Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kroegpraat

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk had ik dit draad bedoeld om ons allemaal te helpen bij het beantwoorden van suffe vragen in omgevingen vol met onwetenden. Dat was mijn intentie met de eerste post...

Tesla is geen Calimero meer. Tesla is de standaard. In absolute zin, niet alleen als elektrische auto. Spread the news.

Maar er blijkt hier ook wat behoefte aan luchtigheid. Ik zal nog één luchtig postje plaatsen, en dan wordt ik weer serieus. Ik zal proberen het lang vol te houden.
 
John staat met zijn maten in de drie gezusters een biertje te drinken. Plotseling komt daar een nogal onaantrekkelijke man binnen die aan de bar gaat staan en een bier bestelt. Binnen de kortste keren hangen 3 knappe studentes om zijn nek. Vraagt John aan deze man hoe hij dat toch flikt: nou het is heel simpel, ik gooi gewoon de keyfob van mijn Tesla op de bar en die werkt gewoon als een magneet op die meiden! Aha denkt John dat kan ik ook en via het internet weet hij via een TMC lid een keyfob te lenen in ruil voor een belastingadviesje (John is een saaie accountant in opleiding).

Deze zaterdag besluit hij zijn geluk te beproeven en hij stapt vol vertrouwen de drie gezusters binnen waar weer 3 prachtige vrouwen aan de bar staan. Achteloos gooit hij de sleutelbos met keyfob op de bar en bestelt een biertje. De vrouwen negeren John volkomen. Even later komt dezelfde lelijkerd binnen en gooit met dezelfde zwaai de sleutelbos met keyfob op de bar en ja hoor de vrouwen hangen weer om zijn nek. John tikt hem op de schouder en zegt: WTF ik deed hetzelfde en er gebeurt niets!

Zegt de man: uh... John misschien moet je je brommerhelm er niet naast leggen?
 
Kan het kloppen dat het model met panorama dak helemaal niet zo stil is? ;) Viel me gister pas op dat het best lawaaierig is op de snelweg als je even doorrijdt. Vergeleken met bv een audi vond ik het nogal een verschil, die is muisstil :))
 
Kan het kloppen dat het model met panorama dak helemaal niet zo stil is? ;) Viel me gister pas op dat het best lawaaierig is op de snelweg als je even doorrijdt. Vergeleken met bv een audi vond ik het nogal een verschil, die is muisstil :))

Had je m openstaan? :biggrin:




t is kroegpraat he?
:wink:






Maar... als je dan toch aandringt..:rolleyes:

Ik denk dat als een glazen dak perfect aansluit het het geluidsniveau van een "vast dak" kan benaderen, maar nooit zo stil kan zijn als de combinatie carrosserie met isolatie.
Elke imperfectie bij de aansluiting (en het is wel een systeem dat kan bewegen) zorgt voor extra geluid. De vraag is wanneer dat meetbaar cq storend wordt...

Zelf heb ik een panodak in mijn classic gehad. Helaas was dat een "krakdak"... in de zomer kraken, dus terug naar SeC, iets mee gedaan, krak bijna weg, toen winter kraken, iets mee gedaan, toen zomer kraken etc. totdat je het maar laat zitten. Daardoor nooit echt aandacht gehad voor overig geluid, ook geen referentie daarvoor...

Daarna in de P85D geen dak. Heerlijk stil. Maar... een met pano blijkt op 1e kopers een grote aantrekkingskracht te hebben. Ik heb uiteindelijk een goede deal bij verkoop gedaan, maar met pano was die wel beter geweest..


Dus nu (omdat ik al weet dat deze maar kort blijft ivm de komende X en evt nog een model S vanwege de Credits) een 70 met de juiste opties, incl. het panodak en....
Tot nu toe geen opvallend geluid, dus ook niet van het panodak. Dus.... het kan wel, en eerlijk is eerlijk, bij VIN ca 100K zou men ook iets verder mogen zijn dan bij ca 19K...
Hoewel er natuurlijk altijd pechvogels kunnen zijn die een redelijk goede uit die tijd hebben / hadden en nu geen betere ervaring met een nieuwere (dit even voor de volledigheid om een evt. goedkope opmerking voor te zijn waardoor de rest van het verhaal niet meer overkomt)
 
Last edited: