet het. Nu kijken of dat morgen ook zo is...
 
Heb ik ook gehad, defecte fob zoog de batterij heel snel leeg. Tijdelijke oplossing , gebruik je telefoon, maar zorg dat je de fob en een batterij bij je hebt, zodat je die even kan gebruiken in een garage of zo.
 
Kijk ff goed of er toch geen plastic folie op je batterij zit, is bijna onzichtbaar.
(meestal zit er een waarschuwing sticker op voor "let op kleine kinderen" als je die weghaalt blijft er toch een heel dun plastic achter)
Zelf ook ervaren in een autosleutel...
 
Kijk ff goed of er toch geen plastic folie op je batterij zit, is bijna onzichtbaar.
(meestal zit er een waarschuwing sticker op voor "let op kleine kinderen" als je die weghaalt blijft er toch een heel dun plastic achter)
Zelf ook ervaren in een autosleutel...
Nog maar een batterij opgeofferd :) Nee, echt geen folie/plastic. Batterijen zitten in blister. Maar toch bedankt voor de suggestie...
 
De spare keyfob werkte net nog, maar de originele niet. Hebben beiden nu de Panasonic battery uit dezelfde blister. Waarschijnlijk is de originele keyfob kapot en de spare was stiekem leeggelopen...

Van de week opnieuw testen.
 
  • Like
Reactions: nico180
Tijdje terug ook een lege batterij.
Na vervanging bleek de nieuwe nog op voorraad liggende batterij nog leger.... auto reageerde totaal niet.

Dus weer oude erin en fobkey werkt weer. Nieuwe batterij besteld en warempel werkte mijn fobkey wel weer zonder problemen.

Leermoment koop pas een nieuwe batterij voor je fobkey als je deze nodig hebt.
 
@RobsEV Inderdaad, batterijen lopen leeg.

Zoals ik het nu inschat heb ik te maken met twee problemen: de reserve keyfob batterij was op en ik denk dat mijn standaard keyfob gewoon stuk is.

Ik bestel de batterijen nu maar per 2 in plaats van per 10 in blister :)

Wel wil ik standaard een batterij thuis als reserve hebben liggen...
 
  • Like
Reactions: RobsEV
@RobsEV Inderdaad, batterijen lopen leeg.

Zoals ik het nu inschat heb ik te maken met twee problemen: de reserve keyfob batterij was op en ik denk dat mijn standaard keyfob gewoon stuk is.
Wellicht opnieuw aanmelden? Weet overigens niet hoe dit werkt.
Ik bestel de batterijen nu maar per 2 in plaats van per 10 in blister :)
De losse zijn idd vaak beter dan de blisters. Heb ik nu helaas al vaker gemerkt

Wel wil ik standaard een batterij thuis als reserve hebben liggen...
Had ik in het verleden ook maar de keyfob werkt nog weken voor deze echt leeg is en dus doe ik dat niet meer.