Deze thread is al een tijdje niet meer actief, maar aangezien ik het probleem van kromme schijven ook meermaals heb meegemaakt, hierbij mijn ervaring:
Reeds bij aanschaf in 2015 heb ik de originele velgen vervangen door 19" TSW Nurburgring velgen. Gedurende de eerste 95.000 km had ik regelmatig trillingen bij het remmen en de blokken en schijven zijn zeker 3x volledig rondom vervangen, steeds onder garantie. Eigenlijk had ik er inmiddels mee leren leven (en remmen doen we toch niet vaak

.
Tesla gaf als reden steeds aan dat de TSW velgen onvoldoende warmte afvoerden. Ik kon me dat met de beste wil van de wereld niet voorstellen eigenlijk, zeker niet na het lezen van ervaringen op dit forum. Na echter wederom onder goodwill een set blokken en schijven te hebben gekregen, heb ik ze beloofd de originele velgen terug te plaatsen om hen ook niet verder op kosten te jagen, maar ook om te voorkomen dat ik zelf een keer de rekening zou moeten gaan betalen. We wilden immers allebei graag weten wat nu echt het probleem was. En warempel, in alle eerlijkheid, sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad. Ik zit inmiddels op 105.000km. Mijn conclusie: de TSW velgen, c.q. niet-originele velgen, geven een verhoogd risico op beperkte warmte-afvoer. Het schijnt zo te zijn dat juist hoe meer alu in de velg, hoe meer warmte de velg zelf opneemt (i.p.v. dat de schijf dit doet). Tot slot ter info: de originele velgen heb ik wel laten coaten, dus het ligt niet alleen aan de coating.