Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kostprijs vervangen battery pack

This site may earn commission on affiliate links.
Eens. En als dit probleem wat meer omvang krijgt dan krijg je ook partijen die de batterijen uit een wrak halen en dan de slechte modules in een batterij gaan vervangen. Iets wat Tesla nu ook doet als je batterij binnen garantie stuk gaat. Je krijgt niet een compleet nieuwe batterij.
Dat zal dan toch niet voor de M3 of de MY zijn want die battery packs lijken zo geassembleerd dat vanwege de techniek van verlijming daarin geen cellen kunnen vervangen worden. Het geheel bestaat dan uit drie samengelijmde modules. Die zouden waarschijnlijk wel kunnen vervagnen worden.
1619167131797.png
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Dat zal dan toch niet voor de M3 of de MY zijn want die battery packs lijken zo geassembleerd dat vanwege de techniek van verlijming daarin geen cellen kunnen vervangen worden. Het geheel bestaat dan uit drie samengelijmde modules. Die zouden waarschijnlijk wel kunnen vervagnen worden.
View attachment 656228
Dan heeft Tesla veel vertrouwen in de kwaliteit van die accu-pack wat een positief teken is.
Tuurlijk is het vervaardigen in 1 geheel voor de productie goedkoper dan modulair en waarschijnlijk minder foutgevoelig. A.d.a.k. als er 1 foute cell tussen zit dan is het best kostbaar of je kan die cell uitschakelen... geen idee hoe ze dat doen?
 
De high volt batterij van mij Tesla Model S 2013 is defect en valt buiten de Tesla Garantie, wie weet waar ik de batterij kan laten vervangen
Neem even contact op met Tesland in Almere.
Een aantal maanden terug hoorde ik er van plannen om dit als product te ontwikkelen, in samenwerking met Gruber USA.
Wellicht zijn ze er al voldoende ver mee om je te kunnen helpen.
 
Neem even contact op met Tesland in Almere.
Een aantal maanden terug hoorde ik er van plannen om dit als product te ontwikkelen, in samenwerking met Gruber USA.
Wellicht zijn ze er al voldoende ver mee om je te kunnen helpen.

Wat eventueel een aandachtspuntje is als je met een 3th party in zee gaat is om in de gaten te houden hoelang deze bedrijven garantie willen geven op de reparatie van het accupack. Als ik het goed heb geeft Gruber 6 maanden garantie en Tesla 4 jaar op een refurbisched accupack.

Niet dat het ene het andere uit moet sluiten maar het is wel iets om in overweging te nemen alvorens een keuze te maken.