Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Klepje dakdragers Tesla model S kapot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dakdragers voor mij MS 2013 gekocht maar bij het monteren zijn de klepjes die normaal het gat afdichten gebroken. Het zijn plastic armpjes die naar binnen en buitenvouwen om het gat af te dekken. Heeft iemand een idee hoe je die kan vervangen en waar je dat eventueel kan kopen en eventueel zelf kan vervangen?

Grt
Taco
 
Voor 18€ zou ik zelf niet prutsen.
6EB24446-EAE0-496B-BD31-25CF63D9704D.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Breken gemakkelijk. Was mijn derde (enige buiten garantie). Ondertussen denk ik dat ik de truc beet heb.
Er zit een soort veermechanisme onder dat ze naar boven duwt. Je moet ze eerst goed naar beneden drukken vooraleer je begint de draaien. Dan draaien ze mooi onder de rest van het dak. Anders haperen ze aan het dak en en als je dan probeert verder te draaien, breken ze onderaan af aan het scharnierpunt.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt

Je kan hem bestellen bij Tesla, part nummer staat aan de binnenkant van het klepje, ze zijn alle vier hetzelfde.

Netherlands_Parts @tesla.com

Vervangen kan met wat gepriegel vanaf buitenaf.
Had een mail gestuurd maar bleek dat je hem alleen als dealer of schadebedrijf daar kan bestellen maar dat je wel een mail naar [email protected] kan sturen. Dank alsnog!
 
  • Informative
Reactions: Gtech