Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koude batterij

This site may earn commission on affiliate links.
Het valt me de laatste weken op dat het lang duurt vooraleer de batterij op bedrijfstemperatuur is. Ik moet 30 à 40 km rijden, dan kan ik pas volledig regeneratief remmen. Hebben jullie dat ook?
Bij het SeC vertellen ze me dat batterij inderdaad nog te koud staat. Ook bij 16°C???:confused:
Ik kan me niet herinneren dat het met mijn vorige Model S het geval was.

Bedankt voor jullie reacties !
 
Het valt me de laatste weken op dat het lang duurt vooraleer de batterij op bedrijfstemperatuur is. Ik moet 30 à 40 km rijden, dan kan ik pas volledig regeneratief remmen. Hebben jullie dat ook?
Bij het SeC vertellen ze me dat batterij inderdaad nog te koud staat. Ook bij 16°C???:confused:
Ik kan me niet herinneren dat het met mijn vorige Model S het geval was.

Bedankt voor jullie reacties !
Het verschil is niet dat je een nieuwere Model S hebt, P.
We hebben allemaal nieuwere software sindsdien en die gaat voorzichtiger met een koud batterijpakket om.

Natuurlijk kan software heel veel, maar niet alles. Het is bijvoorbeeld nog denkbaar dat de niet goed te absorberen regeneratie-remenergie gebruikt wordt om de batterij te verwarmen met een extra verwarmingselement. Daar is echter aanvullende hardware voor nodig, want de huidige batterijverwarming kan niet overweg met tientallen kW remenergie.
Bijvoorbeeld Range Mode automatisch uitzetten/negeren, zodat de interieurverwarming maximaal kan werken op remenergie zou ook al helpen en is zonder aanvullende hardware mogelijk.

Zo kunnen ze nog heel lang doorgaan met knutselen aan allerlei optimalisaties. Ik vind het prachtig.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Het zou toch mooi zijn als je een dagelijkse wegrij-tijd kan instellen. Auto-interieur op de gewenste temp, stuur warm en batterij opgeladen en voorverwarmd. Uiteraard mits je aan de paal hangt. Lijkt mij een software-dingetje dat niet heel moeilijk is. Maar ik zal het vast te simpel bekijken:)
 
Het zou toch mooi zijn als je een dagelijkse wegrij-tijd kan instellen. Auto-interieur op de gewenste temp, stuur warm en batterij opgeladen en voorverwarmd. Uiteraard mits je aan de paal hangt. Lijkt mij een software-dingetje dat niet heel moeilijk is. Maar ik zal het vast te simpel bekijken:)

In principe zou de smart-preconditioning deze functionaliteit bieden. De smart preconditioning past zich aan je agenda.

Elon zelf heeft aangegeven dat er ook verbetering en dus updates voor deze functie komen.

De huidige feature doet het (vaker niet dan wel...) als je agenda synchroon hebt met aanvangstijden en een lokatie toevoeging zal niet allen je navigatie automatisch opstarten maar ook de preconditioning actief zijn voor vertrek.

Stel je hebt afspraak 1400uur, rijtijd is 40minuten, dan mag je minimaal verwachten dat om 1300 uur de auto begint ( of al reeds begonnen is in de koud ) met preheating.

Tenminste, dat is mijn inzicht en verwachting
 
  • Like
Reactions: FVO