Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keyless go - Tesla blijft open

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen,

Misschien doe ik iets verkeerd, maar eigenlijk komt dit probleem toch wel met enige regelmaat voor (lees één keer per week oid). Ik loop weg van de auto en na een paar uur uit nieuwsgierigheid kijken op de app, zie ik dat de Tesla niet vergrendeld is.
Dit voorval gebeurd eigenlijk al sinds dat de auto is afgeleverd dus denk niet dat het met software updates te maken heeft; zijn er meerdere die dit wel eens hebben geconstateerd?
9 van de 10 keer gaat het goed, maar dus ook wel eens niet...

Vast bedankt!

Ezra
 
Klopt, ik heb dit ook vanaf het begin(nov13). Ook de autopresent handles werken niet altijd, meestal als ik met boodschappen in mijn handen sta:wink:.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om even op het sleuteldakje te klikken zodat hij afsluit bij het weglopen.
 
kan het zijn dat je hem soms met de afstandsbediening opent? Ik meen me te herinneren dat hij niet vanzelf sluit als je hem met de ab hebt geopend.

Klopt, was paar weken terug een heel draadje over, iemand had dit gestructureerd met alle verschillende scenario's getest.
Als je graat rijden en dan parkeert, gaat hij wel weer vanzelf dicht.
 
kan het zijn dat je hem soms met de afstandsbediening opent? Ik meen me te herinneren dat hij niet vanzelf sluit als je hem met de ab hebt geopend.

Ja, volgens mij is het: openen met keyfob, dan ook sluiten met keyfob! Alleen als de sloten vanzelf openen voor je instapt ("auto present handles") sluiten ze ook weer vanzelf bij het weglopen.

Update: het is iets genuanceerder. Zie deze link post no. 12 van ErikR en 15 van LionKingBike: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40579-Tesla-Service/page2
 
Last edited:
Klopt, was paar weken terug een heel draadje over, iemand had dit gestructureerd met alle verschillende scenario's getest.
Als je graat rijden en dan parkeert, gaat hij wel weer vanzelf dicht.
Ik heb dit destijds geconstateerd en getest. Het scenario waarin het fout ging was: laden, laden beëindigen en kabel uitnemen, charge port sluiten, weglopen zonder handmatig af te sluiten, dus niet eerst gaan rijden. Bleek door diverse anderen gereproduceerd te kunnen worden, bij mij 100%.

Als je wel rijdt, al is het maar een meter, gaat het wel goed.

Of dat nu nog steeds niet goed gaat, weet ik niet, ik vertrouw niet meer op keyless go, maar misschien is dat niet terecht.
 
Ik heb dit destijds geconstateerd en getest. Het scenario waarin het fout ging was: laden, laden beëindigen en kabel uitnemen, charge port sluiten, weglopen zonder handmatig af te sluiten, dus niet eerst gaan rijden. Bleek door diverse anderen gereproduceerd te kunnen worden, bij mij 100%.

Als je wel rijdt, al is het maar een meter, gaat het wel goed.

Of dat nu nog steeds niet goed gaat, weet ik niet, ik vertrouw niet meer op keyless go, maar misschien is dat niet terecht.

Ipv de kabel releasen via het "dakje" moet je dit nu doen via de "kofferbak" op de keyfob, en dan gaat hij wel weer op slot...
 
Weet niet exact wanneer het gebeurd, maar uit de ervaringen hierboven komt er wel aardig wat overeen. De vorige keer dat het gebeurde was ik wat vergeten te pakken uit de auto en liep weer terug, auto unlock, en liep weer weg. Toen bleef hij dus open staan.
 
Ik pak altijd nog mijn laptop uit de kofferbak. En toch sluit de auto dan automatisch (net nog gecontroleerd).
Ik open de trunk wel vanuit het touchscreen op het scherm voordat ik uitstap. Misschien maakt dat nog wat uit.

Hetzelfde hier. Ik pak 's ochtends op kantoor iedere morgen ook m'n tas uit de trunk (ook openen via scherm) en mijn auto is na weglopen ALTIJD afgesloten.
Ik gebruik de keyfob eigenlijk nooit om de auto te ontgrendelen of op slot te doen. Gewoon auto-present-handles bij aan komen lopen en gewoon weglopen van de auto en automatisch laten afsluiten. Gaat altijd goed (controleer vaak even als ik op kantoor binnen loop).
 
Hetzelfde hier. Ik pak 's ochtends op kantoor iedere morgen ook m'n tas uit de trunk (ook openen via scherm) en mijn auto is na weglopen ALTIJD afgesloten.
Ik gebruik de keyfob eigenlijk nooit om de auto te ontgrendelen of op slot te doen. Gewoon auto-present-handles bij aan komen lopen en gewoon weglopen van de auto en automatisch laten afsluiten. Gaat altijd goed (controleer vaak even als ik op kantoor binnen loop).
Ik zeg ook niet dat als je de trunc opent hij niet af sluit, maar dat als hij niet afsluit, de trunc bijna altijd geopend was.
 
Ipv de kabel releasen via het "dakje" moet je dit nu doen via de "kofferbak" op de keyfob, en dan gaat hij wel weer op slot...

Werkt dit bij jou?? De 'press and hold op de kofferbak' opent bij mij alleen de laadpoort, maar unlocked deze niet als de kabel er in zit. Daarvoor moet ik toch echt dubbel-klikken op het dak.

Voor de rest heb ik eens een keer een 5 of 6 tal scenario's getest bij mijn auto en gepost op het forum. Het stomme is dat ik dat zelf niet weer kan vinden :-/
 
Werkt dit bij jou?? De 'press and hold op de kofferbak' opent bij mij alleen de laadpoort, maar unlocked deze niet als de kabel er in zit. Daarvoor moet ik toch echt dubbel-klikken op het dak.

Voor de rest heb ik eens een keer een 5 of 6 tal scenario's getest bij mijn auto en gepost op het forum. Het stomme is dat ik dat zelf niet weer kan vinden :-/

@ErikR: 1 pagina terug kijken ...:wink:. Daar had ik hem al voor je gevonden :smile: