Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kromme remschijven

This site may earn commission on affiliate links.
een tip voor je remschijven eens te 'belasten';

als je op snelheid bent schakel de auto in Neutraal ( door 1 tikje aan de drive control hendel - of hoe heet dat ding..) , eenmaal geschakeld naar Neutraal dan zorg je ervoor dat ook de regeneratie regen geheel uit staat. Eenmaal in neutraal zal dus een remmende actie het volledige gewicht van de auto op de remmen belasten (je zal ook merken dat het anders voelt).

Op het forum staat her en der dat je soms gewoon hard moet remmen om je remmen schoon en alert houden, wat ik bedoel is hetzelfde alleen lijkt me dit effectiever en kan geen nadeel bedenken om het op deze manier te doen, omdat in 'Drive' zal tijdens elke rem actie een groot deel opgevangen worden door de inverter/regen motor.

Voorheen dacht ik dat de regeneratie energie opgewekt werd tijdens het los laten van go-pedal, dus tijdens uit-rollen stroom opwerkt en dat extra remmen dus ten koste gaat van regeneratie -- Dit is deels waar naar mijn mening omdat remmen op dezelfde snelheid in neutraal heel erg anders aanvoelt - Dus mijn conclusie is dat normaal remmen via de rem ook regeneratie opwerkt.

Nu weet ik natuurlijk niet of dit uberhaubt iets met kromme remschijven helpt, ik kan me wel voorstellen dat er problemen ontstaan door te weinig/niet belasten van rem. Je moet m gebruiken waarvoor die is gemaakt denk ik dan.

my 2c