Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kinderstoel past niet! :(

This site may earn commission on affiliate links.

P40D

New Member
May 9, 2018
3
2
Leiden
Hi all!

Ben sinds kort eigenaar van een nieuwe Model S :D

Ik kwam er na de aflevering achter dat de kinderstoelen heel slecht passen. Omdat de hoofdsteun van de achterbank te hoog en teveel naar voren is gericht staat de hoofdsteun van de achterbank en de hoofdsteun van de kinderstoel tegen elkaar aan, met als gevolg dat de rugleuning van de kinderstoel niet vlak loopt met de achterbank, en er dus veel ruimte tussen zit. Dit lijkt mij voor de veiligheid niet de beste optie, dus ik ben op zoek naar een ander stoeltje die wel goed geinstaleerd kan worden.

Hoe hebben jullie dit opgelost? (Voor degene die kinderen hebben dan):)

Gaat om een stoelje voor een kind vanaf 4 jaar.

Bedankt alvast!
 
Dat is een beetje het probleem met de Tesla achterbak waar de hoofdsteunen niet te verwijderen zijn. Ik ben bang dat die ruimte tussen kinderstoel en achterbank wel altijd zal zijn, zeker als je een wat langer kindje hebt waarbij je de hoofdsteun van het kinderstoeltje omhoog gezet hebt. Wij hebben een Maxi Cosi Rodi Air protect voor de oudste maar wij hebben onze model S nog niet, krijgen we pas maandag. Ben dan ook zeer benieuwd. Voor de jongste heb ik toevallig een Rodi fix airprotect besteld, dit is de laatste versie en die heeft ook ISOfix sloten. Ik las ergens in het engelstalige gedeelte dat iemand die al in de model S in gebruik heeft
 
Hoe hebben jullie dit opgelost? (Voor degene die kinderen hebben dan):)

Gaat om een stoelje voor een kind vanaf 4 jaar.

Door niet zo’n lompe klont plastic met rigide riempjes te installeren, maar zitverhogers in combinatie met de standaard gordels op de achterbank. Net zo EU-goedgekeurd als een Maxi Cosi, vanaf het moment dat de kleine meer dan 15 kg weegt.
 
  • Like
Reactions: MTK_NL and questa
Door niet zo’n lompe klont plastic met rigide riempjes te installeren, maar zitverhogers in combinatie met de standaard gordels op de achterbank. Net zo EU-goedgekeurd als een Maxi Cosi, vanaf het moment dat de kleine meer dan 15 kg weegt.
Is niet waar gaat om de lengte niet het gewicht! Zoek maar op. Een zitverhoger mag alleen gebruikt worden wanneer je het kind niet altijd vervoerd.

Maargoed als stoel hebben wij de iso fix stoelen deze passen wel en zijn iets smaller dan de maxi cosi stoelen. Merk Römer deze passen wel.
 

  • De rugleuning is erg belangrijk omdat deze vaak zijdelingse protectie biedt voor hoofd en romp en voorzien is van een gordelgeleider die de schoudergordel goed op het lichaam positioneert. Gebruik van een zitverhoger zonder rugleuning raden we om deze reden af.


Ik heb zelf 3 kinderzitjes achterin en dat zijn zitverhogers met rugleuning. Ik had het liefst ze vastgezet op isofix, maar dat kan nu eenmaal niet met 3 stoeltjes.

Ze zitten los en ook van de rugleuning af. Dat maakt denk ik niet zo uit, maar fraai is anders.

De Maxi Cosi Rodi past prima met isofix, je moet ‘m ff goed aanduwen. Maar ook daar ruimte inderdaad, je kunt er voor je gevoel eea opvullen met iets, maar de stoel is imo sterk genoeg.

Volgende keer een Model X voor mij :)
 

  • De rugleuning is erg belangrijk omdat deze vaak zijdelingse protectie biedt voor hoofd en romp en voorzien is van een gordelgeleider die de schoudergordel goed op het lichaam positioneert. Gebruik van een zitverhoger zonder rugleuning raden we om deze reden af.


Ik heb zelf 3 kinderzitjes achterin en dat zijn zitverhogers met rugleuning. Ik had het liefst ze vastgezet op isofix, maar dat kan nu eenmaal niet met 3 stoeltjes.

Ze zitten los en ook van de rugleuning af. Dat maakt denk ik niet zo uit, maar fraai is anders.

De Maxi Cosi Rodi past prima met isofix, je moet ‘m ff goed aanduwen. Maar ook daar ruimte inderdaad, je kunt er voor je gevoel eea opvullen met iets, maar de stoel is imo sterk genoeg.

Volgende keer een Model X voor mij :)

Wij hebben de Maxicosi RodiFix. Idd last van de hoofdsteunen.

Maar zit wel mooi vast aan de isofix. Achter de stoel heb ik een dik kleed opgerold geplaatst, daarna de stoel goed aanduwen en zit de isofix mooi vast en stoel stabiel tegen de rugleuning aan. Tevens zit onze dochter dan ook niet overdreven rechtop. Dat laatste is ook belangrijk zeker bij lange trips.

Ik vind het fijn dat kids de extra zijbescherming bij het hoofd en lichaam hebben. Daarom gebruik ik liever een stoeltje tov een zitverhoger.
 
Beide gebruikt (zitverhogers in de Model S, stoeltjes in andere auto’s). Bijkomend voordeel van stoeltjes vond ik dat de kids vanuit een stoeltje meer zien en gemakkelijker in slaap vallen.
Michel, of anderen...., welke zitverhoger gebruik je? (heb je gebruikt).
Ik krijg nu namelijk klachten van de achterbank dat het niet lekker zit.

De zit van de S is vrij diep en een kuipje en waar voorheen mijn zitverhoger keurig tot het einde van de achterbank ging en de benen lekker konden "hangen", is deze nu iets te kort. Gevolg de benen zitten met een hoek van 135 graden over de rand heen te zweven. Kan mij er iets bij voorstellen dat dit niet ontspannen zit. :)
 
Michel, of anderen...., welke zitverhoger gebruik je? (heb je gebruikt).
Ik krijg nu namelijk klachten van de achterbank dat het niet lekker zit.

De zit van de S is vrij diep en een kuipje en waar voorheen mijn zitverhoger keurig tot het einde van de achterbank ging en de benen lekker konden "hangen", is deze nu iets te kort. Gevolg de benen zitten met een hoek van 135 graden over de rand heen te zweven. Kan mij er iets bij voorstellen dat dit niet ontspannen zit. :)

Geen idee welk merk. Ik kocht er twee voor 10 euro per stuk in een Portugese groothandel. Ze leken op het model van bijgevoegde foto: een kunststof gietvorm met een hoes eromheen.

Ik weet niet of jouw achterbank dezelfde vorm heeft als die in mijn classic S. Mijn irritatie met dit model zitverhoger is dat de vorm van de achterbank ertoe leidt dat de zitverhogers ofwel op een verdikking staan en dan een beetje naar het midden hellen, ofwel goed in de ‘zitkuil’ van de bank vallen maar daarmee ook de gordelvergrendeling bedekken. Waardoor je dat ding bij vertrek en aankomst met kind en al richting het portier moet kantelen om de gordel te kunnen vergrendelen of ontgrendelen.
 

Attachments

  • 65B30F62-FF54-4DC5-9C6B-50EAB554F9E3.png
    65B30F62-FF54-4DC5-9C6B-50EAB554F9E3.png
    235.2 KB · Views: 175
  • Like
Reactions: Phofstee
persoonlijk ben ik niet zo voor verlengers... dan maar iets meer geprut op de achterbank...

Dank @michelh ik ga eens stoeien met wat vergelijkbare zitjes! Als ik de plaatjes mag geloven heb ik iets meer een kuipje op de buitenste twee stoelen. Dat zou volgens mij niet zo veel uit moeten maken voor de lengte.