Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koude batterij

PatrickL

Member
Jan 7, 2014
108
27
Nijlen, Belgie
Het valt me de laatste weken op dat het lang duurt vooraleer de batterij op bedrijfstemperatuur is. Ik moet 30 à 40 km rijden, dan kan ik pas volledig regeneratief remmen. Hebben jullie dat ook?
Bij het SeC vertellen ze me dat batterij inderdaad nog te koud staat. Ook bij 16°C???:confused:
Ik kan me niet herinneren dat het met mijn vorige Model S het geval was.

Bedankt voor jullie reacties !
 

Hilbert68

Member
Mar 3, 2017
122
75
Poortugaal
Bij mij is dat ook zo maar alleen als het kouder is dan 5 graden. Vandaag rond de 10 graden en vannacht geladen met 16Kw van 30 naar 80% 03:30 klaar en had vanmiddag om 13:00 geen beperkingen. Dat vond ik ook weer opvallend.
 

nico180

creating simple things - is true talent
Apr 9, 2016
1,496
823
Zutphen, Netherlands
In de laatste release van de firmware (dacht 2017.50) zit nieuwe feature waarin de accu pre-heat feature zit, lees ik in US gedeelte.

Als je de verwarming van de cabine op afstand aanzet, zal dan ook de accu voorverwarmd worden!
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,689
6,467
Europe
Het valt me de laatste weken op dat het lang duurt vooraleer de batterij op bedrijfstemperatuur is. Ik moet 30 à 40 km rijden, dan kan ik pas volledig regeneratief remmen. Hebben jullie dat ook?
Bij het SeC vertellen ze me dat batterij inderdaad nog te koud staat. Ook bij 16°C???:confused:
Ik kan me niet herinneren dat het met mijn vorige Model S het geval was.

Bedankt voor jullie reacties !
Het verschil is niet dat je een nieuwere Model S hebt, P.
We hebben allemaal nieuwere software sindsdien en die gaat voorzichtiger met een koud batterijpakket om.

Natuurlijk kan software heel veel, maar niet alles. Het is bijvoorbeeld nog denkbaar dat de niet goed te absorberen regeneratie-remenergie gebruikt wordt om de batterij te verwarmen met een extra verwarmingselement. Daar is echter aanvullende hardware voor nodig, want de huidige batterijverwarming kan niet overweg met tientallen kW remenergie.
Bijvoorbeeld Range Mode automatisch uitzetten/negeren, zodat de interieurverwarming maximaal kan werken op remenergie zou ook al helpen en is zonder aanvullende hardware mogelijk.

Zo kunnen ze nog heel lang doorgaan met knutselen aan allerlei optimalisaties. Ik vind het prachtig.
 
  • Like
Reactions: S-19910

Onno

Member
Nov 12, 2017
847
888
Ranstad Netherlands
Het zou toch mooi zijn als je een dagelijkse wegrij-tijd kan instellen. Auto-interieur op de gewenste temp, stuur warm en batterij opgeladen en voorverwarmd. Uiteraard mits je aan de paal hangt. Lijkt mij een software-dingetje dat niet heel moeilijk is. Maar ik zal het vast te simpel bekijken:)
 

nico180

creating simple things - is true talent
Apr 9, 2016
1,496
823
Zutphen, Netherlands
Het zou toch mooi zijn als je een dagelijkse wegrij-tijd kan instellen. Auto-interieur op de gewenste temp, stuur warm en batterij opgeladen en voorverwarmd. Uiteraard mits je aan de paal hangt. Lijkt mij een software-dingetje dat niet heel moeilijk is. Maar ik zal het vast te simpel bekijken:)

In principe zou de smart-preconditioning deze functionaliteit bieden. De smart preconditioning past zich aan je agenda.

Elon zelf heeft aangegeven dat er ook verbetering en dus updates voor deze functie komen.

De huidige feature doet het (vaker niet dan wel...) als je agenda synchroon hebt met aanvangstijden en een lokatie toevoeging zal niet allen je navigatie automatisch opstarten maar ook de preconditioning actief zijn voor vertrek.

Stel je hebt afspraak 1400uur, rijtijd is 40minuten, dan mag je minimaal verwachten dat om 1300 uur de auto begint ( of al reeds begonnen is in de koud ) met preheating.

Tenminste, dat is mijn inzicht en verwachting
 
  • Like
Reactions: FVO

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top