Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koplamp DRL defect non conformiteit klacht (Model S 2016-)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is het nadeel van het vervangen door mobile service, de afstelling is daarna een beetje een gok lijkt me? Die hebben geen apparaat daarvoor neem ik aan.
Mijn lampen zijn gewoon bij SeC Duiven vervangen. Mobile service kwam pas toen bleek dat ze in Duiven de nieuwe units niet correct (of waarchijnlijk helemaal niet) hadden afgesteld. Voor zover ik weet moet het vervangen van de koplampen altijd bij een SeC gebeuren.
 
Offerte gekregen voor 1 lamp: net geen 900€ BTW inclusief. Ze hebben toch iets aan de prijs gedaan.
Da's toch fraai. Ik deze week een offerte voor 1301,65 + 130,- uurloon. En daar komt nog 21% overheen. Dat is EUR 1732.29 voor 1 koplamp.

Nu heb ik wel extended warranty aangeschaft, dus het kan zijn dat ze bewust gewoon Allianz (de verzekeraar) flessen door een hoger tarief te rekenen.. Maar toch opmerkelijk.
 
Da's toch fraai. Ik deze week een offerte voor 1301,65 + 130,- uurloon. En daar komt nog 21% overheen. Dat is EUR 1732.29 voor 1 koplamp.

Nu heb ik wel extended warranty aangeschaft, dus het kan zijn dat ze bewust gewoon Allianz (de verzekeraar) flessen door een hoger tarief te rekenen.. Maar toch opmerkelijk.
Helaas wordt verlichting niet gedekt door alianz . Wordt dus rekening voor Tozz....
 
Op de offerte staat deze prijs genoemd en vervolgens een totaalprijs van 0,-. Dus ik weet niet wie het betaald, maar vooralsnog lijk ik dat niet te zijn.
Misschien moet ik geen slapende honden wakker maken :)
Normaal zie je ook bij garantie een prijs op de offerte staan, samen de mededeling dat eventuele garantie achteraf verrekend wordt.
Ik zie enkel 0 euro staan voor installatie van wat je kocht ( winterbanden, trekhaak) of voor een vervolgwerk om een eerdere herstelling af te maken omdat er stukken ontbraken.
 
Helaas wordt verlichting niet gedekt door alianz . Wordt dus rekening voor Tozz....
Geen rekening voor Tozz

Replaced headlight
Correctie: Headlight - RH (Remove & Replace)
0.60 x 130.00

Vervangen/toegevoegde onderdelen
HD/LP ASY, ECE LEFT HAND DRIVE UP-LEVEL, RH (1053575-00-E)
1.00 x 1,301.65

Type betaling:
Extended Warranty Insurance

Totaalbedrag onderdelen 1,301.65
Totaalbedrag arbeid 78.00
Korting (1,379.65)
Subtotaal 0.00
BTW 0.00
Totaal (EUR) 0.00
Verrekening 0.00
Restant verschuldigd 0.00
 
  • Like
Reactions: adjego and Hbrink
Heb je jouw extended waranty niet betaald dan?
Je haalt die er nog steeds niet uit. Zeker als je de daardoor verplichte maar onnodige onderhoudsbeurten mee rekent.
Ik snap de vraag niet? Waarom zou ik mijn extended warranty niet betaald hebben als ik een 0,- factuur krijg?
Ik heb zowel extended warranty *en* het onderhoudsplan destijds bij aanschaf in 1x afgetikt.
 
Ik snap de vraag niet? Waarom zou ik mijn extended warranty niet betaald hebben als ik een 0,- factuur krijg?
Ik heb zowel extended warranty *en* het onderhoudsplan destijds bij aanschaf in 1x afgetikt.
Je beweert dat je niet betaalt voor de herstelling, maar je hebt die al betaald als je de extended warranty betaald hebt.
Jouw extended warranty is nog steeds niet voordeliger dan geen extended warranty.
Ik overwaag het ooit ook. Maar als je de prijs van de EW rekent gedurende 3 jaar én daarbij de verplichte onnodige onderhoudsbeurten telt, kan je al heel veel herstellingen betalen en nog goedkoper af zijn.