Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Klikken geluid - Relais?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MS uit 2018 maakt sinds 2 dagen in de avonduren een klikkend geluid bij het linker achterwiel. Het lijkt op het schakelen van een relais. Ik hoor klik-klik, dan een paar seconden niks en daarna weer klik-klik.
Als ik de auto ontgrendeld dat stopt het geklik.
Ik heb een power off gedaan en zelfs tijdens de power off hoor je het geluid.
Road assistance gebeld maar konden niks uit de logging halen.

Iemand dit al eens gehoord?
 
Ik heb dit zojuist. Al drie weken storing laadpoort. Staat vanavond de laadpoort voortdurend open en dicht te gaan. Sowieso ziek dat steeds als je parkeert die poort open staat. Gelukkig is het een bescheiden klepje. Je zou maar zo’n hooideur hebben zoals de M3! Mobiele service moest dit kalibreren. Komt gelukkig 2 september. Nu maar zolang aan de stekker want hier wordt je echt dol van. Na een nieuwe drive-train die lawaai maakt en voortdurend melding sleutelbatterij leeg begin ik het een beetje moe te worden. Leuk dat je nog garantie hebt. Maar over 19k km is dat voorbij. Wie komt dan mijn deurpanelen vastzetten? Ik heb €156.000,- voor dit apparaat betaald. Moet ik er midden in de nacht uit om de stekker er in te steken.
 
  • Funny
Reactions: slk-A4
Mijn MS uit 2018 maakt sinds 2 dagen in de avonduren een klikkend geluid bij het linker achterwiel. Het lijkt op het schakelen van een relais. Ik hoor klik-klik, dan een paar seconden niks en daarna weer klik-klik.
Als ik de auto ontgrendeld dat stopt het geklik.
Ik heb een power off gedaan en zelfs tijdens de power off hoor je het geluid.
Road assistance gebeld maar konden niks uit de logging halen.

Iemand dit al eens gehoord?

Misschien hoor je de contactors? Deze 'relay's' maken en verbreken de verbinding met de hoogspanningsaccu naar de rest van de auto en zijn vrij goed hoorbaar vanaf het linker achterwiel.

Vaak hoor je ze het 'tak tak' geluid maken zodra de auto unlocked, laadklepje open doet met de keyfob om te chargen of als de auto gewoon standby staat en beslist om de 12V accu bij te laden met zijn HV battery.

Als je twijfelt zou je er een filmpje van kunnen maken.