Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koplamp DRL defect non conformiteit klacht (Model S 2016-)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is de status van die non conformiteit zaak? Ik heb beide koplampen al vervangen ivm defecte DRLs en nu is de linker wéér defect. Dit lijkt mij geen redelijke uitval en ook zijn de kosten voor vervanging niet redelijk in verhouding tot hoe vaak het voorkomt. Bedankt
 
De status is dat die zaak niet bestaat denk ik, nooit meer wat over gehoord.

Zoals over al de zaken die hier ooit zijn aangekondigd overigens, daadwerkelijk iets opzetten is blijkbaar moeilijker dan gedacht, of toch niet echt lonend.
 
Net Tesla gesproken, ze geven aan dat er nu een coulance regeling is. Een kapotte koplamp wordt nu op locatie vervangen voor €750. Er schijnt een nieuwe leverancier te zijn van de koplampen waarin het probleem opgelost moet zijn. Maar er zit maar 6 maanden garantie op, dus dat is nog maar de vraag...
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Misschien een beetje off topic, maar zag laatst een VW ID.3 met hetzelfde euvel als de MX koplampen, deel van de dagrijverlichting deed het niet.
A. Ben ik benieuwd hoe VW dit aanpakt (het zal vast niet de enige zijn met dit probleem)
B. Is het een algemeen groter probleem bij dit type dagrijverlichting wat bij meer merken gaat spelen?
 
bij mij nu voor het eerst een apk, en afgekeurd. Links doet het half, rechts doet het niet. Welke opties heb ik? 1. ik laat Tesla beide lampen vervangen, indicatie 1500 euro, is duur en ik vraag me af of ik over een paar jaar weer moet vervangen vanwege de slechte kwaliteit, 2. ik koop een gebruikte linker koplamp, waarvan ook de bovenstrip helemaal uit is, heeft iemand nog zo`n koplamp liggen? 3. ik open de linker koplamp en knip de voeding los van de bovenstrip, heeft iemand dit al eens gedaan? Er zit een afdekkapje aan de zijkant, of ik kan de hele voeding van de achterkant halen, ik moet alleen weten welke draad ik moet doorknippen voor de bovenstrip
 
Zitten deze niet op een aparte smeltzekering die je gewoon even kan verwijderen? Knippen is zo drastisch...
Dan ga ik ervan uit dat heel de dagrijverlichting het niet doet. Ik kan mij niet voorstellen dat je boven van onder kunt onderscheiden. Ook denk ik dat er maar 1 kabel naartoe gaat voor de dagrij verlichting. Is het toegestaan voor de APK het af te plakken? Of zijn er geen goedkope anti booskijkers voor een model S.
 
Weinig kans van slagen denk ik, onder garantie worden ze sowieso vervangen, en daarna is er al coulance. Ze zijn niet gek bij Tesla.
Al is er vast wel iemand die een claimstichting wil oprichten met een vaste jaarlijkse bijdrage, net als bij het verdwijnen van het grijze kenteken voor particulieren. Daar is wel wat te verdienen…..
 
In Hong Kong zijn er third-party winkels die het LED strip van sterkte verminderen naar 50-75% zodat ze niet "opbranden"
Misschien een idee voor handige harry's hier?

Althans is dit precies zoals de eMMC issue...gebruikers moeten zelf oplossing zoeken tot Tesla een fix kan verzorgen (Ik bedoel dat het niet gebruikers taak is om dit te doen)
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: jpvdheijn
Dat is precies het probleem, afkeur APK :-(
Ik ga toch maar proberen om de goede voor een defecte te vervangen ipv andersom anders blijf ik bezig.
Heeft er iemand toevallig nog een defecte rechter lamp liggen die ik kan overnemen?
Ik heb ook net apk afkeur gehad hierop. Ik kijk morgen even welke ledjes ik precies stuk heb. Misschien kunnen we een swap meet opzetten voor koplampen! Ruil je stukke lamp voor een precies goeie stukke ;-).
 
  • Funny
Reactions: DamascuS75D