Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben nu 2,5 jaar een Tesla naar volle tevredenheid. Met de auto is eigenlijk nooit wat aan de hand (op kleine zaken na, die worden echter altijd met service opgelost en dit ook nog in een zeer korte tijd)

Het probleem echter zit hem in het LAADSTATION van EV-BOX. Dit is werkelijk een waardeloos stuk apparatuur. Ik raad ook iedereen die overweegt een EV-box te (gaan) kopen een ander te nemen. Immers als de EV-box (weer) dienst weigert sta je voor een auto met een lege accu en kun je dus niet weg!

Eerst hadden wij er een office-box pakket erbij genomen voor administratie, ook al geen succes want steeds weer (lees: iedere 2 maanden) werd er (zonder dat wij erom vroegen) een update/wijziging in geschoten. Dat leverde keer op keer problemen met het laden. Dus steeds weer kom je beneden en wil je vertrekken, blijkt je accu niet opgeladen te zijn...
Daar gaat je dagplanning!

Hierom het office pakket gestopt om dus geen updates meer te krijgen. Dat leek te werken, tot nu.
Er is (om een reden die niet bekend is) toch weer een update in de EV-box gezet en uiteraard is de Tesla niet opgeladen.
Denk je dit op te gaan lossen en zoek je een storing-telefoon nummer dat kom je bij EV-box bedrogen uit. Die bestaat dus niet.

ER IS VANUIT EV-BOX GEEN ENKELE SERVICE EN DE BOX WERKT NIET!

Er zullen best tevreden klanten zijn maar dit is mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar en ga de box dus ook vervangen door een andere. Eentje die wel werkt, en waarbij een storing dienst wordt aangeboden of ten minste een telefoon nummer voor technische ondersteuning.
 
Dus steeds weer kom je beneden en wil je vertrekken, blijkt je accu niet opgeladen te zijn...
Daar gaat je dagplanning
Haha (sorry), ik bespeur wat frustratie.
Met New Motion heb ik de afgelopen 2 jaar nooit een niet opgeladen accu gehad. Ook hebben ze een 24/7 telefoonnummer voor problemen. Met EV boxen wacht ik altijd even totdat ik echt zie dat de auto oplaad, want dat gaat bij mij regelmatig fout bij het starten van een sessie.
Toch schakel ik binnenkort over op een Tesla Charger (als ze eindelijk geleverd worden) die ik zelf ga managen om inderdaad alles zelf onder controle te hebben.
Succes met de keuze voor een nieuwe lader .....
 
Wij hebben nu 2,5 jaar een Tesla naar volle tevredenheid. Met de auto is eigenlijk nooit wat aan de hand (op kleine zaken na, die worden echter altijd met service opgelost en dit ook nog in een zeer korte tijd)

Het probleem echter zit hem in het LAADSTATION van EV-BOX. Dit is werkelijk een waardeloos stuk apparatuur. Ik raad ook iedereen die overweegt een EV-box te (gaan) kopen een ander te nemen. Immers als de EV-box (weer) dienst weigert sta je voor een auto met een lege accu en kun je dus niet weg!

Eerst hadden wij er een office-box pakket erbij genomen voor administratie, ook al geen succes want steeds weer (lees: iedere 2 maanden) werd er (zonder dat wij erom vroegen) een update/wijziging in geschoten. Dat leverde keer op keer problemen met het laden. Dus steeds weer kom je beneden en wil je vertrekken, blijkt je accu niet opgeladen te zijn...
Daar gaat je dagplanning!

Hierom het office pakket gestopt om dus geen updates meer te krijgen. Dat leek te werken, tot nu.
Er is (om een reden die niet bekend is) toch weer een update in de EV-box gezet en uiteraard is de Tesla niet opgeladen.
Denk je dit op te gaan lossen en zoek je een storing-telefoon nummer dat kom je bij EV-box bedrogen uit. Die bestaat dus niet.

ER IS VANUIT EV-BOX GEEN ENKELE SERVICE EN DE BOX WERKT NIET!

Er zullen best tevreden klanten zijn maar dit is mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar en ga de box dus ook vervangen door een andere. Eentje die wel werkt, en waarbij een storing dienst wordt aangeboden of ten minste een telefoon nummer voor technische ondersteuning.
Heel vervelend. Maar via de Tesla-app kun je toch zien of er geladen wordt?
 
Onzin, je moet er op kunnen vertrouwen dat de box laadt als de stekker er in zit. In 4,5 jaar is het bij mij nog nooit fout gegaan met laden, ik heb een Keba via de plugincompany.
Onzin? Ik praat het niet goed maar het is wel onnozel om er pas bij het vertrekken achter te komen dat er niet geladen is. Niet zo onzinnig reageren svp.:D
 
Is zeker niet uit te sluiten !
Punt is dat software-updates altijd een bron van mogelijke verstoringen zijn - ook bij de auto's zie je dat.. ineens werkte de stuurverwarming niet meer...
EV-box zou er goed aan doen te laten weten dat er een update klaar staat (dan kan je zelf kiezen) en tevens zorgen voor een fall-back. Zo maar opsturen is niet verstandig.
 
Wij hebben nu 2,5 jaar een Tesla naar volle tevredenheid. Met de auto is eigenlijk nooit wat aan de hand (op kleine zaken na, die worden echter altijd met service opgelost en dit ook nog in een zeer korte tijd)

Het probleem echter zit hem in het LAADSTATION van EV-BOX. Dit is werkelijk een waardeloos stuk apparatuur. Ik raad ook iedereen die overweegt een EV-box te (gaan) kopen een ander te nemen. Immers als de EV-box (weer) dienst weigert sta je voor een auto met een lege accu en kun je dus niet weg!

Eerst hadden wij er een office-box pakket erbij genomen voor administratie, ook al geen succes want steeds weer (lees: iedere 2 maanden) werd er (zonder dat wij erom vroegen) een update/wijziging in geschoten. Dat leverde keer op keer problemen met het laden. Dus steeds weer kom je beneden en wil je vertrekken, blijkt je accu niet opgeladen te zijn...
Daar gaat je dagplanning!

Hierom het office pakket gestopt om dus geen updates meer te krijgen. Dat leek te werken, tot nu.
Er is (om een reden die niet bekend is) toch weer een update in de EV-box gezet en uiteraard is de Tesla niet opgeladen.
Denk je dit op te gaan lossen en zoek je een storing-telefoon nummer dat kom je bij EV-box bedrogen uit. Die bestaat dus niet.

ER IS VANUIT EV-BOX GEEN ENKELE SERVICE EN DE BOX WERKT NIET!

Er zullen best tevreden klanten zijn maar dit is mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar en ga de box dus ook vervangen door een andere. Eentje die wel werkt, en waarbij een storing dienst wordt aangeboden of ten minste een telefoon nummer voor technische ondersteuning.

Erg vervelend voor je maar ik heb hele andere ervaringen met Ev-Box. Wat mij betreft helemaal prima; nog nooit problemen gehad met laden (ik heb er meerdere, thuis en op de zaak) en eenmaal een kapotte stekker die heel netjes onder garantie vervangen werd. De storingsdienst en het office-box pakket werken hier helemaal tot tevredenheid, ook nog nooit een issue gehad met de updates. Weet je zeker dat het niet aan iets anders ligt? Dat office pakket is gewoon een website zover ik kan zien. Storingsdienst nummer staat natuurlijk gewoon op de website... Support | EVBox
 
Erg vervelend voor je maar ik heb hele andere ervaringen met Ev-Box. Wat mij betreft helemaal prima; nog nooit problemen gehad met laden (ik heb er meerdere, thuis en op de zaak) en eenmaal een kapotte stekker die heel netjes onder garantie vervangen werd. De storingsdienst en het office-box pakket werken hier helemaal tot tevredenheid, ook nog nooit een issue gehad met de updates. Weet je zeker dat het niet aan iets anders ligt? Dat office pakket is gewoon een website zover ik kan zien. Storingsdienst nummer staat natuurlijk gewoon op de website... Support | EVBox


Dat nummer heb ik natuurlijk gelijk gebeld. Dan hoor je: "wij zijn gesloten, onze office uren zijn maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. Lekkere support.

Het office pakket is inderdaad een website maar dus ook een verbinding www met je kast. Door die op te zeggen (zo is mij vertelt) vervallen updates. Niet dus...

En inderdaad laat ik de Tesla opladen na 23:00 en lig dan lekker te slapen. Het checken van of er wel opgeladen wordt is niet aan de orde.

PS Mijn accu is dus nu leeg en staat nu 10,5 uur te laden voor maandag :confused:
Niet weggaan dus vanavond.
 
Lolo Smart van The New Motion, al zo'n 6 jaar. Heel af en toe een storing maar die is altijd op te lossen met een korte reset. Handig is dat als ik ga slapen, ik altijd buiten het lampje zie branden. Dat is dan groen (aan het laden), paars (klaar met laden) of uit (vergeten aan te zetten, dat doe ik dan alsnog :-D)