TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Korting/saloncondities ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DennisVR, Jan 24, 2014.

1. DennisVR

DennisVR Member

De meeste automerken geven een korting op de catalogusprijs en nu zeker met het autosalon.

Is dat bij Tesla ook het geval ?

2. Gerardf

Gerardf Active Member

Nope.. Ze kunnen de auto's voorlopig nog lang niet snel genoeg bouwen om aan de vraag te voldoen. En dan zijn ze nog maar in een paar landen landen begonnen met verkopen. Binnenkort UK, Azie (China en HK).
    ALs je niet oppast mag je achteraan aansluiten bij 400 chinezen en 300 in HK die al een bestelling hebben geplaatst :)

Zie ook :
    Brussels Autosalon - Telsa Special Offers?

3. DennisVR

DennisVR Member

was te verwachten :)

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

op zich vindt ik deze "geen korting" politiek, mooi, eerlijk en gemakkelijk. 't is te nemen of te laten.

5. pebell

pebell Member

Mijn standaard antwoord op deze vraag was altijd: "Bij mij wilden ze eerst ook geen korting geven. Maar toen ik wegliep en dreigde dan maar een Prius te nemen, trokken ze wit om hun neus weg en kreeg ik de ene optie na de andere gratis... NOT :-D"

+1 wat betreft eerlijk en gemakkelijk.

6. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ze kunnen hun prijzen opslaan met 11% en dan 10% korting geven.:wink: solden heet dat dan.

neen; hun huidige systeem is prima. de prijs is de prijs. punt. voor iedereen gelijk.

met kortingen etc. heb ik steeds weer de twijfel : heb ik voldoende korting nu; of zit er meer in ?

7. HJK

HJK Member

Je krijgt wel automatisch korting op de range.... :tongue:

8. pebell

pebell Member

9. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Tot wel 50%, tel uit je winst!

10. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Is wel een hippe opvatting onder bepaalde trendsettende A-merken. Apple, Sonos, Tesla, just to name a few. Nu nog een reeele wisselkoers, want ik betaal voor een US$ 1,00 toch echt geen € 1,00 bij de bank.

11. Adm

Adm Active Member

Als je US$ 1,00 meeneemt uit de USA hoef je ook geen invoerrechten en BTW te betalen...

12. S-19910

de visie van Tesla was : we willen op elke wagen even veel marge hebben. (kunnen wij natuurlijk niet controleren)
    als gevolg van bijkomende transportkosten, invoerrechten, BTW, allerlei fiscale voordelen etc, blijkt de S in bepaalde landen dan ook veel goedkoper dan in andere.

Zoals : in Nederland is de S vèèèèl goedkoper dan in België - voor de zakelijke gebruiker.

13. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Tesla hanteert inderdaad een soort van 'af fabriek' prijzen. Jammer zelfs als je in de USA niet in California woont, dan betaal je een extra 'delivery fee' bijvoorbeeld.

14. pwillemse78

pwillemse78 Member

Wel wanneer je 122k dollar mee wilt nemen...

15. pwillemse78

pwillemse78 Member

Heeft voor mijn gevoel minder met visie, en meer met marktwerking te maken... Waarom korting geven als de vraag het aanbod overstijgt?

16. S-19910

niet helemaal eens... in Noorwegen werd de S tweedehands duurder verkocht dan nieuw.
    als de vraag dan zo groot was, waarom verkocht Tesla de S dan zo goedkoop (relatief gezien vanuit het oogpunt van de koper) ?

17. pwillemse78

pwillemse78 Member

De reden dat de S daar goedkoop is, heeft te maken met het ontbreken van de absurde opslagen die de overheid daar, alsook in de andere nordics, op auto's toepast. Vriend van Me heeft net een ms in Denemarken besteld. Hier even duur als een s7, daar 3x zo goedkoop...

18. S-19910

precies wat ik bedoel. Als Tesla gewild had, hadden ze -daar- makkelijk de auto 50% duurder kunnen in de markt zetten.
    in de perceptie van de consument zou het dan nog een koopje geweest zijn.
    Tesla heeft dit niet gedaan, omdat ze op elke wagen dezelfde marge nemen - waar ook ter wereld, en los van incentives of taksen door de overheid.

19. pwillemse78

pwillemse78 Member

Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken in landen waar prijsniveaus significant lager liggen... Zuid Amerika bijv...

20. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Een andere reden voor prijsverschillen tussen de US en de EU is dat het in de US is toegestaan om prijzen exclusief BTW (sales tax) naar consumenten te communiceren, terwijl dat in de EU expliciet niet is toegestaan. Dat is ook precies de reden dat sales tax in de US hooguit 8,25% bedraagt en geen schandalige 21%. Sommige staten heffen zelfs helemaal geen sales tax:
    salestax.png
    Mensen dagelijks confronteren met hoeveel belasting ze betalen helpt in een democratie om belastingen laag te houden. Hier zijn belastingen verborgen: Die 52% die je afdraagt over alles wat je verdient heb je nooit in je handen gehad en de pijn van het overboeken voel je dan ook niet. Hetzelfde geldt voor die 21% die je betaald over alles wat je weer uitgeeft.

Share This Page