Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koop NOOIT een EV-Box

This site may earn commission on affiliate links.
Een servicemonteur van ev zou aan voorrijkosten 150,— bedragen aangezien het net een paar maanden uit de garantie periode van 2 jaar zit. Met de slechte berichten en onzekerheid over de toekomst heb ik besloten om voor vervanging te kiezen. Mijn voorkeur ging uit naar Zappi maar die is nu niet te leveren, vandaar maar de tesla charger besteld.
 
Hoe regel je dat? En wat kost dat?
Mijn nieuwe buren hebben hun ev box mee verhuisd. Maar die hangt nu dus in de garage in de kelder. Dus geen ontvangst, werkt nu niet meer...

Daar moet je een programmeer pas voor aanvragen. Ik weet dat ze daarvoor een prijs rekenen maar in mijn geval hebben ze daarvan afgezien aangezien hun back-office niet werkte/storingen veroorzaakte.
Die pas moet je dan volgens bijgesloten instructies voor de kaartlezer houden en dan her-programmeert de kast zich (zonder back-office).
Nadeel: als er wat met de kast is kunnen ze niet "meekijken/inbellen" en je dus niet helpen zonder monteur. (voorrij kosten!)
Echter mijn ervaring: als er niet aan gerommeld wordt (en er geen nieuwe filmware op kan komen) werkt het en blijft het ook werken.
 
Wat jammer dat ik dit nu pas lees. Want inderdaad: KOOP NOOIT EEN EV BOX! Na een rampzalig sales proces alsnog laadpaal verkregen. Mij is overigens als tegemoetkoming toegezegd dat back-office 1e jaar niet gefactureerd zou worden, krijg de factuur zojuist (toch) binnen. Het apparaat laadt met ongeveer een derde van de bedoelde snelheid, meegeleverde loadbalancer functioneert niet. Support is slecht, er is bijna geen proces dat functioneert bij deze organisatie. Kortom prijs u gelukkig met een Tesla lader.
 
  • Like
Reactions: Astrid
Ondertussen al een maand verder en nog steeds geen oplossing vanuit EVBox. Communicatie gaat heel moeizaam. Je kan de supportdesk bellen wat je wilt maar dan houdt het verder op. Zelfs mijn poging om iemand onsite te krijgen zijn gestrand. In ben bang dat ik mijn investering kan afschrijven en een nieuwe laadpaal moet gaan aanschaffen.
 
Ik heb ook eens een bijzondere storing aan de 3 EV-boxen op ons kantoor gehad (naast diverse anderen). In dit geval wolde geen vd 3 palen laden omdat de data vd simkaart op was volgens de monteur. Dit was een paar jaar terug maar heb nog steeds moeite om dit te geloven. Uiteindelijk de 3 palen weggehaald en vervangen door 2 TWC’s omdat deze wel met ons loadbalancing systeem zou werken. Helaas gaf deze combie ook problemen. Inmiddels de aansluiting verzwaard van 3x80A naar 3x250A. Ga nu 1 TWC load balancen en de ander dom aansluiten. De 3 EV-boxen heb ik ook weer terug laten hangen zonder loadbalancing en werken vooralsnog storingsvrij. Daarnaast nog een DC-lader die met 30kwh kan laden. Ik kom hier nu mee weg omdat we een overcapaciteit hebben. Hopelijk ontwikkelen de smart charging mogelijkheden zich snel genoeg zodat t klaar is als ik weer aan de grens kom:rolleyes:.
 
Als ik hier al die problemen lees, dan belooft dat hier ook voor mij niet veel goeds.
Leasemaatschappij werkt samen met EVBOX vanwege de automatische facturatie.
Ik had sowieso liever een Zappi geïnstalleerd , maar 't wordt dus een Evbox ...

Overmorgen een eerste contact met de installateur
 
Ben tot hiertoe ook zeer tevreden met de EV-BOX. 3-fasen 11kWh ... +/-75km per uur.
Support in België was/is ook best goed. Men had mij eerst een 3.7 opgestuurd maar dit werd snel rechtgezet.
Van werkgever en wordt automatisch de mijne (in leasebedrag inbegrepen) met backoffice integratie maar daar
zie ik uiteraard niets van. Helemaal in het begin, werkte uitgesteld laden niet goed (November) maar nu altijd perfect.
 
  • Like
Reactions: horta
  • Like
Reactions: horta
Bedrijfsanalyse van EVbox.

Je hebt 4 soorten bedrijven met een specifieke focus:
- admistratie en procedures
- techniek
- service
- groei en winst.

Direct op 4 focussen lukt niet, dus je begint als 1, 2 of 3. Als je goede efficientieslagen kan maken, kom je er - vaak krijg je dan 1 tot 3 allemaal op orde.

EVbox koos voor het eerste. Helemaal geen verkeerde keuze als je vroeg op de markt bent - je kan ook het beste groeien als je je processen op orde hebt. Probleem is dat ze hebben gekozen 2 en 3 met een mager zesje door te gaan. Ik zie ze ook niet snel veranderen en ze zullen geloof ik gewoon een jaren 80 accountancywinkel blijven totdat ze failliet gaan of inzichten krijgen.

EVbox, sterkte!
 
Iemand ervaring met de mobile charger van go-E? in onderstaande test komt deze er redelijk uit. Je kan deze ook meenemen op vakantie en/of thuis permanent ophangen. Detail,
go-e Shop | go-eCharger | Ladetechnik für Elektroautos + ONwheel für Fahrräder
Heb met de M3 voor het eerst nu de 'vakantie' charger gebruikt in Frankrijk opm locatie in een normaal stopcontact en dat werkte perfect (had mn verlengkabel niet eens nodig). Ik zie dus geen reden voor een andere charger voor vakantie doeleinden indien deze charger werkt op alle vakantie bestemmingen. M'n thuislader is een 3-fasen lader en dat is dus wel sneller.
 
Ondertussen al een maand verder en nog steeds geen oplossing vanuit EVBox. Communicatie gaat heel moeizaam. Je kan de supportdesk bellen wat je wilt maar dan houdt het verder op. Zelfs mijn poging om iemand onsite te krijgen zijn gestrand. In ben bang dat ik mijn investering kan afschrijven en een nieuwe laadpaal moet gaan aanschaffen.

Na veel pijn en moeite iemand op locatie gekregen. Helaas kon de storingsmonteur het ook niet oplossen en verwees hij op zijn beurt weer naar de installateur. Het zou aan aan de voedingskabel of aan de aardlekschakelaar liggen. Dus weer een afspraak gemaakt met de installateur om de boel door te meten. Uiteindelijk bleek dat er toch een probleem met de laadpaal was. De vaste kabel of stekker was niet in orde. Na het vervangen hiervan werkte alles weer als normaal. Wel jammer dat dit zolang heeft moeten duren en dat ze monteurs op pad sturen zonder isolatiemeter en dat EVBox support niet out-of-box denken en keer op keer de auto de schuld gaf dat deze teveel stroom trok ipv de laadkabel en stekker te laten controleren op storingen.
 
Technieker van EVbox heeft deze week samen met mij de installatie van mijn EVBox bekeken. Installatie ergens deze zomer.
IK heb de indruk dat de meeste Nederlanders redelijk negatief zijn over deze EVBox, de Belgen wat positiever.

EVBox is de standaard laadpaal voor de leasemaatschappij, als er problemen mee zijn mogen zij die ook oplossen:)
 
  • Like
Reactions: horta