Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Klapperend" geluid bij optrekken MS - heeft iedereen dit?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag allen,

Inmiddels bijna een jaar lang trotse bezitter van een MS die tot op heden weinig te klagen heeft gehad.

Nu is er toch een kleine irritatie die mij eigenlijk al enkele maanden aan het storen is, maar ik tot op heden in mijn hoofd heb goedgepraat; namelijk een klapperend geluid in de voortrein bij steviger optrekken en met de vering in standje "High".

Is dit bij iedere MS het geval? Zo nee, is dit probleem wel te verhelpen (Ik weet dat het probleem zich ook voordoet in de MX, maar dat hier weinig aan gedaan kan worden).

Mocht er dus ervaring zijn (goede en slechte) dan hoor ik dat graag.

Bedankt
 
Ja, alle S'sen en X'sen lijken dit probleem in min of meerdere mate te hebben. Hoe lager de schokbrekers worden ingesteld, hoe minder last. Huidige actie is het vervangen van draagarmen onder garantie door Tesla....maar het probleem komt daarna naar verluid, altijd terug. Bij de een vlotter dan bij de ander.

Tesla zou werken aan een permanente fix is aan meerdere forumleden verteld. Maar er is nog geen definitieve opleverdatum van de oplossing bekend.
 
Ja, alle S'sen en X'sen lijken dit probleem in min of meerdere mate te hebben. Hoe lager de schokbrekers worden ingesteld, hoe minder last. Huidige actie is het vervangen van draagarmen onder garantie door Tesla....maar het probleem komt daarna naar verluid, altijd terug. Bij de een vlotter dan bij de ander.

Tesla zou werken aan een permanente fix is aan meerdere forumleden verteld. Maar er is nog geen definitieve opleverdatum van de oplossing bekend.
Nee, niet alle Tesla's hebben dit.
Mijn achterwiel aangedreven versie heeft dit gedoe niet, en niet nodig ook :)
 
  • Like
Reactions: Defiant
Mooi om te lezen over deze correlatie ;)

Ik ga het wel aangeven, dan kan ik er later op terugvallen als er een 'permanente fix is gevonden'
Gewoon ook een paar kratten met lege flessen in je trunk zetten.
Als je de oorzaak van lawaai kent wordt het acceptabeler. Prof. Scherder heeft daar wel een passende verklaring voor ;)
 
Ja, alle S'sen en X'sen lijken dit probleem in min of meerdere mate te hebben. Hoe lager de schokbrekers worden ingesteld, hoe minder last. Huidige actie is het vervangen van draagarmen onder garantie door Tesla....maar het probleem komt daarna naar verluid, altijd terug. Bij de een vlotter dan bij de ander.

Tesla zou werken aan een permanente fix is aan meerdere forumleden verteld. Maar er is nog geen definitieve opleverdatum van de oplossing bekend.
Draagarmen worden niet vervangen voor dit probleem maar de HalfShaft. De draagarmen worden vooral vervangen als het onderstel piept en kreunt. Met beide ondertussen bekend
 
Mijn MX heeft het heel erg. Ik rij eigenlijk altijd in Low modus, want anders is het niet te doen. Het begon met een brommend geluid maar heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een metaal-achtig schrapend geluid. Zeer onaangenaam.

Zorgt er in ieder geval wel voor dat ik me enorm inhou bij acceleraties want soms gaan de rillingen over je rug van het geluid...
 
Bij mijn nieuwe X heb ik hetzelfde issue (krakend geluid). In low heb ik er de minste last van (als in kan ik harder optrekken zonder het te horen). Voornamelijk dus neus uitslag, maar als er mensen achterin zitten hoor je het ook bij de achterwielen.. ik dacht het is nieuwigheid en er moeten wat rubbers soepeler worden. Zal er als ik langs SC moet eens naar vragen.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Wow dat klinkt toch al een stuk serieuzer! Wel al gemeld?

Ja, hij is al terug geweest voor service. Toen was het even beter, maar na 500km kwam het brommen weer terug en dat is nu dus het schrapende geluid geworden. Alleen bij acceleraties en voornamelijk wanneer de auto nog koud is. Vorige week is mobiele service voor een ander issue langsgeweest en die gaf aan dat uitlijning van de motor en speling op de draagarmen de oorzaak is.

Er staan nog wat andere reparaties gepland voor mijn auto waarvoor nog onderdelen binnen moeten kopen; dit wordt dan ook gelijk meegenkmen. In de tussentijd is me verteld dat het geen kwaad kan en ik gewoon door kan rijden maar prettig is het niet. Gewoon rijden en op snelheid blijven is er niets aan de hand, maar iedere acceleratie moet echt rustig want anders maakt het een vreselijk geluid.
 
Waarschijnlijk bij parkeergarages en drempels om meer ruimte te hebben om niet de bodem te beschadigen en de oprit thuis om iets makkelijker uit te stappen? Zo is het bij mij in ieder geval.

Ik heb tegenwoordig de luchtvering zo staan om altijd LOW te rijden anders rijd je heel de bebouwde kom op High of Extra High en dat rijd ook niet prettig.