Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
Technieker van EVbox heeft deze week samen met mij de installatie van mijn EVBox bekeken. Installatie ergens deze zomer.
IK heb de indruk dat de meeste Nederlanders redelijk negatief zijn over deze EVBox, de Belgen wat positiever.

EVBox is de standaard laadpaal voor de leasemaatschappij, als er problemen mee zijn mogen zij die ook oplossen:)

heb EVBox gekregen van leaseplan, werkt perfect, geen paniek... geïnstalleerd door kennis (officiële elektricien)
 
Ik heb ook een evbox. Kan je in die kast aanpassen zodat dat hele aanmelden er tussenuit gaat? Zie niet in wat het abonnement toevoegt.
Verwacht dat dat wel moet gaan, andere charge controller erin en dan moet het lukken.

Ik heb mijn ene laadpaal zelf gebouwd en de andere is een EVbox die ik binnenkort ook om ga bouwen.

Zo'n charge controller kan je bijvoorbeeld gebruiken:

Smart EVSE | Open Source EV charging
 
Mijn EV-Box van Flow Charging heeft het ruim zeven jaar lang probleemloos gedaan, niet een keer hoeven resetten of wat dan ook.

Nu dan toch een probleem. Iemand een tip, bijvoorbeeld voor een goede reparateur omgeving Den Haag of een DIY?

Laadpaal geeft op twee van de drie fasen niet thuis.
 
Mijn EV-Box van Flow Charging heeft het ruim zeven jaar lang probleemloos gedaan, niet een keer hoeven resetten of wat dan ook.

Nu dan toch een probleem. Iemand een tip, bijvoorbeeld voor een goede reparateur omgeving Den Haag of een DIY?

Laadpaal geeft op twee van de drie fasen niet thuis.
Dat is raar, meestal schakelen alle fasen middels 1 relais. Nouja meten is weten, schroef 'm eens open en kijk of de zekeringen nog intact zijn om mee te beginnen. Je kunt ook een foto posten van de binnenkant.
 
Ik heb nu mijn 2e ev box via werk. 1e wat problemen gehad dat als ik de auto ontkoppelde zonder eerst pasje erlangs te halen dat ze laadpaal daarna crashte en via ev box zelf herstart moest worden elke keer. Nu geen last meer van.
Hi M3ik, ik heb hetzelfde probleem.. ik ben heel hard geïnteresseerd hoe je dit dan hebt opgelost? Groeten Hendrik
 
Dat is raar, meestal schakelen alle fasen middels 1 relais. Nouja meten is weten, schroef 'm eens open en kijk of de zekeringen nog intact zijn om mee te beginnen. Je kunt ook een foto posten van de binnenkant.
Ook de service desk raadde meermaals resetten aan. Netjes gedaan. Geen resultaat. Nu wel met leesbril gekeken: auto geeft wel aan dat op drie fasen is aangesloten, maar ook "Laden trager - geen stroom van bep. AC-fasen - Controleer energiebron en oplaadapparatuur".
Ik weet uit ervaring dat als een fase in de meterkast eruit klapt, dat de auto dan aangeeft op twee fasen te laden (en verder geen melding geeft, alleen een (2) in het bolletje in plaats van een (3)) dus ik ga ervan uit dat de paal ook driefasen is verbonden. Maar verder stopt het voor mij, ben gewoon niet technisch onderlegd en dus geneigd een reparateur te bellen.
Tips voor een DIY of een deskundige regio Haaglanden meer dan welkom! Dank voor de diverse reacties tot zover!