Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Klapperend" geluid bij optrekken MS - heeft iedereen dit?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zou dat dan moeten werken? Koude elektromotor? Koude overbrenging? Kan mij niet voorstellen dat die onderdelen meer vibrate veroorzaken bij lagere temperatuur.
Ik ook niet. Maar wat het dan wel is??? Ik las ergens dat het software-matig is op te lossen, kan het alleen niet meer vinden.
Zal het eens proberen zonder ‘range mode’ aan.
 
Ik heb dit ook, zou het ook als vibreren/trillen kunnen omschrijven. Volgens mij zijn er veel video's van online, o.a. ook van TeslaBjorn.
Tesla vroeg of het minder is als je suspension laag zet en erger als je suspension hoog zet, hieruit concludeerden ze dat het een bekend probleem is waarvoor nog geen permanente oplossing. Ze wilden vervanging op dit moment ook liever niet doen, pas bij een definitieve oplossing. Maar dat dit een algemeen en gekend probleem is geworden lijkt wel duidelijk aan de reactie van Tesla.

In de Rattle noise from Suspension thread (Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)) wordt dit ook nog wel eens door elkaar gehaald, maar zijn toch echt verschillende problemen. En ik heb ze allebei.. :-(
 
Is voornamelijk een X probleem. Probleem is hoek van de overbrenging. Op low staan de Assen bijna in een rechte lijn. In normal of high komt er grotere hoek in de Assen waardoor deze gaan trillen.
En als ik het goed begrijp zorgt het grote momentum op de achteras voor het achterwaarts kantelen van het chassis waardoor de de hoek van de assen in de voortrein nog groter wordt.
Zou je dat softwarematig kunnen oplossen door de maximale power een fractie van een seconde eerder op de vooras te zetten dan de achteras?
 
In mijn achterwiel aangedreven S hoor ik ook wel eens geklapper en gerinkel. Er lijkt een lineair verband met het aantal statiegeldkratjes dat ik in de frunk heb geplaatst.

Wacht eens even, hoorde ik nu weer geklapper?
 

Attachments

  • 075FFC04-4064-4B33-9A5C-E81F6A963B9F.jpeg
    075FFC04-4064-4B33-9A5C-E81F6A963B9F.jpeg
    551.6 KB · Views: 121
Hier hetzelfde 'klapperende' geluid bij hard optrekken bij koude.

Ik heb hier enkel last van als ik 's morgens wegrij. Als de Tesla ' warm' is gedraaid is het geluid weg. Ook tevens enkel bij stevig optrekken. Hierop Tesla Den Haag gebeld. Zonder dat ik überhaupt langs hoefde te komen, gaf de medewerker direct aan nieuwe aandrijfassen te bestellen gezien het een ' bekend' probleem is.
 
Last edited:
Ben langs geweest, de luchtvering was niet goed gekalibreerd, hebben ze opnieuw gedaan en hij rijd een stuk soepeler nu, geen trillingen of geratel meer. Echt een wereld van verschil tijdens optrekken.

Ze hebben wel de auto in LOW op ALWAYS gezet, weet nog niet of ik daar zo'n fan van ben, (zette hem zelf altijd op NORMAL en vanaf 140 in LOW) vind het wel mooi maar bij de S destijds zorgde in LOW rijden voor banden die scheef afsleten, even aankijken.

Mocht het nu terugkomen ga ik uiteraard weer langs en zal ik de suggestie van de vernieuwde aandrijfassen etc eens laten vallen. Het probleem was ze in ieder geval wel bekend.
 
Ik loop mij ondertussen ook 2 jaar te ergeren aan het geluid. Vorig jaar zijn de drijfassen vervangen, binnenkort worden weer de assen vervangen.
Probleem is nu alleen met de laatste firmware update dat de luchtvering bij instappen elke keer naar standaard gaat, waardoor het geluid hoorbaar is. Dus ik kan hem nu niet meer op low laten.

Ik heb de auto al naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar geen veranderingen.

Zijn er meer mensen met het laatst genoemde probleem?
 
Vandaag contact opgenomen met het Tesla Service punt over een klapperend geluid aan de voorkant van mijn Model S (75D) bij het flink optrekken.

Mijn Model S is pas 3,5 maanden oud en heeft 4xxxx km op de teller staan..

Momenteel is er nog geen definitieve oplossing want het blijkt een ontwerpfout te zijn. Het is volgens de Tesla Service medewerker niet ernstig/schakelijk voor de auto. Het advies was om een service afspraak in te plannen voor een check van de ophanging/aandrijving.

Of ze aan een definitieve oplossing aan het werken zijn is nog onbekend volgens de Tesla Service medewerker. Ben benieuwd.. als ik meer weet zal ik het hier posten.
 
Yep, ik heb ook hetzelfde probleem bij mijn MS 2018.

Toen ik begin december 2018 voor een ander issue naar het service center ging vertelden me ze ook dat dit een gekend probleem is waar ze niet echt een oplossing voor hebben, behalve de betreffende onderdelen vervangen. Ze gingen de onderdelen bestellen en me contacteren eens ze binnen waren, maar "dat kon een tijdje duren want bepaalde onderdelen zijn moeilijk voorhanden". Het kon evenwel geen kwaad, zeiden ze.

4 maanden later, nog altijd aan het wachten. Geratel is er nog steeds.
 
Ik heb in April een afspraak staan voor deze reparatie. Onderdelen zijn binnen... Misschien beter om nog iets uit te stellen tot ze een meer definitieve oplossing hebben.. Aan de andere kant de vakantie periode in met dit opgelost is ook wat waard.. Nog even bedenken. We wachten ook nog op de definitieve oplossing van scherm met gele rand..