Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kostprijs vervangen battery pack

This site may earn commission on affiliate links.
Het is maar wat je bedoelt met kostprijs. Kostprijs voor Tesla voor reguliere productie zit dit jaar op circa 100$/kWh voor de 2170 (3/Y) en de 18650 (S/X) packs. .

Dus voor een 75 kWh uur pack 7.500$, voor 100 kWh 10.000$.

En de LFP packs uit China (M3SR+) zijn nog lager in prijs/kWh

Maar voor een los pack onder je auto zit gaat de prijs wel 3 keer over de kop.

Refurbished packs of uit Total loss gestripte packs zijn zeldzaam maar waarschijnlijk wel goedkoper dan nieuwe.

Wat is overigens de reden van je vraag?
 
90 schijnt redelijk plug n play te zijn. Tesla schijnt dat ook als upgrade aan te bieden.

De vraag is welke 90 dit dan is. Op het amerikaanse deel van het forum zie je veel geschreven over een nieuwe 85/90 pack die ook echt 85kW/u aan energie bied tegen 350 volt ipv 400 volt. Men noemt dit dan in de volksmond een 100 kW/u met 2 modules minder waardoor het voltage lager is. Ook mooi om te zien dat de prijzen dalen dat maakt het toch een auto waarvoor je een investering kunt doen om deze langer op de weg te houden. Gezien een model S volledig alluminium is zal deze kwa corrosie beter bestand moeten zijn tegen de tand des tijds.

zie onderstaande pagina voor een pack swap van een out-of-warranty S.
 
Mijn classic 2013 is gelimiteerd op 200.000 km of 8 jaar. Mijn raven is 8 jaar onbeperkt aantal KMS.
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de garantie op de drivetrain en batterij 8 jaar met onbeperkte kilometers (van mijn 2013 S).
Die Duitser die al 1.000.000 km heeft gereden heeft al een aantal nieuwe motoren gekregen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de garantie op de drivetrain en batterij 8 jaar met onbeperkte kilometers (van mijn 2013 S).
Die Duitser die al 1.000.000 km heeft gereden heeft al een aantal nieuwe motoren gekregen.
Hij (Bartdv) heeft een S60 en die hadden andere garantiebepalingen dacht ik. S85 is wel met onbeperkte km's
 
Last edited:
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de garantie op de drivetrain en batterij 8 jaar met onbeperkte kilometers (van mijn 2013 S).
Die Duitser die al 1.000.000 km heeft gereden heeft al een aantal nieuwe motoren gekregen.
Hans-Jurgen heeft op 400.000 ook een nieuwe batterij gekregen geloof ik.
 
Ik snap dat er weinig batterijen van Model 3 en andere modellen worden vervangen omdat ze allemaal nog garantie hebben. Maar het is toch wel mogelijk om tegen betaling je accu te vervangen? Stel je hebt een Model S van aantal jaren oud en je vind gewoon de range te laag geworden terwijl het wel buiten de garantie voorwaarden valt, dan moet dat toch kunnen?

Het is dus niet bekend hoeveel nieuwe battery pack kost?
 
Ik snap dat er weinig batterijen van Model 3 en andere modellen worden vervangen omdat ze allemaal nog garantie hebben. Maar het is toch wel mogelijk om tegen betaling je accu te vervangen? Stel je hebt een Model S van aantal jaren oud en je vind gewoon de range te laag geworden terwijl het wel buiten de garantie voorwaarden valt, dan moet dat toch kunnen?

Het is dus niet bekend hoeveel nieuwe battery pack kost?
Niet voor de model 3 inderdaad. In Amerika is het duidelijk wat een nieuwe batterij voor de Model S heeft gekost. Die is zonder btw op 20.000 dollar. Ga dan kijken wat een batterij hier in NL gaat kosten, vermoed ik iets richting de 22.000,- EURO.


Bij EVGeeks zijn ze positief:
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Stel je hebt een Model S van aantal jaren oud en je vind gewoon de range te laag geworden terwijl het wel buiten de garantie voorwaarden valt, dan moet dat toch kunnen?
Je gaat toch geen 20000€ uitgeven omdat je batterij 10% minder range heeft? Zelfs niet met 20%. Als het echt problematisch naar beneden gaat, komt ze misschien nog in aanmerking om binnenkort gratis vervangen te worden in garantie, want dan is ze kapot aan het gaan. Ook dan zou het dom zijn om te vervangen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je gaat toch geen 20000€ uitgeven omdat je batterij 10% minder range heeft? Zelfs niet met 20%. Als het echt problematisch naar beneden gaat, komt ze misschien nog in aanmerking om binnenkort gratis vervangen te worden in garantie, want dan is ze kapot aan het gaan. Ook dan zou het dom zijn om te vervangen.
Eens. En als dit probleem wat meer omvang krijgt dan krijg je ook partijen die de batterijen uit een wrak halen en dan de slechte modules in een batterij gaan vervangen. Iets wat Tesla nu ook doet als je batterij binnen garantie stuk gaat. Je krijgt niet een compleet nieuwe batterij.
 
  • Like
Reactions: Phil V