TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Krakende luchtvering

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by berg, Mar 6, 2015.

1. berg

berg Member

Heren,

Volg al enig tijd het forum vanaf de anoniemen kant.
    Echter kwam ik dit "probleempje" nog niet tegen op het forum.

Als ik over een verkeersdrempel rijdt kraakt de luchtvering. Dit is alleen als je er recht over heen rijdt. Is dit bij meer mensen zo?

2. Merijn

Merijn Active Member

Had hetzelfde probleem een tijd geleden. Was volgens het service center een bekend probleem. Ze hebben iets vervangen aan de vering of ophanging en nu is hij weer kraakvrij. :)

3. redevries

redevries René de Vries

Heb ik ook. Is naar gekeken, maar nog niet weg.

4. pvh

pvh Active Member

Idem, wel verbeterd maar hoor het soms nog steeds, met name bij parkeren.. of is het dan niet de vering??

5. JeroendeB

JeroendeB Member

Heb ik ook 'last' van, vooral bij koud weer. Ben terug geweest en het Sec bevestigde dat het niet goed is. Er is nu een afspraak gemaakt om een stabilisatorstang aan de voorzijde te vervangen.

6. berg

berg Member

Krakend geluid komt door de kou. Rubbers worden stroever. Deze zitten vast gelijmd aan de stabilisatorstang. Zijn bezig om dit probleem te verhelpen. Door het een en ander te veranderen aan de rubbers, dit ligt echter nog bij de engineering.
    Mocht het bij mij erger worden dan moest ik terug komen. Verwachting is dat het met warmer weer opgelost is.

7. Bj0rn

Bj0rn Member

Gelijkaardige ervaring bij vriesweer in Noorwegen. Lekker koud (tot -16). Het krakende geluid kwam enkel voor bij volledige stuuruitslag naar rechts (typisch bij het achterwaarts parkeren aan de SuC). Na een krak kon ik het niet meteen reproduceren. Stuur volledig naar links, terug rechts, links, rechts, ... geen geluid meer. Terug in Belgie en heb het tot dusver niet ondervonden. Stabilisatorstang, stuurstang, luchtvering, ... geen idee waar het exact vandaan komt.

Ik rij doorgaans enigszins schuin over drempels zodat de voorwielen de drempel niet op hetzelfde moment raken.

8. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Heb ik ook, en al een behoorlijke tijd. Altijd gedacht dat het normale slijtage van de schokdempers was; Het is tenslotte een zware auto. Ik zal het bij de volgende servicebeurt eens vermelden.

9. Herbie65

Herbie65 Member

Screen Shot 2015-03-31 at 23.27.18.png
    ook gehad.

Share This Page