TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Kinderzitjes schuin en gordel moeilijk bereikbaar

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by maartendeblock, May 13, 2017.

1. maartendeblock

Hallo,

Ik heb mijn Model S nu al een eindje en krijg 1 probleem niet goed opgelost.

De kinderzitjes staan schuin omdat er een schuine rand aan de zijkanten van de zetel zit. Hierdoor is de gordel ook heel moeilijk bereikbaar.

Iemand hier een goede oplossing voor gevonden?

2. Glitch

Glitch Member

Ik heb daarvoor een gordel verlenger gebruikt kost 15 euro en lost het probleem op. Volgens tesla mag het niet maar dan had Elon maar beter na moeten denken over zijn "family" auto.

3. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik denk dat de enige reden waarom het niet zou mogen is dat je niet meer weet wanneer de kinderen de gordel losmaken.

4. herb_k

herb_k Member

Of isofix stoeltjes gebruiken.... die zijn er voor.

5. HWS

HWS Supporting Member

Als ik zie hoe hoog je de rugleuning hebt staan denk ik dat je kind groot genoeg is om alleen de zitverhoger te gebruiken.

6. Glitch

Glitch Member

Die heb ik al echter hebben kinderstoelen niet hun eigen gordel dus heb je nog steeds die gordel verlenger nodig.

7. Glitch

Glitch Member

Zit verhoger mag alleen bij sporadisch gebruik kinderen tot 135 cm moeten altijd in een stoel bij hun ouders bij familie vrienden etc mogen ze wel even op een verhoger.

8. HWS

HWS Supporting Member

Heb je een linkje naar deze regelgeving? Was mij niet bekend.

9. JeeEs

JeeEs Member

Ik heb inderdaad ook twee gordelverlengers. Volgens mij "mag" het niet, omdat veiligheidstests zonder verlengers worden uitgevoerd en niet dezelfde garanties gegeven kunnen worden bij gebruik met verlengers.

Maar het werkt bij mij al drie jaar prima. Enige puntje is dat door de hoofdsteunen van de achterbank, de kinderstoeltjes in een vrij actieve 'upright' positie staan...

10. Glitch

Glitch Member

Ik hanteer de ANWB richtlijnen: Vervoer van kinderen Nederland - ANWB

Een zitverhoger is geen kinderveiligsysteem.

• Helpful x 1
  11. nico180

nico180 Serge

is niet gewoon het belangrijkste dat het bovenste baan van de gordel goed geplaats is, dus niet op nek hoogte maar schuin over de buik en over schouder

12. PeDuvelt

PeDuvelt Member

Dit beeld doet mij denken aan:

IMG_8742.JPG

Maar als jij passende zitverhogers nodig hebt voor de MS, ik heb er nog 2 liggen die nog geen jaar gebruikt zijn en mag jij gratis komen afhalen!

13. basvk

basvk Active Member

Ander zitje aanschaffen: wij hebben een Britax Römer Kid II (kwam als beste uit de anwb autostoeltjes test en kost maar ±100 euro) en die past gewoon netjes op de achterbank zonder extra maatregelen (met 2 maxicosi's ernaast ook nog).

Share This Page