Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kinderstoel past niet! :(

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, helaas in geen stoeltje. We hebben een soort van verhoogje gevonden waar ze op kan zitten, maar ideaal is het allemaal niet, zeker omdat de twee kinderstoeltjes wat naar buiten knikken waardoor ze, als ze op het verhoogje zit, nog minder ruimte heeft.
Maar 3 stoeltjes op een rij krijgen, èn dan nog de gordels kunnen vastmaken, lijkt me quasi onmogelijk in een S.
Trouwens: als je in een S de ene achterzetel platlegt, kan de middelste passagier ook niet meer de gordel vastmaken...
 
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen omtrent een booster seat specifiek voor de Tesla.
Ik heb vandaag al een 3D computer model van een Model 3 geregeld zodat we de vorm van de achterbank hebben. Daarnaast gaan we waarschijnlijk nog een scan maken van mijn Model S.
Ik hoop dat ik volgende week onze industrial designer een aantal schetsen kan laten maken van een mooi ontwerp.

More to follow
Hmmm like of informative moeilijke keuze qua beoordeling van deze post
 
Ik heb ditzelfde problem gehad, maar sinds afgelopen weekend bij baby-dump de kleinste booster seat gehaald (10 euro, vanaf 15 kg) voor de middelste stoel en nu past het een stuk beter! Nog steeds is t een beetje wringen, maar een heel stuk minder dan met de eerdere (Römer) booster die ik had. En voor 10 euro ook niet een aanslag op het budget :)
 
Weet niet of het gaat passen, maar de absolute nummer 1 qua veiligheid is de BeSafe Izi Plus X1. Heb voor onze dochters de oudere varianten gehad en dat spul is gebouwd als een tank (en weegt dito). Ik adviseer met klem om ze zo lang mogelijk "rear facing" te doen. Is een factor 5 veiliger dan "forward facing". Onze meiden zaten t/m 5 jaar oud achterstevoren, maar dat zijn niet de internationaal befaamde hollandse superbabies.
Laat je vooral niet leiden door de adviezen in de winkel. De hoeveelheid onzin die ik door winkelmedewerkers heb horen verkondigen is schrikbarend. ANWB/ADAC testen waren 8 jaar geleden buitengewoon slecht. Of dat verbeterd is weet ik niet, maar een test waarbij het gemak van plaatsen (eenmalige handeling) even zwaar meeweegt als de veiligheid kan ik niet serieus nemen. Nekbelasting werd destijds in ieder geval ook niet meegenomen terwijl dat juist het zwakke punt is in die leeftijdscategorie. Over deze materie en de zwakten in de ANWB/ADAC testen is meer te vinden in dit rapport.
Soms kan het lonen om dit soort stoelen (Scandinavische modellen) in Zweden (goedkope Kroon) of de UK te bestellen.