Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kleine waarschuwing: Baby's inladen & Sentry mode

This site may earn commission on affiliate links.
Het ligt ongetwijfeld aan mij en kan er derhalve op zowel de search als uberhaupt online weinig over vinden, maar om toch even mijn eigen (en voor de baby) kleine traumatische ervaring én de bijbehorende learn te delen; kijk bij het inladen van de auto uit dat de auto niet lockt met de baby er al in en sentry mode aan, want deze gaat dan af met enorm veel lawaai en keiharde muziek (zal niet goed zijn voor z'n oortjes). Dit zal ook voor bijv. hondeneigenaars gelden die even naar buiten lopen en in tussentijd de auto niet op dog-mode zetten voor die ene minuut.

Achtergrond: Vaak als we ergens naar toe gaan is het een hoop in- en uitgelaad met kinderwagen, luiertas, eigen spul, etc. Je loopt zo 4x op en neer naar de auto met je telefoon in je broekzak. Soms staat de auto op een plek waar Sentry mode automatisch aangaat (bijv. als je op bezoek bent). Laad je dan baby-lief in in z'n maxicosi en moet je toch nog even iets anders uit het huis pakken en gooi je de deur van de auto dicht en loop je weg, dan gaat de auto automatisch in lock-stand en schakelt sentry-mode in. Vervolgens detecteren de interieursensoren dat er iets (baby) beweegt en gaat sentrymode af. Gevolg: hard piepende auto en keiharde rockmuziek die op volle geluidssterkte in het interieur afspeelt en een baby die een half uur lang niet troostbaar is, en ik durf over gehoorschade niet eens na te denken.

Nou kijk ik wel uit en zorg ik ervoor dat de baby altijd als laatste naar binnen gaat. Ben ik nou de enige idioot met baby (of kind/partner/hond/kat/schildpad) die dit ooit is overkomen hier, of..? :oops:
 
Mij niet overkomen want ik gebruik Sentry mode eigenlijk niet, behalve wanneer ik dat handmatig eenmalig enable in de Tesla-app.

Wat je kunt doen is de feature "auto close / lock" (oid) uitzetten, je moet dus wel voortaan zelf je deuren locken met je keyfob of Tesla-app, maar dan zal de situatie die je schetst zich niet meer onverhoopt voordoen.
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Het ligt ongetwijfeld aan mij en kan er derhalve op zowel de search als uberhaupt online weinig over vinden, maar om toch even mijn eigen (en voor de baby) kleine traumatische ervaring én de bijbehorende learn te delen; kijk bij het inladen van de auto uit dat de auto niet lockt met de baby er al in en sentry mode aan, want deze gaat dan af met enorm veel lawaai en keiharde muziek (zal niet goed zijn voor z'n oortjes). Dit zal ook voor bijv. hondeneigenaars gelden die even naar buiten lopen en in tussentijd de auto niet op dog-mode zetten voor die ene minuut.

Achtergrond: Vaak als we ergens naar toe gaan is het een hoop in- en uitgelaad met kinderwagen, luiertas, eigen spul, etc. Je loopt zo 4x op en neer naar de auto met je telefoon in je broekzak. Soms staat de auto op een plek waar Sentry mode automatisch aangaat (bijv. als je op bezoek bent). Laad je dan baby-lief in in z'n maxicosi en moet je toch nog even iets anders uit het huis pakken en gooi je de deur van de auto dicht en loop je weg, dan gaat de auto automatisch in lock-stand en schakelt sentry-mode in. Vervolgens detecteren de interieursensoren dat er iets (baby) beweegt en gaat sentrymode af. Gevolg: hard piepende auto en keiharde rockmuziek die op volle geluidssterkte in het interieur afspeelt en een baby die een half uur lang niet troostbaar is, en ik durf over gehoorschade niet eens na te denken.

Nou kijk ik wel uit en zorg ik ervoor dat de baby altijd als laatste naar binnen gaat. Ben ik nou de enige idioot met baby (of kind/partner/hond/kat/schildpad) die dit ooit is overkomen hier, of..? :oops:

Er moet echt een babymode komen voor zoiets
 
Ik laat gewoon een deur open. Is toch niet zoveel nieuws dit? Mijn vorige auto had ook een interieursensor. Een hond of kind in de auto die automatisch afsluit zorgt ook voor het afgaan van het alarm.
 
Nee alleen icm alarm herken ik dit, wat normaal is voor alle auto's met interieur sensor.
Sentry zet ik handmatig aan en mijn kinderen en vrouw stappen de auto gewoon in, ik druk de achterklep open en de hond gaat erin in een MS.
Sentry is al disable dan omdat de deur open gegaan is.

Maar de oplossing is simpel sentry handmatig aan zetten en uitzetten als je er last van heb. Dan je kind erin laden.
Ja jammer van je automatische functie maar met kinderen maak je wel vaker een concessie, wen daar alvast maar aan.
Als ze uit huis zijn kan je los gaan met alle kind onvriendelijke dingen in het leven.
 
  • Funny
Reactions: jordy5 and Unit106
Maar de oplossing is simpel sentry handmatig aan zetten en uitzetten als je er last van heb. Dan je kind erin laden.
Ja jammer van je automatische functie maar met kinderen maak je wel vaker een concessie, wen daar alvast maar aan.
Als ze uit huis zijn kan je los gaan met alle kind onvriendelijke dingen in het leven.

Haha, ja, zit er inderdaad aan te denken om deze dan maar standaard uit te zetten. Dat deze automatisch aangaat is op papier heel handig. Maar heel af en toe dus niet

PS mijn post was niet zozeer bedoeld om een praktische oplossing te krijgen, want daar zijn er meerdere van, inclusief gewoon als laatste je kind inladen of niet van de auto weg te lopen, maar meer als een reminder/kleine waarschuwing voor (non) future lotgenoten, en was benieuwd of ik de enige was want lees er niks over op Reddit/de forums. Toch bedankt voor je input uiteraard :)
 
  • Like
Reactions: Armandus
Mijn vrouw had gisteren een andere ervaring, beetje off topic maar wel een baby. Ze zette ons zoontje in de MaxiCosi en zodra ze zijn deur dicht deed ging de auto op slot. Ze had haar mobiel in haar handen en was uitgelogd. We hebben geen keyfob en de keycard lag al in de auto... Uiteindelijk belde ze mij, ik open de app en bam ook uitgelegd met melding dat auto met mijn VIN niet in mijn account zit... Wat? Gelukkig kon ik opnieuw inloggen en de deuren op afstand openen. Maar, wat als ze in een parkeergarage had gestaan?

Bij de meeste zal dit niet snel voorkomen. Wat hier fout ging is dat de Model 3 mijn vrouw haar mobiel bijna nooit ziet. Ze komt aanlopen met ons zoontje en de auto gaat niet open. Ze moet haar mobiel ontgrendelen en soms zelfs de Tesla app openen. Op het moment dat ze hem opende, werkte de bluetooth sleutel en kon ze het portier openen. Een seconde later communiceerde de app met Tesla en werd ze om onbekende reden uitgelogd, ik vermoed een storing gezien ik dus hetzelfde had. Op het moment dat je uitgelogd wordt is ook je Bluetooth sleutel koppeling weg. Daarom dacht de auto dat mijn vrouw was weggelopen en ging hij meteen op slot toen het portier gesloten werd...

Les 1. Keycard op zak houden
Les 2. Uitzoeken waarom bluetooth sleutel continu niet werkt. Als ze de app niet had geopend was ze ook niet uitgelogd en was de Bluetooth sleutel blijven werken.
Les 3. Het wachtwoord van de app staat in haar LastPass, maar dat was ze vergeten. Echter had ze ergens onder de grond nooit in kunnen loggen.

Lache zo'n auto!
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Les 1. Keycard op zak houden
Les 2. Uitzoeken waarom bluetooth sleutel continu niet werkt. Als ze de app niet had geopend was ze ook niet uitgelogd en was de Bluetooth sleutel blijven werken.
Les 3. Het wachtwoord van de app staat in haar LastPass, maar dat was ze vergeten. Echter had ze ergens onder de grond nooit in kunnen loggen.

Lache zo'n auto!

Volgens mij moet je een probleem bij de bron aanpakken.
 
Ik laat altijd een deur half in het slot als er mensen/baby’s achterblijven en ik even wegloop. Dan blijft the HVAC aan en gaat niets op slot.

Zou mooi zijn als ze iets kunnen bedenken dat hij _niet_ op slot gaat omdat er nog mensen in zitten - volgens mij is dat nu al zo met de passagiersstoel.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Vlaaiman and SeBsZ