Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de EV-box los laten koppelen van de back-office connectie en sindsdien geen probleem meer gehad.
Ik laad met 32A/3 fase en dus 100km/u op/bij Tesla 1 (=dual lader) en met 24A (=70km/u) op/bij Tesla 2.

Als ik de keuze opnieuw zou maken voor een aansluiting 3 fase, zou het niet een EV-box zijn, for sure.
 
De TWC is de goedkoopste, met de minste mogelijkheden. De Zappi is handig, die kan rekening houden met verbruik in huis op basis van sensoren (en prioriteit geven aan laden vanuit zonnepanelen), en vereist geen abonnement. De Newmotion kan loadbalancen op basis van de P1 poort van de slimme meter (alleen nieuwe modellen van die slimme meter). Abonnementsvorm en is van Shell (dat heb ik er op tegen. ;))

Zie pagina 1 van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967520/0 voor heel veel info.
 
  • Like
Reactions: Astrid
Dus newmotion, zappi en tesla lader zijn goede alternatieven? Ik ga nog even verder kijken in draadje thuis laden of is er ergens een duidelijk overzicht van alle mogelijkheden/ vergelijk?
Ik heb 4 jaar geladen met de Lolo box (1 fase laden) via de New Motion, nooit problemen gehad en management van het laden mogelijk via Web/app. Weet niet of ze met de nieuwere 3 fasen Lolo box een Tesla knop op de laadstekker aanbieden..Nu voor de M3 al een paar maanden een Alfen pro line (3 fasen laden) via Eneco emobility, tot nu toe ook probleemloos , echter weinig/geen beheersmogelijkheden via web/app en geen Tesla knop op de laadstekker. Krijg de thuislaad laadhistorie wel via mn MTC card.
 
  • Informative
Reactions: Astrid
Oud, achterhaald en vermoedelijk zo her en der gesponsord. Als je de website van die partijen bezoekt dan zie je dat ze een stomme fout gemaakt hebben: kabelinvoer van boven. Vocht kruipt waar het niet gaan kan, dus....
 
Ik ging voor eenvoud: TWC geïnstalleerd door een Tesla aanbevolen installateur (Stahlhoffer). Prima werk en op hun advies icm met een Maxem.
Werkt nu ruim twee jaar probleemloos.

Einde van het jaar overzicht uit Maxem halen en die kosten door bedrijf laten vergoeden.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb sinds kort ook een hoop problemen met mijn EV Box. Laadsessies die spontaan worden afgebroken. Een automaat die eruit klapt. Een groot drama. Per mail reageren ze niet, of pas na 2 of 3 weken en per telefoon kom je er bijna niet doorheen of bellen ze gewoon niet terug. Het lijkt Tesla wel :) Binnenkort gaat hij op Marktplaats. Hebben jullie suggesties voor een laadpaal die rocksolid is, met de mogelijk om de zakelijke kilometers te scheiden van prive kiliometers?


Al een paar dagen verder en nog geen oplossing. Is in behandeling bij de backoffice. Je op de hoogte houden is kennelijk te veel moeite. Ik denk persoonlijk dat het veroorzaakt wordt door een lekstroom die bij het laden te groot wordt waardoor de aardlekschakelaar eruit vliegt, misschien de type 2 stekker waar vocht in is gekomen of de isolatie van de vaste laadkabel die niet goed meer is. Kunnen ze gelijk kijken of ze dat stoplicht een beetje kunnen dimmen. De hele straat is zowat verlicht. :mad:
 
Last edited:
Het dimmen mag niet. Hier ook gevraagd. Uitzetten als er niet wordt geladen mag wel, maar niet als er wordt geladen, of zelfs als de kabel verbonden is en er spanning op de installatie (kabel) staat.
 
Heb ook een Alfen single proline maar nadat de M3 zn ingestelde limiet heeft bereikt wordt de laadsessie gestopt. Verwarmen in de morgen gaat dan ten koste van de accu capaciteit ipv via de elektra aansluiting. Zou liever hebben gezien dat pas bij het daadwerkelijk loskoppelen de sessie verbroken wordt..Kon dat voorheen via mn New Motion Lolo box (Audi etron) wel doen en zelfs de laadsessies doorlaten lopen - ontkoppelen rijden en bij terugkomst weer direct starten zonder laadpas gedoe. Mn oprit is natuurlijk wel een volledig prive laadplaats zen niet toegankelijk voor anderen.
Even een update:
dacht dus dat als het opladen gestopt was op aangegeven niveau dat de connectie verbroken zou worden maar dat is dus niet zo, je kunt na volledig opladen toch verwarmen op de stroom via de lader ipv via de accu (net even kunnen checken)
 
  • Informative
Reactions: shoot72
Even een update:
dacht dus dat als het opladen gestopt was op aangegeven niveau dat de connectie verbroken zou worden maar dat is dus niet zo, je kunt na volledig opladen toch verwarmen op de stroom via de lader ipv via de accu (net even kunnen checken)
Ik denk dat dat geldt voor alle laadkasten. Ik heb een Ecotap 3 fase 11 kW kast en een paar seconden nadat ik de verwarming aanzet gaat de laadlamp aan (hij is in eerste instantie uit want de batterij al opgeladen tot de limiet).
 
Heb zelf goede ervaringen met Keba P20 (inmiddels opgevolgd door P30). Meer dan 5 jaar geleden aangeschaft.
In het eerste jaar wat softwareproblemen gehad maar nadat er een update was geïnstalleerd werkt hij al 4 jaar onafgebroken als een zonnetje (Model S85 2013 en nu Model S75D 2018).
Misschien niet de mooiste op de markt maar in 2013 waren de keuzemogelijkheden nog niet zo groot als nu.

KEBA | Product overview e-mobility
 
Mijn service ervaring met NewMotion is BAR slecht. Laadpaal stuk. Ellenlange troubleshooting. Eindelijk bevestiging van vervanging laadpaal onder garantie. Ondertussen al 8 maanden aan het wachten op een nieuwe.

Mijn EVbox daarentegen werkt perfect (en sneller).
 
Ik heb zelf nooit een probleem gehad met TNM. Enige was onlangs dat ik mijn Lolo wilde deactiveren uit mijn account, toen stond ik even in de wachtrij, maar ze hebben het deactiveren direct uitgevoerd.

Ik heb nu overigens een Zappi v2, en deze draait na de laatste firmware update als een zonnetje.
 
Ik heb de EV-box los laten koppelen van de back-office connectie en sindsdien geen probleem meer gehad.
Ik laad met 32A/3 fase en dus 100km/u op/bij Tesla 1 (=dual lader) en met 24A (=70km/u) op/bij Tesla 2.

Als ik de keuze opnieuw zou maken voor een aansluiting 3 fase, zou het niet een EV-box zijn, for sure.
Hoe regel je dat? En wat kost dat?
Mijn nieuwe buren hebben hun ev box mee verhuisd. Maar die hangt nu dus in de garage in de kelder. Dus geen ontvangst, werkt nu niet meer...
 
Even een update:
dacht dus dat als het opladen gestopt was op aangegeven niveau dat de connectie verbroken zou worden maar dat is dus niet zo, je kunt na volledig opladen toch verwarmen op de stroom via de lader ipv via de accu (net even kunnen checken)
Als het laden stopt, dan komt de laadkabel spanningsloos. Maar het zou kunnen dat het pre-heaten het laadprotocol terug activeert en de relais/contactor in de laadpaal terug doet aantrekken.