Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

kleuren op scherm flikkeren

This site may earn commission on affiliate links.
In zowel de achtercamera als bij bijvoorbeeld youtube flikkert het scherm bij bepaalde kleuren. Roze/lilla en lichtblauw doen dit het ergst. Het lijkt alsof de intensiteit van deze kleuren varieert.

Het was altijd al maar dacht dat het gewoon een software-bug was. Nu het juist erger wordt, twijfel ik of het een stekkertje is die los zit. Heeft iemand anders dit ook?
 
In zowel de achtercamera als bij bijvoorbeeld youtube flikkert het scherm bij bepaalde kleuren. Roze/lilla en lichtblauw doen dit het ergst. Het lijkt alsof de intensiteit van deze kleuren varieert.

Het was altijd al maar dacht dat het gewoon een software-bug was. Nu het juist erger wordt, twijfel ik of het een stekkertje is die los zit. Heeft iemand anders dit ook?

Ik heb dit ook (gehad), dacht dat er wat met mijn scherm aan de hand was, maar het is een softwarematig/driver iets.
Probeer maar eens na een reboot direct in youtube een filmpje te kijken waarbij het overduidelijk was, net na reboot is het weg ... en later (kan minuten zijn maar ook dagen) is komt het soms weer terug.

In de achteruitrij camera is het met name dat je paarse flitsjes ziet op bv witte lijnen op de weg.
Is echt geen stekkertje los dus ;)
 
Het flikkeren van de achteruitrijcamera herken ik wel. Ik heb een Philips HUE op mijn pad staan en als ik achteruit het pad op rijd staat de lamp vrolijk in alle kleuren te flikkeren.
Heeft denk ik te maken met de refresh rate van de camera en de frequentie waarmee de kleuren leds van de lamp worden aangestuurd.
 
Ik heb dit ook (gehad), dacht dat er wat met mijn scherm aan de hand was, maar het is een softwarematig/driver iets.
Probeer maar eens na een reboot direct in youtube een filmpje te kijken waarbij het overduidelijk was, net na reboot is het weg ... en later (kan minuten zijn maar ook dagen) is komt het soms weer terug.

In de achteruitrij camera is het met name dat je paarse flitsjes ziet op bv witte lijnen op de weg.
Is echt geen stekkertje los dus ;)

Ok, ik ga dit uitproberen. Als dit zo is, kan ik nog geen logische verklaring vinden. Misschien worden verschillende "image formats" gebruikt in de camera en youtube, en is de transformatie erg slordig geprogrammeerd? Ze gebruiken OpenGL, als ik https://www.tesla.com/nl_NL/careers/job/rendering-engineersoftwareinfotainment-35180?redirect=no zo lees, maar heb zelf nog nooit zo'n bug gemaakt en weet dus ook niet 123 hoe het ze is gelukt...
 
Het flikkeren van de achteruitrijcamera herken ik wel. Ik heb een Philips HUE op mijn pad staan en als ik achteruit het pad op rijd staat de lamp vrolijk in alle kleuren te flikkeren.
Heeft denk ik te maken met de refresh rate van de camera en de frequentie waarmee de kleuren leds van de lamp worden aangestuurd.

Omdat het zowel bij de camera als youtube is, is het of twee problemen die dezelfde uitwerking hebben of 1 probleem. Kun je ook doen wat joverdijk uitlegt, en kijken of direct na het opnieuw opstarten het garagepad even geen kleurenshow is?
 
Omdat het zowel bij de camera als youtube is, is het of twee problemen die dezelfde uitwerking hebben of 1 probleem. Kun je ook doen wat joverdijk uitlegt, en kijken of direct na het opnieuw opstarten het garagepad even geen kleurenshow is?

Ik weet niet helemaal zeker of het hetzelfde issue is. Eigenlijk niet opgelet of de acheruitrij-camera 'geeft paarse distortion op witte lijnen/vlakken' ook opgelost is met een reset, ik had het met name over Youtube. Je kan beste met zelfde content op dezelfde tijdcodes checken/vergelijken.

Ik denk dat het een soort videodriver mode is, want in de menu/UI is het allemaal superstrak, het is echt bij video (bepaalde codecs?) en dus alleen op bepaalde momenten, en na een reboot is het weer even weg.

Moet wel zeggen dat het bijna een jaar geleden is dat ik er toen aandacht aan heb besteed hoor, ik kijk echt NOOIT video in de auto eigenlijk....
 
Herstart hielp inderdaad voor youtube. Nu wachten tot het donker is voor de camera.

Leen wat jonge kinderen van familie of vrienden, en je weet Youtube snel te vinden. Of anders kijk Zig & Sharko eens voor de lol.
 
Omdat het zowel bij de camera als youtube is, is het of twee problemen die dezelfde uitwerking hebben of 1 probleem. Kun je ook doen wat joverdijk uitlegt, en kijken of direct na het opnieuw opstarten het garagepad even geen kleurenshow is?
Ik heb net een reset gedaan en de lamp blijft vrolijk flikkeren in beeld.
Ik denk overigens dat er bij mij net iets anders aan de hand is. Bij mij flikkert niet het hele scherm maar alleen de lamp die in beeld is. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf heeft dat denk ik te maken met de refresh rate van de camera en de frequentie waarmee de leds van de lamp worden aangestuurd.