Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit Tesla wall connector

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben die installateurs de ‘laadpaal’ ook mogen leveren?

Nee, ik ben naar een andere gegaan. Je moet als leek toch ergens op afgaan en als meerdere vakmensen de TWC destijds afraden, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen ...

Ik zou dan vermoeden dat ze, zoals gebruikelijk in hun sector, bij NewMotion een commissie hebben op de verkoop van de charger. En waarschijnlijk is dit niet het geval bij Tesla.

Zou kunnen, weet ik niet. Ik ben uiteindelijk bij een derde installateur gekomen die ook geen hoge pet op had van de TWC en die kwam met een 6-tal alternatieven/ adviezen om uit te kiezen. De NewMotion sprak mij, mede door ervaringen elders op dit forum t.a.v. storingen bij het laden (o.a. bij de EV Box) het meeste aan.
 
Ook dit is zeker niet aan te raden. Kabel moet altijd los zitten en niet met ty-wraps aan elkaar vast zetten ivm extra warmte die je krijgt.

Die 2 lusjes zal in de buitenlucht wel wat meevallen qua warmte. Bovendien is die kabel geschikt voor 22 kW (32A) en zijn er maar weinig Tesla's die met 22 kW kunnen laden, nog afgezien dat vrijwel niemand in Nederland een 22 kW netaansluiting heeft.
 
Kun je Tesla een beetje bereiken voor een nieuwe? Kun je het vervangen zelf doen? Ben redelijk handig, ga de installatie zeker niet zelf doen, maar is het een beetje te doen om alleen de wall connector te vervangen?

Sure, gewoon de aders losschroeven, HPWC er af schroeven, nieuwe op de plaats, aders weer vast, DIP-switchje/rotatortje op de juiste stand (afkijken van de oude) en klaar.

Eigenlijk niet ingewikkelder dan een lamp ophangen.
 
Sure, gewoon de aders losschroeven, HPWC er af schroeven, nieuwe op de plaats, aders weer vast, DIP-switchje/rotatortje op de juiste stand (afkijken van de oude) en klaar.

Eigenlijk niet ingewikkelder dan een lamp ophangen.
Ik weet niet hoeveel lampen jij hebt vervangen in je leven maar ik doe altijd een extra stap ervoor en erna ;)
 
Kun je Tesla een beetje bereiken voor een nieuwe? Kun je het vervangen zelf doen? Ben redelijk handig, ga de installatie zeker niet zelf doen, maar is het een beetje te doen om alleen de wall connector te vervangen?
Tesla bereikt via roadside assistance. Als ik niet kan laden is dit terecht denk ik. Was wel in mei, net voor de service reorganisatie. Ze vroegen trouwens of ik een plan B had. Benieuwd wat ze zouden gedaan hebben indien ik nee had geantwoord.
Moet nu via de app ongetwijfeld ook lukken.
Vervanging is idd eenvoudig. Moeilijkste is extra circuit in de kast, kabel ernaartoe leggen en gaten boren en bij vervanging hoeft dat niet meer. 3 of 4 draden op dezelfde plaats weer verbinden en idd dipswitches nazien.
 
Bedankt allemaal. Hele nuttige info. Ik ga toch voor een TWC. Ben door verschillende leden overtuigd dat het knopje toch handig is en het is een mooi ding. Volgens het filmpje gepost door Autozoeker is het ontwerp inmiddels al verbeterd, dus zou deze kabelbreuk minder snel voor moeten komen. Mocht het toch gebeuren dan repareer ik het zelf of bel ik Tesla via de roadside assistance (dikke tip van Phil V).
 
Ik ben nieuw op dit forum en zie door de bomen het bos nog niet helemaal, dus hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plaats. Ik wil een Tesla wall connector aanschaffen. Die zal vanaf de straat toegankelijk zijn. Hoe voorkom ik dat elke auto kan opladen?
 
Ik ben nieuw op dit forum en zie door de bomen het bos nog niet helemaal, dus hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plaats. Ik wil een Tesla wall connector aanschaffen. Die zal vanaf de straat toegankelijk zijn. Hoe voorkom ik dat elke auto kan opladen?
In de praktijk zal dit heeeeel weinig tot nooit gebeuren.

Doe er een hangslot om en klaar ben je.
 
In mijn laders voorzie ik soms een afstandsbediende relais waarmee ik de elektronica uitschakel. Daardoor heb je geen zware schakelapparatuur nodig want het is niet de vermogenkabel die onderbroken wordt, geraakt de zekering niet vermoeid en kan je de lader bij afwezigheid gemakkelijk desactiveren. Omdat bij de TWC alles op een geintegreerde printplaat realiseerd werd, is die oplossing daar niet mogelijk.
 
Ik ben nieuw op dit forum en zie door de bomen het bos nog niet helemaal, dus hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plaats. Ik wil een Tesla wall connector aanschaffen. Die zal vanaf de straat toegankelijk zijn. Hoe voorkom ik dat elke auto kan opladen?
Was ik ook bang voor, echter na 3 jaar is het nog steeds niet voorgekomen. Maar als je een Maxem erbij neemt dan kan je hem via de smartphone uitzetten.
 
In mijn laders voorzie ik soms een afstandsbediende relais waarmee ik de elektronica uitschakel. Daardoor heb je geen zware schakelapparatuur nodig want het is niet de vermogenkabel die onderbroken wordt, geraakt de zekering niet vermoeid en kan je de lader bij afwezigheid gemakkelijk desactiveren. Omdat bij de TWC alles op een geintegreerde printplaat realiseerd werd, is die oplossing daar niet mogelijk.

Jawel hoor. De CP pin is gewoon met een terminal block gemonteerd. Daar kun je prima een relais tussen zetten.