Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
4 jaar ev-box met automatische facturatie, 2a3 keer iets gehad ivm update paal maar verder nooit geen last

Maar even een update, na weken contact met de helpdesk heb ik het opgegeven, ev-box gaat nu toch de deur uit.

Na mijn verhuizing blijkt dat er zo goed als geen mobiele dekking is, als het geheugen vol loopt kan je niet meer laden, oplossing GEEN. Geen dekking is geen laad sessie.

Wat blijkt nu, de service houd niet bij wie er belt en hoe vaak men heeft gebeld dus kan nooit inschatten of iets dringend is geworden.

Geen dekking is hun probleem niet maar van de provider, jammer dan. Word er gecontroleerd of er dekking is in een bepaald gebied dan ? Antwoord is nee, probleem provider niet van ons. Je maakt kosten en daarna werkt het tot het geheugen vol is en dan is het einde oefening.

Eerst vol lof maar nu is het klaar, voor mij ook geen ev-box meer
 
  • Informative
Reactions: Steven and shthpnz
Heb op kantoor 3 EV-boxen hangen icm Maxem. Ben al 2 maanden aan t kloten, is geen pijl op te trekken. Diverse storingen, soms wel soms niet laden. Of max met 3x7A laden. Al meerdere keren monteurs bij geweest. De eerste, van EV-box beweerde dat de data vd Sim kaarten op was na 4 jaar:confused:. Daarna via Cohere een monteur van Sparreboom gehad om de dataconnectie te testen voor de backoffice van Maxem, helaas ook zonder resultaat.
En nog steeds bezig :mad:
 
Laadapparatuur die het niet meer doet als er tijdelijk of langer geen internetverbinding is is een schoffering van de electrische rijder. Weg ermee.
Juist, dat is gewoon een grote faal.

Ik heb hier in het begin met Fastned al eens over gesproken, zij zetten hun laadpalen automatisch op Gratis als de internet connectie weg valt (Hmm, jammers??), dat zou ook gewoon zo moeten zijn.

Met EV-Box heb ik een paar jaar terug al mee gemaakt dat hun backoffice er uit lag en toen ik bij mijn eigen laadpaal (kantoor) niet laden.

Voor mij daarom nooit meer een laadpaal met allemaal pasjes systemen, kan allemaal kapot.
 
Ik heb sinds kort ook een hoop problemen met mijn EV Box. Laadsessies die spontaan worden afgebroken. Een automaat die eruit klapt. Een groot drama. Per mail reageren ze niet, of pas na 2 of 3 weken en per telefoon kom je er bijna niet doorheen of bellen ze gewoon niet terug. Het lijkt Tesla wel :) Binnenkort gaat hij op Marktplaats. Hebben jullie suggesties voor een laadpaal die rocksolid is, met de mogelijk om de zakelijke kilometers te scheiden van prive kiliometers?
 
Ik heb sinds kort ook een hoop problemen met mijn EV Box. Laadsessies die spontaan worden afgebroken. Een automaat die eruit klapt. Een groot drama. Per mail reageren ze niet, of pas na 2 of 3 weken en per telefoon kom je er bijna niet doorheen of bellen ze gewoon niet terug. Het lijkt Tesla wel :) Binnenkort gaat hij op Marktplaats. Hebben jullie suggesties voor een laadpaal die rocksolid is, met de mogelijk om de zakelijke kilometers te scheiden van prive kiliometers?
Ik heb nu mijn 2e ev box via werk. 1e wat problemen gehad dat als ik de auto ontkoppelde zonder eerst pasje erlangs te halen dat ze laadpaal daarna crashte en via ev box zelf herstart moest worden elke keer. Nu geen last meer van.
 
Alfen Eve single pro line? Doet bij mij altijd z’n werk.
Heb ook een Alfen single proline maar nadat de M3 zn ingestelde limiet heeft bereikt wordt de laadsessie gestopt. Verwarmen in de morgen gaat dan ten koste van de accu capaciteit ipv via de elektra aansluiting. Zou liever hebben gezien dat pas bij het daadwerkelijk loskoppelen de sessie verbroken wordt..Kon dat voorheen via mn New Motion Lolo box (Audi etron) wel doen en zelfs de laadsessies doorlaten lopen - ontkoppelen rijden en bij terugkomst weer direct starten zonder laadpas gedoe. Mn oprit is natuurlijk wel een volledig prive laadplaats zen niet toegankelijk voor anderen.
 
Heb ook een Alfen single proline maar nadat de M3 zn ingestelde limiet heeft bereikt wordt de laadsessie gestopt. Verwarmen in de morgen gaat dan ten koste van de accu capaciteit ipv via de elektra aansluiting. Zou liever hebben gezien dat pas bij het daadwerkelijk loskoppelen de sessie verbroken wordt..Kon dat voorheen via mn New Motion Lolo box (Audi etron) wel doen en zelfs de laadsessies doorlaten lopen - ontkoppelen rijden en bij terugkomst weer direct starten zonder laadpas gedoe. Mn oprit is natuurlijk wel een volledig prive laadplaats zen niet toegankelijk voor anderen.
Vreemd. Bij mij werkt dat dus wel. Laden is meestal iets voor 06.00h klaar. Als ik vertrek om 08.00h en voorverwarmen interieur in de weekplanner heb ingesteld zie ik dat de M3 stroom trekt uit de EVE. Hier zie ik dat die verwarming ook zo’n 2,5kW verbruikt...
 
Sinds een week problemen met onze ev box en sinds donderdag werkt het geheel niet. We laden met 2 autos en soms begon de storing na het wisselen. Reset had dan wel effect maar nu niet meer. Communicatie en terugkoppeling bij ev box is drama. Ik hoop dat het op korte termijn wordt opgelost maar als ik zo de reacties lees dan kan ik beter naar een vervanging zoeken. Met een paar ritten voor de boeg en 2 teslas op de oprit is het nu flink puzzelen en plannen. Opladen met 13 km per uur schiet niet zo erg op
 
Ben niet blij dat het Shell is, maar de new motion laadpalen doen het bijna altijd, goede backoffice, bereikbaar, simpel te resetten en gaan zelden stuk.......jammer dat het nu Shell is (innovatie is er een beetje uit). Uit principe wil ik ze eigenlijk niet meer, maar ze zijn helaas erg goed.
 
Horta, ik blijk een exemplaar te hebben dat niet op afstand is uit te lezen. Gekocht via een installateur waardoor ik niet “in het systeem” zit. De installateur heeft zijn eigen ingang bij ev box die nu contact met mij zouden opnemen. Deze constructie / uitvoering wordt niet meer geleverd door ev box omdat het als er problemen zijn de oplossing via meerdere schijven moet lopen met alle gevolgen van dien.
 
Tot hiertoe erg tevreden van de EV box (3 maanden) gepland vertrek werkt sinds 2 maanden ook fatsoenlijk. Voorheen deed hij wel eens een timeout maar dat is opgelost. Ik laad enkel in het weekend en op maandag dus ik gebruik hem niet dagelijks. Tot hiertoe, touch wood, gaat het goed. (Geinstalleerd door werkgever)
Oja, hij hangt buiten in weer en wind...