Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
Dit vind ik een groot gevaar aan al die slimme laadpalen met pasjes, backoffice, etc, etc.

Ik ben blij dat ik thuis een SmartEVSE heb, simpelweg een EVSE+Relais, die doet het bij mij ook al 5 jaar probleemloos. Nog nooit niet geladen.

Bij ons datacenter hebben wij een dubbele EV-Box, die werkt ook eigenlijk altijd probleemloos, maar voor thuis zou ik een Tesla Wall Connector aanraden. Lekker simpel, maar óók daar heb ik al eens problemen gezien wat een reset nodig was alvorens hij ging laden.
 
En kan je die EV box niet gewoon afsluiten van het internet zodat deze geen updates meer krijgt en dus gewoon een "dom" toestel wordt.

Dat hebben we ook besloten enkele maanden geleden (na tig keer herprogrammeren) maar het blijkt dat de EV-box toch niet helemaal "off line" gaat. Ze rommelen dus nog steeds aan de kast.

Mooie van het verhaal komt nog. Vandaag (tijdens kantoor uren :mad:) contact en men zegt: "tja meneer dat is het risico van een EV voertuig, er gaat wel eens wat mis"
Werkelijk, ik lieg niet.

Slotsom na een klein gesprekje met de manager, we komen bij u langs om te kijken wat er aan de hand is.
Vraag ik vervolgens of dit een service is? Niet dus, € 127,- voorrij kosten met een half uur arbeid (als het op te lossen is binnen die tijd) als service. Nou mooi niet, dus.

Jullie begrijpen dat er inmiddels een EV-box van de muur afgetrokken is, eentje die het niet doet.

Er is niet erger dan een auto die het niet doet. In dit geval niet de Tesla maar de lader, dat "voelt" het zelfde.
 
Geen idee wat een update voor mijn EV box toevoegt. Heb deze thuis ruim een jaar en nooit problemen gehad.

Op heb werk geeft de EVbox wel eens problemen, wat resulteert in niet laden. Dan moet ik de kabel er soms uithalen en weer indoen. Ik loop pas bij de auto weg als ik zie dat het laden is gestart.
 
Mijn EV-box deed het altijd best aardig. Morgen rijd ik naar Groningen dus ik dacht zojuist laat ik even controleren hoe ver het laden is. Helaas blijkt hij dus helemaal niet te laden.
Heb de stekker er al een paar keer uitgehaald maar hij doet het nog steeds niet.
Via het stopcontact laadt hij nu wel, dus de oorzaak ligt of bij de EV-box of aan de kabel. Beide ruim een half jaar oud.
 
TWC kopen (what took you so long?;)).
Dan wordt de software ook (ongevraagd) geupdate maar altijd aan het einde van een laadsessie dus geen lege accu, en wordt er na de update ook nog even gechecked of laden nog goed werkt.

Heb een TWC hangen.... nu de Tesla zelf nog
Maar (n00b vraag...) wat bedoel je met de software wordt dan ook ge-update? Is dat gekoppeld aan het opladen? Misschien straks heel logisch als ik de auto heb maar nu snap ik even niet wat je bedoelt...
 
Heb een TWC hangen.... nu de Tesla zelf nog
Maar (n00b vraag...) wat bedoel je met de software wordt dan ook ge-update? Is dat gekoppeld aan het opladen? Misschien straks heel logisch als ik de auto heb maar nu snap ik even niet wat je bedoelt...

Software van Wall Charger wordt, als het nodig is, bijgewerkt vanuit de auto. Perfect apparaat, zeer tevreden en met kw meter simpel bij te houden wat er geladen wordt.
 
Heb op kantoor 3 EV-boxen hangen icm Maxem. Ben al 2 maanden aan t kloten, is geen pijl op te trekken. Diverse storingen, soms wel soms niet laden. Of max met 3x7A laden. Al meerdere keren monteurs bij geweest. De eerste, van EV-box beweerde dat de data vd Sim kaarten op was na 4 jaar:confused:. Daarna via Cohere een monteur van Sparreboom gehad om de dataconnectie te testen voor de backoffice van Maxem, helaas ook zonder resultaat.