Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Korting/saloncondities ?

This site may earn commission on affiliate links.
De meeste automerken geven een korting op de catalogusprijs en nu zeker met het autosalon.

Is dat bij Tesla ook het geval ?

Nope.. Ze kunnen de auto's voorlopig nog lang niet snel genoeg bouwen om aan de vraag te voldoen. En dan zijn ze nog maar in een paar landen landen begonnen met verkopen. Binnenkort UK, Azie (China en HK).
ALs je niet oppast mag je achteraan aansluiten bij 400 chinezen en 300 in HK die al een bestelling hebben geplaatst :)

Zie ook :
Brussels Autosalon - Telsa Special Offers?
 
Mijn standaard antwoord op deze vraag was altijd: "Bij mij wilden ze eerst ook geen korting geven. Maar toen ik wegliep en dreigde dan maar een Prius te nemen, trokken ze wit om hun neus weg en kreeg ik de ene optie na de andere gratis... NOT :-D"

+1 wat betreft eerlijk en gemakkelijk.
 
ze kunnen hun prijzen opslaan met 11% en dan 10% korting geven.:wink: solden heet dat dan.


neen; hun huidige systeem is prima. de prijs is de prijs. punt. voor iedereen gelijk.

met kortingen etc. heb ik steeds weer de twijfel : heb ik voldoende korting nu; of zit er meer in ?
 
Is wel een hippe opvatting onder bepaalde trendsettende A-merken. Apple, Sonos, Tesla, just to name a few. Nu nog een reeele wisselkoers, want ik betaal voor een US$ 1,00 toch echt geen € 1,00 bij de bank.

de visie van Tesla was : we willen op elke wagen even veel marge hebben. (kunnen wij natuurlijk niet controleren)
als gevolg van bijkomende transportkosten, invoerrechten, BTW, allerlei fiscale voordelen etc, blijkt de S in bepaalde landen dan ook veel goedkoper dan in andere.

Zoals : in Nederland is de S vèèèèl goedkoper dan in België - voor de zakelijke gebruiker.
 
de visie van Tesla was : we willen op elke wagen even veel marge hebben. (kunnen wij natuurlijk niet controleren)
als gevolg van bijkomende transportkosten, invoerrechten, BTW, allerlei fiscale voordelen etc, blijkt de S in bepaalde landen dan ook veel goedkoper dan in andere.

Zoals : in Nederland is de S vèèèèl goedkoper dan in België - voor de zakelijke gebruiker.

Heeft voor mijn gevoel minder met visie, en meer met marktwerking te maken... Waarom korting geven als de vraag het aanbod overstijgt?
 
De reden dat de S daar goedkoop is, heeft te maken met het ontbreken van de absurde opslagen die de overheid daar, alsook in de andere nordics, op auto's toepast. Vriend van Me heeft net een ms in Denemarken besteld. Hier even duur als een s7, daar 3x zo goedkoop...
 
De reden dat de S daar goedkoop is, heeft te maken met het ontbreken van de absurde opslagen die de overheid daar, alsook in de andere nordics, op auto's toepast. Vriend van Me heeft net een ms in Denemarken besteld. Hier even duur als een s7, daar 3x zo goedkoop...


precies wat ik bedoel. Als Tesla gewild had, hadden ze -daar- makkelijk de auto 50% duurder kunnen in de markt zetten.
in de perceptie van de consument zou het dan nog een koopje geweest zijn.
Tesla heeft dit niet gedaan, omdat ze op elke wagen dezelfde marge nemen - waar ook ter wereld, en los van incentives of taksen door de overheid.
 
Een andere reden voor prijsverschillen tussen de US en de EU is dat het in de US is toegestaan om prijzen exclusief BTW (sales tax) naar consumenten te communiceren, terwijl dat in de EU expliciet niet is toegestaan. Dat is ook precies de reden dat sales tax in de US hooguit 8,25% bedraagt en geen schandalige 21%. Sommige staten heffen zelfs helemaal geen sales tax:
salestax.png

Mensen dagelijks confronteren met hoeveel belasting ze betalen helpt in een democratie om belastingen laag te houden. Hier zijn belastingen verborgen: Die 52% die je afdraagt over alles wat je verdient heb je nooit in je handen gehad en de pijn van het overboeken voel je dan ook niet. Hetzelfde geldt voor die 21% die je betaald over alles wat je weer uitgeeft.